hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kandarbitt..følger det med bitt??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Kandarbitt..følger det med bitt??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 23/07/2006 :  18:18:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Det er veldig individuelt om hesten fungerer best på 2delt eller 3delt trinsebitt. Noen fungerer på begge. Jeg prøvde begge deler på den forrige hesten min, og merket ærlig talt ikke forskjell. På Kenzo har jeg kun brukt 3delt, som er bra på han, og nå har jeg begynt å ri på kandar en gang i uka.
Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 23/07/2006 :  21:06:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Et vikelig godt bitt er sprengers RS dynamic. du får det på www.stallfrisk.no
Det er det beste bittet jeg har hatt.

Opprinnelig postet av Lopke

Dette bittet er vel ment for hester med tungeproblemer. Hva annet er godt for det? Særlig med tanke på hester uten tungeproblemer? Noen som har brukt dette bittet på hest med tungeproblemer, og hvilke erfaringer har de fått av det? Hva slags tungeproblem har isåfall hesten hatt, eller har fremdeles?

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 23/07/2006 :  21:53:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Bittet er for å unngå nøtteknekkseffekten, og presser ikke så mye på tungen til hesten som andre bitt. Ikke noe spesialbitt for tungefeilshester, mao. :-) Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 23/07/2006 :  22:46:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Nøtteknekkereffekten virker mot hestens gane. Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 23/07/2006 :  23:14:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sprenger Dynamic RS
Dynamic RS er et nytt anatomisk utformet bitt i 14 mm tykkelse. Muffebittet gir milde men svært effektive instrukser og er vellegnet til hester som ikke tar støtte til bittet. Det anatomisk utformede munnstykket ligger perfekt i munnen, som betyr at det er et mildt og jevnt trykk på hele tungen, slik at hesten oppmuntres til å tygge på bittet. I tillegg styrker bittet kontakten med hestens munnviker på en effektiv måte, slik at hesten blir på bittet. Dette er et meget skånsomt bitt men den myke formen på det midterste leddet, som har en vridning fremover likt med KK-ULTRA bittene. Munnstykket er laget i AURIGAN, som stimulerer hestens tygge- og spyttproduksjon. Ringene er i rustfritt stål. Det nye Dynamic RS bitt gir milde, men meget effektive instruksjoner, slik at det blir en bedre kommunikasjon mellom hest og rytter. Et meget hestevennlig bitt som må prøves. Leveres i størrelse: 12,5 cm., 13,5 cm. eller 14,5 cm

Dette står det om bittet på nettsiden... Synes det ser ut som et godt og mildt bitt jeg. Kunne gjerne tenkt meg å prøve men lurer på om jeg går for det andre de har med gummiballen i midten.. Noen som har prøvd?

KK Ultra

Sprenger KK Ultra med gummikule
Dette er det siste nye bittet fra Sprenger i serien ULTRA. Et meget mykt bitt hvor senterkulen er dekket med myk gummi. Det er en forbedret utgave av de kjente ULTRA bittene fra Sprenger med kule i midten. Kulen på dette bittet er nå dekket med myk, men sterkt gummibelegg Hjelpen som kommer gjennom tøylene går direkte til hestens tunge som resulterer i at hesten tygger og aksepterer bittet. Hesten blir mer avslappet og tilfreds. Dette bitt er også meget godt til hester med tungeproblemer eller hester som skjærer tenner. Alt i alt et meget skånsomt og mykt bitt. Leveres i Aurigan med stålringer. Størrelse: 12 cm., 13 cm. eller 14 cm.

Red. for å spørre om hvorfor dette skal hjelpe mot tungefeil og er det bare om man har tungefeil det kan brukes?

Når Gubben er borte driter hestene på plenen
Redigert av - Harneshaug den 23/07/2006 23:16:43 Gå til toppen av siden

Kristine-Ibrahim

» VIP

Skrevet - 23/07/2006 :  23:42:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har det med gummiballen ;-) Jeg er KJEMPE fornøyd. Ibbe trives veldig godt med det, og det er det viktigste. Jeg kjenner han ¨suger¨ på bittet og han legger seg ikke på slik som tidligere. I tillegg skummer han en del mer enn før, og har munnen lukket. Har prøvd en del bitt, men han har virkelig tatt tak i de og vært stiv i kjeven. Du kunne se at hele hesten var spent i kjeven og jeg var nødt til å finne noe som gjorde at han slapp taket. Dette bittet ser også ut til å gi beskjedene riktig for han er mye mer følsom enn tidligere. Det er ganske tykt, men ikke for tykt heller. Jeg er ihvertfall kjempe fornøyd og det var absolutt verdt pengene. Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 23/07/2006 :  23:50:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
RS DYNAMIC er ikke et tungefeilsbitt!!!!!! Det beste bittet jeg har prøvd til idag.

og det er ikke tykt. Det er faktisk tynnere enn de andre to og tredelte muffebittene mine. Dette bittet er kanon.

Det med gummikulen er greit, har ikke ridd med det men jeg synes kulen er enormt stor.
Gå til toppen av siden

-Korak-

Norway

Skrevet - 24/07/2006 :  00:11:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes dere er veldig kristiske til sandrapizi!! Dere kjenner vel ikke hesten hennes og vet hvordan den oppfører seg og ellers er utdannet!
Ikke vær så kritisk før dere kjenner personen her det er snakk om!! ;)

True friends always stay friends, Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 24/07/2006 :  00:22:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvor får man kjøpt et slikt bitt med gummikule? Hvor stor er kula egentlig?(ser lopke skriver at den var så enormt stor)
Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 24/07/2006 :  00:32:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
De er på tilbud nå på www.stallfrisk.no begge bittene, hvor dtor kula er aner jeg ikke, har ikke sett det "live" (-:
Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 24/07/2006 :  07:53:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

og det er ikke tykt. Det er faktisk tynnere enn de andre to og tredelte muffebittene mine. Dette bittet er kanon.

Opprinnelig postet av Lopke

Kanskje jeg må kikke på det... Jeg bestilte jo et tredelt muffebitt fra høøks. Som hadde samme tykkelse (14mm), men midtdelen var så utrolig svær. Hele bittet så gedigent ut i forhold til trinsebittet jeg har (og jeg var jo ute etter et som tok mindre plass i munnen).

Hvis du kjeder deg fælt Lopke.. Kunne du knipsa et bilde når du holder bittet i hånda? Både fra siden (som bildet over her) og når det ligger flatt.

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det.
Redigert av - carambee den 24/07/2006 07:54:03 Gå til toppen av siden

Hanne_N

Norway

Skrevet - 24/07/2006 :  08:49:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har Sprengerbittet med "gummikule" og er superfornøyd med det. Min hest turde ikke helt å ta støtte i bittet tidligere, men nå ligger han veldig fint i hånda. Kula er ikke så stor i virkeligheten og vet om flere som har prøvd dette bittet og som er veldig fornøyde. Min hest skar en del tenner følr, og det har han sluttet med etter at jeg begynte med dette bittet. Han er også blitt mer avslappet i overlinjen. Fikk nesten "ny" hest når jeg byttet bitt.

Du får kjøpt det hos Løwenborg, Ryttern og tror kanskje at Horze også har det.

Mvh Hanne.
Redigert av - Hanne_N den 24/07/2006 08:51:12 Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 24/07/2006 :  12:46:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Men det er ikke fare for at denne gummikula blir skadet fort da?
Ble litt i tvil om hvilket av disse to jeg skulle kjøpe!

Therese
Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 24/07/2006 :  12:50:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Men en ting.. Mulig jeg er dum nå, men er det lov å starte konkurranser (dressur) med disse bittene?? Det er jo ikke lov å starte med tungefeilsbitt, så da skulle man ikke tro at det var lov med disse heller..?
Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 24/07/2006 :  14:13:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå er ikke dette direkte tungefeilsbitt da... Ikke slik som jeg tenker på med en "kappe" som ligger bak over tungen. Det ene med gummikulen KAN hjelpe mot det står det og det andre har ingenting med tungefeil å gjøre i henhold til info i alle fall...
Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.39 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.