hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kandarbitt..følger det med bitt??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Kandarbitt..følger det med bitt??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Lopke

Norway

Skrevet - 23/07/2006 :  03:54:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
er hesten din stabil i LA? Hjelper jo lite om du synes du er det. Det er hesten som skal gå med bittet.
Starter du LA på denne hesten (x-traver?) idag?

Ellers er jeg veldig enig med Spoff.. Skriver akkurat det jeg tenkte.
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 23/07/2006 :  04:02:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
og jeg sier heller ikke at man bruker martingal til å ri på tøylen med, det vet jeg godt fra før...var domt av meg å referere til det på den andre debatten! å ja...uansett hvor lenge jeg har ridd så har jeg ikke mer erfaring av det, men jeg har da ikke bare ruslet på tur heller jeg da!!! Har også gått dressur for ca 1år siden på en rideskole (hadde ikke min egen hest) og er stabil i LA klassene. Jeg føler jeg er klar til og prøve dette bittet, og hvis hesten ikke liker det, selvfølgelig skal jeg legge det på støvhylla...!!!!!!

Opprinnelig postet av sandrapizi

Kopi av melding:
hei..hva skal egentli martingal hjelpe for? hvis du ser på bilde av en hest som har martingal så ser du at det henger liksom, virker ike som at det skal hjelpe for neo....? er det jeg som er dom?

http://www.hooks.no/butik/default.asp

(fortøy med martingal, var ikke bilde av bare martingal)

tja.. det virker ikke som du er kandarkandidat helt ennå... sorry

veldig synd når du allerede har bestilt og helt sikkert vil ri hesten med det. Det er ikke bra...
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 23/07/2006 :  04:17:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
og du har jo bare hatt denne hesten i 6 dager??? øhh.. WTF..

og når den er vanskelig å styre på tur.. nei nei nei... uff...
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 23/07/2006 :  12:03:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fancy fancy.... Jaja, det er jo litt greit å kamuflere dårlige hester i flott utstyr, så ser de iallefall proffe ut når de står i ro Og hestebutikkene skal jo leve og tjene penger de også

Neida, for å være seiøs, så ser ikke jeg heller poenget med kandar til denne hesten. Til sandrapizi: Du sier den går LA; er den startet det? Er den startet dressur i det hele tatt???? Har DU startet dressurstevner i det hele tatt????? Det hjelper ikke om hesten kanskje er flink (det kan den jo faktsisk være uten at vi vet det) om ikke du er klar for verken middels-klasser eller kandarbitt.

Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 23/07/2006 :  12:19:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Hun sier faktisk ikke at hesten går LA, hun sier at hun selv har ridd LA på en rideskole.

Slik jeg tolker det i allefall:

Kopi av melding:

...

å ja...uansett hvor lenge jeg har ridd så har jeg ikke mer erfaring av det, men jeg har da ikke bare ruslet på tur heller jeg da!!! Har også gått dressur for ca 1år siden på en rideskole (hadde ikke min egen hest) og er stabil i LA klassene. Jeg føler jeg er klar til og prøve dette bittet , og hvis hesten ikke liker det, selvfølgelig skal jeg legge det på støvhylla...!!!!!!

Therese
Gå til toppen av siden

sandrapizi

» VIP

Norway

Skrevet - 23/07/2006 :  12:40:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
så så så..hmm..kandarhodelaget og slikt er avbestillt...dere har vel rett alle sammen...begynte på en ny metode idag som skal få hesten til ikke å stresse så mye...blir helt sikkert bedre for hesten å må jeg da bare si...Det skal vel hjelpe å stoppe hesten helt hvis den stresser seg opp? fikk et tips her.... Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 23/07/2006 :  13:07:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Om det med ex traveren var det til meg? Hmm nri garsy går langt i fra LA, men målet mitt er å få til en samlet galopp og ikke giraff hals når vi jobber, hun går vel knapt LC , men det gjør ikke noe, øvelse og øvelse og starter ingen stevner.

Jeg har 3 delt messing bitt og må si det at det oasser hesten kjempe bra, skummer masse, funket bra på todelt trinsebitt oxo, men etter mye prat på mix og med rideterener ble det 3 delt bitt, har aldri hatt ptoblemer med å stoppe henne verken i trav eller galopp, eller skritt for den skyld.

Å nei jeg føler meg ikke flink nok til å ri med kandar hodelag og bitt, blir vel ikke det før om maaaange år.

Garsy du er verdens beste! Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 23/07/2006 :  13:36:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
så så så..hmm..kandarhodelaget og slikt er avbestillt...dere har vel rett alle sammen...begynte på en ny metode idag som skal få hesten til ikke å stresse så mye...blir helt sikkert bedre for hesten å må jeg da bare si...Det skal vel hjelpe å stoppe hesten helt hvis den stresser seg opp? fikk et tips her....

Det var lurt av deg å avbestille
Når man ikke vet hvilke bitt som skal følge med et kandarhodelag så er det best å la det være...

Skulle du bruke kandar fordi hesten stressa?

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

sandrapizi

» VIP

Norway

Skrevet - 23/07/2006 :  14:11:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
jo tenkte det...men det blir helt feil...beklager alle sammen...Skal jobbe bort stresset på en annen måte...selv om det tar tid... Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 23/07/2006 :  15:17:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Det er bra du bestemte deg for det sandrapizi!
Sterke bitt er IKKE for at hesten ikke skal stresse. Det er mer sannsynlig at hesten stresser mer når den får vondt i munnen.

Jobb bort stresset over tid.

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

sandrapizi

» VIP

Norway

Skrevet - 23/07/2006 :  15:50:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg begynnte å jobbe med akkurat det sjø. Og det virker som om hun lærer utrolig fort. Hun travet normalt og når hun satte opp farta, så stoppet jeg henne rett og slett...så var det påå`n igjenn...etterhvert så ble det ikke mye stress..bare fin trav:) herlig...Men jeg tenkte jeg skulle kjøpe ett trinse-bitt da i det minste...hva er da best av to delt eller tre-delt? Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 23/07/2006 :  16:12:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Et vikelig godt bitt er sprengers RS dynamic. du får det på www.stallfrisk.no
Det er det beste bittet jeg har hatt.

Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 23/07/2006 :  16:15:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
er det veldig klumpete? Jeg og Matilda vl ha bitt som ikke tar så stor plass i munnen til Matilda
Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 23/07/2006 :  16:19:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg begynnte å jobbe med akkurat det sjø. Og det virker som om hun lærer utrolig fort. Hun travet normalt og når hun satte opp farta, så stoppet jeg henne rett og slett...så var det påå`n igjenn...etterhvert så ble det ikke mye stress..bare fin trav:) herlig...Men jeg tenkte jeg skulle kjøpe ett trinse-bitt da i det minste...hva er da best av to delt eller tre-delt?

Da er du på rett vei. hjelper det ikke å bremse litt, er det bedre å stoppe helt. Og så ri frem igjen. Da lærer hesten at du faktisk mener noe med det, og at du ikke bare tar i tøylene "for gøy".
Husk bare å ta forsiktig først, og så øke. Med en gang hun lyder så løsner du på hånda. På den måten vil hun etterhvert høre etter bare du tar litt i henne.

Prøv også å bruke setet når du skal bremse. Hold igjen litt med magen, vipp bekkenet litt opp fremme. Og slapp av, pust ut, og si woooaw med rolig mørk stemme

sandrapizi

» VIP

Norway

Skrevet - 23/07/2006 :  18:03:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har ikke sett på noen bitt enda da, men jeg vil ha ett som ikke tar så stor plass i munnen. Har faktisk aldri prøvd 3-delt bitt før så jeg aner ikke hvordan det er å ri med det, eller om de fleste hester liker det....? Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.