hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kandarbitt..følger det med bitt??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Kandarbitt..følger det med bitt??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

sandrapizi

» VIP

Norway

Skrevet - 22/07/2006 :  18:56:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
noen som vet om når man bestiller fra minhestebutikk, det kandarbittet de har på salg, om det følger med bitt som annvist på bildet?

http://www.minhestebutikk.no/mhb/produkt.asp?kat=34&pid=4383

hvis ikke, hvilke bitt skal da følge med?

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 22/07/2006 :  19:21:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Nei, jeg tror ikke det følger med bitt.
Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 22/07/2006 :  19:40:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei, det følger aldri med bitt, men det er tatt bilde med bitt for at vi lettere skal se hvordan det ser ut. Ikke så lett om alle reimene henger rett ned...
Gå til toppen av siden

sandrapizi

» VIP

Norway

Skrevet - 22/07/2006 :  19:57:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
får bestille selv da.... Gå til toppen av siden

sandrapizi

» VIP

Norway

Skrevet - 22/07/2006 :  20:04:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
oki:) bestillte da bitt og slikt nå jeg så går det vel i orden Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 22/07/2006 :  21:04:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg vil på det varmeste anbefale deg å vente noen år med kjøp av kandar. Jmfr. debatten "Gå på tøylen.".
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

sandrapizi

» VIP

Norway

Skrevet - 22/07/2006 :  21:13:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
men jeg har jo faktisk ventet et par år allerede...harr ridd siden jeg var 10år, og hatt hest siden jeg var 13år så jeg er ingen nybegynner..Så jeg trenger da ikke vente enda lengre vel? så det me martingalen, jeg rir ikke med det hele tiden, ikke 1 gang i uka en gang...en sjelden gang kan man si.... Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 22/07/2006 :  21:46:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Men er hesten klar for det? Du lager en tråd der du skriver

Kopi av melding:
noen er vel veldig ukjente når det kommer til bitt, hodelag, hjelpetøyler osv, om hvordan de brukes, og når de skal brukest. Skriv inn deres teorier og fakta så lærer mange om de forskjellige sortene

Jeg lager aldri en tråd der jeg spør om hva havre er godt for, for det vet jeg selv. Så med den tråden der antyder du jo at du ikke vet dette selv, og vet en ikke det er vel kanskje kandar et lite stykke unna?

Edit for å legge til at om du tror at du rider en hest "til tøylen" ved hjelp av martingal (jfr den andre debatten) er du faktisk milevis unna kandar i mine, og de fleste ridelæreres øyne.

Redigert av - xxxoooxxx den 22/07/2006 21:49:14 Gå til toppen av siden

crusabell

» VIP

Skrevet - 22/07/2006 :  21:49:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har ridd siden jeg var 8 år (og er nå 21)og føler meg langt fra klar for å ri med kandar. det har jo ikke bare med hvor lenge du har ridd,men hva du har lært på de årene. sikkert folk som har ridd halvparten så lenge som meg,men som kan MYE mer. har liksom ruslet mest på tur vi;) Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 22/07/2006 :  23:18:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Om man kan ri med kandar eller ikke har lite med hvor lenge man har ridd å gjøre. Men når kunnskapen tilsier at man rir med martingal for å ri hesten til tøylen, så er det en god del av grunnridningen som mangler. Da rir man ikke på kandar.. Tenker da på debatten jeg henviser til hvor du sier dette.

Det å ri på kandar er ikke en ting som følger tidens løp. Det følger hvor langt du er i din ridning, hvordan det passer å legge dette inn for hesten du rir, og er avhengig av hvilke mål du har med å ri nettopp på kandar.

Forresten.. Hva ønsker du egentlig å oppnå ved å ri på kandar? De fleste jeg kjenner har da som mål å sikte seg mot middelsklassene i dressur.Da har de iallfall forlengst innsett at martingal, eller andre hjelpetøyler, ikke har noe med å ri hesten på tøylen. Som forøvrig er en ganske grunnleggende ting lenge før du snuser for mulighetene for å starte middels.

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 22/07/2006 23:21:10 Gå til toppen av siden

Liten_Lista

» VIP

Norway

Skrevet - 22/07/2006 :  23:29:02  Vis profil  Svar med kopi av melding

Feltritt - Tre ganger så gøy!!! Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 22/07/2006 :  23:40:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
<klipp>

hvis ikke, hvilke bitt skal da følge med?

Opprinnelig postet av sandrapizi

Forresten.. Det er ingenting i veien med å kjøpe et kandarhodelag, fjerne nakkestykket som er "til overs" utover hva som er på en vanlig trinse, og benytte hodelaget som en trinse med en helt normal engelsk nesereim (altså høy nesereim). Kombiner med et vanlig trinsebitt, antagelig har du dette fra før.

PS: Det er ikke kandarbitt du linker til, men et kandarhodelag. Om du kjøper kandarbitt, så ja, det er et bitt, og det følger med bitt Til e tkandarhodelag følger det sjelden med bitt, da valget av bitt er så mangfoldig i både størrelser, utforming og funksjon, at man kjøper disse tingene separat for å finne de nkombinasjonen som passer rytteren og hesten som skal bruke dette best mulig.

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 22/07/2006 23:43:16 Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 22/07/2006 :  23:54:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Vent med å sette på kandaret til du er stabil i LA klassene, eller hvertfall på det nivået under trening. Før dette tidspunktet er det lite vits. Synes jeg.
Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 23/07/2006 :  00:25:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Jeg ahr ridd siden jeg var 6, mange hester til og med ridetreneren sin dressur hest, men var skeptisk til å prøve noe annet enn trinsebitt, men kjøpte meg da 3delt etter samtale med ridetreneren min Kandar bitt? neitakk ikke enda, å tror aldri det skjer med garsy, mp bygge opp nok muskler vil ikke tvinge henne ned med et sterkt bitt før jeg veit jeg veit hun klarer å samle seg å bære seg i rett form....

Er av den som tror at formen og samlingen kommer ``av seg selv`` når hesten blir sterk nok, ridd dressur i mange år, men å få en ex traver til å samle seg å gå i form ikke bare knekke nakken er vanskelig.

Men et spm som ikke er relatert til dette. Er det noen som veit av noen billige hodelag til 3-400 kr med lit pynt på? gjerne kryssnesereim=)

Garsy du er verdens beste! Gå til toppen av siden

sandrapizi

» VIP

Norway

Skrevet - 23/07/2006 :  01:12:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bare kjeft å få her........... Gå til toppen av siden

sandrapizi

» VIP

Norway

Skrevet - 23/07/2006 :  01:18:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
og jeg sier heller ikke at man bruker martingal til å ri på tøylen med, det vet jeg godt fra før...var domt av meg å referere til det på den andre debatten! å ja...uansett hvor lenge jeg har ridd så har jeg ikke mer erfaring av det, men jeg har da ikke bare ruslet på tur heller jeg da!!! Har også gått dressur for ca 1år siden på en rideskole (hadde ikke min egen hest) og er stabil i LA klassene. Jeg føler jeg er klar til og prøve dette bittet, og hvis hesten ikke liker det, selvfølgelig skal jeg legge det på støvhylla...!!!!!! Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.