hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - KWPN
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 KWPN
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

monaco_image
» VIP

Skrevet - 24/07/2006 :  00:38:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dutch Warmblood=Nederlandsk/Hollandsk varmblod

KWPN er ikke nødvendigvis Dutch Warmblood, men Dutch Warmblood kan være KWPN.

En KWPN er vel en slags "tittel"? (På samme måte som ryttere kan bli "Ridder") Så hvis en heste er KWPN, er det en varmblods med veldig godt eksteriør osv. Tror jeg hvertfall.. =)
Gå til toppen av siden

Hanniball

Norway

Skrevet - 24/07/2006 :  10:20:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanniball  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanniball  Svar med kopi av melding
Eksteriør tror jeg ikke har noe å si.Min hest er KWPN.Moren har vel aldri vist noe spessielt tror jeg...Ikke som jeg har funnet ut hvertfall.Men faren sin stamme er ganske god,og det er veldig masse bra hester,og han har stamtavle for flere århundrer tilbake=O
Men han har da ikke så veldig godt eksteriør selv...Kort rygg,merkelig bygd bakpart...Det som er veldig riktig og fint på han,er fra skuldrene og frem...=p
Jeg har alltid trodd det har noe med landet de blir født i jeg altså...Men så finn jeg jo vite at hesten min ble født i sør tyskland da,og i passet står det Nederlandsk Varmblods/KWPN.Men det må da gå ann å finne dette på en internett side etterleannet sted?

www.svenvonhannawald.piczo.com
www.linnta.piczo.com
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 24/07/2006 :  11:45:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Dutch Warmblood=Nederlandsk/Hollandsk varmblod

KWPN er ikke nødvendigvis Dutch Warmblood, men Dutch Warmblood kan være KWPN.

En KWPN er vel en slags "tittel"? (På samme måte som ryttere kan bli "Ridder") Så hvis en heste er KWPN, er det en varmblods med veldig godt eksteriør osv. Tror jeg hvertfall.. =)

Opprinnelig postet av monaco_image

nei det stemmer nok ikke. KWPN er det samme som Hollandsk Varmblod. Duch Wamblood er derfor alltod KWPN. Det er bare en forkortelse av bokstavene akkurat som NV og DV.
Gå til toppen av siden

monaco_image
» VIP

Skrevet - 25/07/2006 :  00:15:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmm, okey..

Fra http://www.kwpn.nl:

The KWPN (Royal Warmblood Studbook of the Netherlands) is the Dutch breeding organization for jumping and dressage horses, carriage horses and Gelderlander horses. The KWPN has over 28,000 members in the Netherlands. Performance, durability and appealing conformation are the most important factors on which the international success of the Dutch horse is based.

Redigert av - monaco_image den 25/07/2006 00:16:06 Gå til toppen av siden

monaco_image
» VIP

Skrevet - 25/07/2006 :  00:17:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis det er det samme som Dutch Warmblood, så skjønner jeg ikke hvorfor det finnes egene KWPN orginisasjoner i England og Nord-Amerika... ? Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.11 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.