hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kvinne for retten i England etter "hovpleie".
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 Kvinne for retten i England etter "hovpleie".
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Stirnirogannie

» VIP

Skrevet - 26/07/2006 :  16:36:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Til Frøya.

Ja, skoeren min må ha ment en lokal lov. Siden du driver m hest på vetslandet, er du med i Gustur islandshest lag? (www.gustur.no)

Til Silje og Tindra.

Bra sagt

Har ikke noe imot barfot hestehold, og er absolutt ikke ekspert på dette område
Gå til toppen av siden

Stirnirogannie

» VIP

Skrevet - 26/07/2006 :  16:40:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Frøya du er fra Haugesund du. Er du m i Faxi?

og, ja, skulle ikke uttalt meg så mye om barfot nei:P trodde det var lov å snakke om egne erfaringer jeg:P men det er kanskje et annet forum? jaja=) var ikke meningen å virke sur
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 26/07/2006 :  16:58:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei Anine og velkommen til MIX med et smell!!
Skal si du valgte rette debatten å stikke hodet inn i sånn første gang .
Temperaturen når man nevner sko/ikke sko blir fort svært høy og det er lett å tråkke på liktær og i salatboller før man nesten er klar over hva som har skjedd.

Uten å hoppe inn i diskusjonen igjen (blir litt sliten av å rope fra fjelltoppen min...vi blir aldri enige,og istedetfor utveksling av meninger og erfaringer er det viktigere å få motparten til å se ut som en tosk,holde godt for ørene og rope LALALALALALALA så høyt man kan,Gud forby at det skulle være andre måter å se ting på) vil jeg si at jeg skjønner hva du mener,vet også at du ikke er så voldsom i dine uttalelser som det kan virke og håper at du ikke lar deg skremme vekk av den noe "heftige" starten på MIX,men fortsetter å komme med riktig mange innlegg etterhvert.

Velkommen skal de være!

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Stirnirogannie

» VIP

Skrevet - 26/07/2006 :  17:18:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei Kurre

Takk skal du ha joda, noen smell her og der tåles Jeg er gla i å diskutere men tror endel har misforstått meg her men men, et sted må man jo begynne

skjønner hva du mener m LALALA ja

Akkurat nå synest jeg den hingste debatten er spennende, kanskje ikke så rart
Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 26/07/2006 :  17:34:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jaja... jeg prøvde å være saklig, uten å være spydig, men det får så være...
Popcornbollen oppfattet jeg slett ikke som det, spydig altså, men som en form for "nå blir det debatt sitte på sidelinjen å se"....
Så kan man jo rope LALALA så mye man vil, det skjønner jo alle..

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Stirnirogannie

» VIP

Skrevet - 26/07/2006 :  18:10:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes det m popcorn bollen var morro jeg Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 26/07/2006 :  19:07:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja den i er grunnen det (-; Det var slik jeg også oppfattet den... (-:
Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Fröya

Norway

Skrevet - 26/07/2006 :  20:39:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
.
Popcornbollen oppfattet jeg slett ikke som det, spydig altså, men som en form for "nå blir det debatt sitte på sidelinjen å se"....

Opprinnelig postet av Harneshaug

Det var noe sånt jeg også mente.

Gå til toppen av siden

Fröya

Norway

Skrevet - 26/07/2006 :  20:56:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Frøya du er fra Haugesund du. Er du m i Faxi?

og, ja, skulle ikke uttalt meg så mye om barfot nei:P trodde det var lov å snakke om egne erfaringer jeg:P men det er kanskje et annet forum? jaja=) var ikke meningen å virke sur

Opprinnelig postet av annieogstirnir

Jeg er et ikke aktivt medlem av Faxi ja.

Det er absolutt lov å snakke om erfaringene/meningene sine her. Men når du snakker om dem, må du også tåle tilbakemeldinger. Det ble kanskje litt vell mange utropstegn, beklager dette.

Jeg prøvde å fortelle deg at det heter ikke å sko når man trimmer høvene på barfothester. Jeg prøvde også å fortelle deg at to mnd er for lite grunnlag til å dømme barfot neden om og hjem. I tillegg prøvde jeg å forklare deg at det ikke finnes noen "Barfotlov". Du sier at dette har du satt deg godt inn i, men uttalelsene dine røper noe helt annet. Beklager, men sånn er det.

Om noen har sagt til deg at det er en lov om barfothest og hvor ofte høvene må trimmes, har vedkommende lurt deg. Kanskje for å tjene mere penger? Hva vet jeg. Synes du skal spørre vedkommende om hvor dette står skrevet og hvem som har vedtatt denne loven. Synes egentlig det er ganske råttent gjort å lure unge, uerfarne jenter til å tro at man MÅ i følge loven gi X antal hundrekr. til denne personen hver 14. dag. Det er godt mulig at hesten din på det tidspunktet trengte hovtrim hver 14. dag, men å si at det er en lov som alle må følge blir noe helt annet. Dersom dette er tilfelle, blir jeg faktisk temmelig sinna på dine vegne.
Gå til toppen av siden

Stirnirogannie

» VIP

Skrevet - 26/07/2006 :  21:29:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja, det kan jo hende han har. Bruker han ikke mer jeg. Vel er jeg ung, men ikke uerfaren med hest, hadde jeg vert det, hadde jeg aldri ridd inn en 4års hingst, men nok om det. Uerfaren med skoing det er jeg får ikke engang av hesteskoene:P Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 26/07/2006 :  21:31:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Ville bare legge til at det blir helt feil å si at Annie er ung og uerfaren. Jeg har sett opp til hun helt siden jeg første gang red tur med henne. De fleste som kjenner Annie vet at hun sitter inne med mye mer kunnskap enn de fleste hesteeiere. Så det blir feil av deg å påstå det når du ikke kjenner henne.
Ida&Tornado - Ride the ultimate storm!
Redigert av - Torpedo den 26/07/2006 21:51:15 Gå til toppen av siden

Fröya

Norway

Skrevet - 26/07/2006 :  22:34:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
La oss ikke lage en debatt om hvor ung og uerfaren Annie er. På vip'en står det at hun er mellom 16 og 18 år. For meg er dette ganske ungt, da jeg er dobbelt så gammel som henne. Når det gjelder barfot er hun i hvertfall uerfaren. Ellers hadde hun ikke latt seg lure. Hva hun er med hester generellt aner jeg ingen ting om og det var heller ikke det jeg mente.

Jeg tror nok jeg vet hvem denne hovtrimmer/slageren er. Er temmelig sikker på at fornavnet hans begynner med R. Tar jeg feil nå?

Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 26/07/2006 :  22:50:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Men jeg synes alikevell det var dumt å uttale deg om det, siden du absolutt ikke kjenner Annie. Jeg tror det er mye missforståelser i denne debatten, tror ikke vi kommer til noen enighet. Jeg har ikke noe i mot deg, Frøya. Men reagerte litt på akkuratt det, det blir bare kranglig og dårlig stemning når man ordlegger seg på den måten.
Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

Stirnirogannie

» VIP

Skrevet - 26/07/2006 :  23:24:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva hovslageren heter er ikke vesentlig i en mix debatt! om navnet hans begynner på R eller K eller andre bokstaver vil jeg ikke uttale meg om! Han gjorde en god jobb med høvene.

Unnskyld meg, men denne debatten begynner å bli en smule usaklig. Du kjenner meg ikke Frøya, så venligst ikke uttal deg om hvor erfaren jeg er (eller i dine øyne, ikke er)

hehe, det går bra Åssmo, men snilt av deg å stille opp på den måten

Redigert av - Stirnirogannie den 26/07/2006 23:28:32 Gå til toppen av siden

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 26/07/2006 :  23:41:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Fröya, er enig i mye av det du sier, og den barfottrimmeren høres ikke helt "normal" ut. Da jeg tok av skoene fikk jeg beskjed om at hesten må verkes hver 6.uke av hovslagren min (hun både skor og er barfottrimmer), og når høvene begynte å bli fine så verket hun dem hver 8.uke. Men det betinger også at jeg gjør en aktiv innsats med å holde høvene i orden mellom hver gang hun er der.

Men uansett, reagerte litt på det du sa om at Annie er uerfaren, for det er hun ikke. Det står respekt av denne jenta, og alt hun har fått til med hesten sin. Det er ikke bare bare å ri inn en 4 års hingst. Og man kan etter 2 mnd ha lært seg ganske mye om barfot, hvertfall om høvene er blitt trimmet så ofte som hver 14.dag. Så selv om du er dobbelt så gammel som henne, betyr ikke det automatisk at hun er uerfaren.

Hvorfor gjøre det i dag når du kan utsette det til i morgen ? Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.