hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Mini hunder til pynt og dolleri
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 Mini hunder til pynt og dolleri
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 24/07/2006 :  23:31:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Noen som leste innlegget i dagbladet som var utgitt i helga? Det var om små papilon hunder hvor hundene ble smuglet inn i Norge som valper. De ble dopet ned, kneblet og fastbundet med teip, sulteforet og uttørket. Mange døde av sult og tørste før de kom frem. Bildet på forsiden var bare helt hjerte skjærende og det bare kokte innvendig da jeg så det. Avbildet i reportasjen var to små valper som lå med fast teipede bein i bagasjerommet på en bil. At det går ann. Enkelte folk skulle vært......
Hilsen dyrenes hønemor på Skogli Stallen

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)

Tonje_

Norway

Skrevet - 24/07/2006 :  23:36:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTonje_  Svar med kopi av melding
Ja jeg så det der, fikk klump i halsen jeg.. Stakkars hunder..
Sjønner ikke at folk kan få seg til og gjøre sånt=O

Ikke ri fortere enn skytsengelen din kan fly
-Tonje-
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 24/07/2006 :  23:37:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg leste ikke reportasjen, men jeg fikk med meg forsiden. Helt forkastelig! Men der har man jo igjen det med penger. Det er kun det det dreier seg om. Men kanskje de som ønsker å skaffe seg en slik hun er litt obs på hvor hunden kommer fra. Sjekker dette nøye og finner seg en seriøs oppdretter.

For er det ingen kjøpere så er det inget marked...

Stakkars små tusseladder...
Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 24/07/2006 :  23:55:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
jeg leste noe av det samme i tønsbergs blad...helt forkastelig..dette dreide seg da om chihuahuaene, men det er jo miniatyrhundene det gjelder så blir jo det samme..
www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 25/07/2006 :  00:31:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Denne? http://www.dagbladet.no/magasinet/2006/07/24/472124.html

Hva synes du om at Chihuahua-hunder er blitt en trend?
Ja, synd men sant. Bare for at "store" Paris Hilton har en slik en i veska si. Greit nok. Hunden har det bedre i den veska enn å ligge i bagarsjerommet på en bil.

Paris Hilton tar sikkert vare på dyret, men selv om den kanskje fryser litt kaller jeg det ikke dyreplageri eller noe sånt. Det finns værre som utestenging, utsulting og helt sikkert mer som er værre enn å sitte neddi ei veske til pynt. Selv om dyret kanskje har et ensformig liv.

Synd at pressen legger frem det negative, veldig ofte. Jeg hadde blir glad hvis VG hadde en forside der det stod "Paris Hilton tar vare på sin hund som det var hennes ektemann" eller "Paris Hilton kysset hunden sin av glede og hennes kontakt med lille *hundens navn*". Det hadde vært noe annet det..

Gå til toppen av siden

SuuperTerna

» VIP

Skrevet - 25/07/2006 :  00:44:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har en chihuahua gutt på 3 mndr selv, som jeg kjøpte av en seriøs oppdretter i sverige( kjøpte han i sverige fordi de er grusomt vansklige å få tak i her hjemme i norge)

Grøsser bare jeg ser på lille ludde å tenker på at det virklig er folk som gjør sånne ting mot dyr=/ Faktisk så lignet ludde på en av hundene på forsiden av avisen!!
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 25/07/2006 :  00:48:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg har en chihuahua gutt på 3 mndr selv, som jeg kjøpte av en seriøs oppdretter i sverige( kjøpte han i sverige fordi de er grusomt vansklige å få tak i her hjemme i norge)

Grøsser bare jeg ser på lille ludde å tenker på at det virklig er folk som gjør sånne ting mot dyr=/ Faktisk så lignet ludde på en av hundene på forsiden av avisen!!

Opprinnelig postet av ~~Terna&Lille Gutt~~

Gjorde han virkelig det? Jeg synes de ser like ut alle sammen jeg...
Gå til toppen av siden

SuuperTerna

» VIP

Skrevet - 25/07/2006 :  01:29:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja! han gjorde faktisk det

Huff.. litt ille å tulle med det=P men tenkte på det lille "luddret" mitt når jeg så bildet=/
Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 25/07/2006 :  11:09:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
jeg huska min største drøm var å få en chihuahua før, mormor sin venninne hadde en og jeg ble helt forelsket!
men etter at chihuahua ble en sånn trend som det ble, ville jeg ikke ha chihuahua lenger!

Hanniball

Norway

Skrevet - 25/07/2006 :  11:37:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanniball  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanniball  Svar med kopi av melding
Offa...Det med de teipede osv. hundene er helt tragisk!!!Det minner meg om den mailen som gikk rundt med de kattene som ble puttet på flaske som unger og foret mellom et rør,også formet kroppen seg etter flaska,så ble de brukt som pynt.
MEEEN...Så ble jeg gledelig overasket når dette bare var "tull" Det var folk som hadde fikset til dette på PC'n,bare for å få folk til å reagere...Skjønner ikke hvordan folk kan ha det moro med sånn.Men bra det ikke var sant.Litt OT dette da...Men men..

www.svenvonhannawald.piczo.com
www.linnta.piczo.com
Gå til toppen av siden

CarpeNox
» VIP

Norway

Skrevet - 27/07/2006 :  14:35:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ej skjønne ikkje heile "mote fenomenet" med å ha ein bitteliten chiuaua eller noke slag av teppetisser-yap-yappa i det heile tatt. E ei bikkje lavere enn kneet mitt og ute av stand til å fungere som stall-bikkje so e den totalt uinteressant for mej. Bikkjer lukte vondt og kreve masse dillete arbeid so ej personlig kunne ikkje tenkt mejein hund av noke slag.

Det e lov å tenke sej litt om til tider. Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 27/07/2006 :  15:06:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ej skjønne ikkje heile "mote fenomenet" med å ha ein bitteliten chiuaua eller noke slag av teppetisser-yap-yappa i det heile tatt. E ei bikkje lavere enn kneet mitt og ute av stand til å fungere som stall-bikkje so e den totalt uinteressant for mej. Bikkjer lukte vondt og kreve masse dillete arbeid so ej personlig kunne ikkje tenkt mejein hund av noke slag.

Opprinnelig postet av CarpeNox

men selv om du ikke kunne tenkt deg hund av noe slag så er du vel fortsatt enig i at å dope dem ned og kneble dem er noe de ikke fortjener?

har selv en liten voffs som rekker til under knærna(jack russel terrier) hun fungerer utmerket som stallhund og lukter ikke mye vondt!

Torpedo

Norway

Skrevet - 27/07/2006 :  15:21:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Blir så sur av sånt!
Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

CarpeNox
» VIP

Norway

Skrevet - 27/07/2006 :  15:38:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ej formulerte mej litt uklart. Det ej meinte med at ej ikkje skjønne heile motefenomenet med liten teppetisser-yap-yapp e det at ej ser ikkje kossen noken kan forsvare det å kjøpe sej ein slik hund berre fordi den og den høgt-på-stå he det. det føre jo berre til videre smugling osv. Ej skjønne heller ikkje kossen noken kan kjøpe sej eit dyr som ein angivelig reinrasa hund til fleire titalls-tusen uten papirer, kontakt med oppdretter osv.
Videre spesifere ej at hunda ikkje e eit dyr ej he lyst på-det vil ikkje seie at ej ikkje he tanka, kunnskap, følelser eller meininger rundt emnet.

Det e lov å tenke sej litt om til tider. Gå til toppen av siden

monaco_image
» VIP

Skrevet - 27/07/2006 :  16:23:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Noen som leste innlegget i dagbladet som var utgitt i helga? Det var om små papilon hunder hvor hundene ble smuglet inn i Norge som valper. De ble dopet ned, kneblet og fastbundet med teip, sulteforet og uttørket. Mange døde av sult og tørste før de kom frem. Bildet på forsiden var bare helt hjerte skjærende og det bare kokte innvendig da jeg så det. Avbildet i reportasjen var to små valper som lå med fast teipede bein i bagasjerommet på en bil. At det går ann. Enkelte folk skulle vært......
Hilsen dyrenes hønemor på Skogli Stallen

Opprinnelig postet av *Skogli_Western_Riders*

Det er Chihuahua'er det er snakk om, ikke Papillon'er..
Gå til toppen av siden

marte+quicky

Skrevet - 27/07/2006 :  22:26:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, stakkars dyr. Hvis jeg skulle hatt en hadde jeg finni en seriøs oppdretter, og henta hunden selv.
Du finner meg på ForumHest!

www.hestene.no
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.