hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva bruker dere islandshesten deres til?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Islandshest/gangartsridning
 Hva bruker dere islandshesten deres til?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Liselotte

» VIP

Norway

Skrevet - 15/07/2006 :  18:37:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiselotte  Svar med kopi av melding
Ja, det jeg da lurer på er hva dere bruker isisen deres til, "bare" gangartsridning og tur? Eller sprang, dressur osv.

Jeg rir Herdis både i dressur og litt gangarter i tillegg til tur. And she likes it (Får vi håpe)

Haoli <3

Liselotte

» VIP

Norway

Skrevet - 15/07/2006 :  20:48:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiselotte  Svar med kopi av melding
Ettersom Herdis'en min ikke er den supre gangartshesten (mye pass i seg, pluss at det er nok litt min og min mammas skyld =() må vi prøve å finne på andre ting å gjøre. Derfer instruerer ridelæreren oss mest i dressur, men gangarter er gøy det også. =D
Haoli <3 Gå til toppen av siden

Sambalabamba

» VIP

Norway

Skrevet - 16/07/2006 :  23:22:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSambalabamba  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSambalabamba  Svar med kopi av melding
Her går det mest i gangartstrening og lette dressur øvelser.
Vi rir ofte på turer, både alene og med andre. Men trener gangarter på turene om det er på veier. Rir også en del turer i skogen, for kos og for muskeltrening. En sjelden gang hopper vi litt på banen. Vi hopper en del bekker i skogen da. Det synes Samba er kjempe gøy. Prøver å variere mye så hu ikke blir lei. Rir også noen få turer hvor det bare går i full fres omtrent hele tia, med andre hester. Det syns hu er kjempe moro. Så går ikke bare i gangartstrening, selv om det uten absolutt er hovedfokuset ja. :)

Samba fra Bråta <3

-Det er aldri så dumt at det ikke er godt for noe
Gå til toppen av siden

cecilie_stormur

Skrevet - 17/07/2006 :  00:05:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tur og konkurranse =) Og så får de være med på hytta etter endt stevnesesong for å kose seg i fjellet. Herlig å ri der, hvor både stressede hester og ryttere kan koble av....

Har tidligere både ritt sprang, dressur og feltritt, men kommer til et punkt der beina er litt for lange :)

Vurdert MG, men får ikke bestemt meg om jeg synes det er herjing eller morsomt for hesten....

Redigert av - cecilie_stormur den 17/07/2006 00:15:00 Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 17/07/2006 :  00:27:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
tur
sprang
mounted games
dressur

ikke gangarter faktisk :-)
Gå til toppen av siden

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 19/07/2006 :  09:58:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
Jeg rir mest tur.Blir bane et par ganger i uken da.Trener gangarter både på tur og bane.Også går det mye i dressur:)

Forrytteren min hopper med Vindur da og hun konkurerer litt også.

Vindur4-ever
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 19/07/2006 :  11:14:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Her er det gangartskonkurranser som er målet.
Unntatt Frøya som skal produsere flere lavagjeiter da...og Kurr som også driver litt med den aktiviteten på fritiden.

Jeg rir mest på tur,noe dressur og er mer eller mindre jevnlig på ovalbanen i Drammen og jobber der.
Alt gjøres som deler på veien mot målet å få en bedre gangartshest,så selv om jeg bruker flere forskjellige metoder for å oppnå det,alt ettersom hvilken hest jeg jobber med,så er det det som er målet og dermed må jeg nok si at jeg bruker hsstene mine til gangartsriding selv om jeg ikke tølter rundt og rundt i timesvis hver dag og intet annet.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Ellbell

Norway

Skrevet - 19/07/2006 :  18:06:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideEllbell  Svar med kopi av melding
Nå er þyrla litt sånn halv pensjonert. Vi nyter livet i skogen vi - det har vi alltid gjort!

þyrlas føll Flipi derimot har jeg større ambisjoner med...langt frem i tiden... Han aspirerer til å bli en allround ridehest som kan gå dressur OG gangart =) Futt i skopgen, vakker på banen og tøltende vidunder resten av tiden! Har dessuten en bitteliten drøm om å infiltrere distansemiljøet med en vrengt polvott!

Ellbell&dyrene

Gi meg en vrengt polvott - any day! Gå til toppen av siden

ulldotten

» VIP

Norway

Skrevet - 19/07/2006 :  19:39:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Jeg bruker isisen min til å lære. Jeg rir på kurs- konkurrerer i det små, og trener generelt gangarter!
jeg rir oxo en god del på tur, da dette er godt for både hest og rytter!
Men jeg kan også steppe inn på en sprangtime.

www.ylli.piczo.com |
ulle kan tulle :P
Gå til toppen av siden

Liselotte

» VIP

Norway

Skrevet - 19/07/2006 :  21:41:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiselotte  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Nå er þyrla litt sånn halv pensjonert. Vi nyter livet i skogen vi - det har vi alltid gjort!

þyrlas føll Flipi derimot har jeg større ambisjoner med...langt frem i tiden... Han aspirerer til å bli en allround ridehest som kan gå dressur OG gangart =) Futt i skopgen, vakker på banen og tøltende vidunder resten av tiden! Har dessuten en bitteliten drøm om å infiltrere distansemiljøet med en vrengt polvott!

Ellbell&dyrene

Opprinnelig postet av Ellbell

Så gøy =D Det er sånn jeg vil at Herdis skal være. En allround ponnis som også kan gangarter =) Distanse høres morsomt ut

Haoli <3 Gå til toppen av siden

ine & mimir

» VIP

Norway

Skrevet - 20/07/2006 :  12:33:35  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingine & mimir  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseine & mimir  Svar med kopi av melding
hmm... rir mye på tur, trener gangarter mest på tor faktisk, siden ponni'n er såpass ung at han ikke har så mye muskler, blir det litt tungt for han på banen vår, som er en veldig tung bane i utgansgpunktet... rir litt sprang, for avvekslingens del, da både jeg og hesten trives med det, ellers blir det mye klatring, og bakke trening for muskel, og kondis trening, trener somregel i intervaler, da det ser ut til å funke=) rir også endel dressur med han, men da bare i grunn gangartene pga dette med banen da, rir også på ovalbane avogtil, or rir på små stevner for morro skyld, men har lyst til å starte mer senere
**IIIIIne å Mìmirgolle<3** Gå til toppen av siden

spoi

Skrevet - 22/07/2006 :  14:16:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
rir sprang dresur og gangartar og tur då seff:P.. har ikkje bane i nærheten så de blir på tur kvar dag.. eller så han eg ri opp og ned veien heime då.. (der eg pleier å hoppe).... når eg rir dresur blir det fordet meste berre volter og sidevegs øvelsar.... Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 22/07/2006 :  14:38:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Jeg red en isl før :-)) Elsker den rasen, utrolig grei å jobbe med den jeg trente. Mumfi frà Frotveit. En isl skal jeg ha meg engang!
Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

-Kvika-

Norway

Skrevet - 30/07/2006 :  21:15:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-Kvika-  Send %s1% en ICQ melding-Kvika-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Kvika-  Svar med kopi av melding
Tur, Tur, Tur, Tur!
Skal prøve å begynne dressur :D
Gå til toppen av siden

Stirnirogannie

» VIP

Skrevet - 01/08/2006 :  08:49:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg trener Gangarter med min, det er knallgøy
Så rir jeg klassisk dressur
også blir det litt koselig trix trening
Gå til toppen av siden

Mari86

Skrevet - 10/08/2006 :  19:59:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har ikke islandshest lenger, men han jeg hadde, Tvistur (verdens beste hest), brukte jeg til det meste: sprang (vi hoppa en meters enkelthinder oxer, lille hesten;)), dressur, masse tur og gangartsridning + bading og barbakkridning, hehe. Hadde veldig lyst til å kjøre ham inn også. Islandshesten utrolig allsidig! Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.