hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva bruker dere islandshesten deres til?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Islandshest/gangartsridning
 Hva bruker dere islandshesten deres til?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Liselotte

» VIP

Norway

Skrevet - 11/08/2006 :  11:16:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiselotte  Svar med kopi av melding
Ja, de er veldig allsidige! Men for meg virker det som om de fleste islandshestfolk KUN tenker gangarter... "Sprang, phø!" Ellers så er det meg og mine vrangforestillinger da , eller hva det nå heter
Haoli <3 Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 11/08/2006 :  11:25:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå har vel "kanskje" det noe med det enkle faktum å gjøre at det er veldig mange andre hester som er bedre egnet om man ønsker å drive aktivt med sprang?

Velger man å legge de ekstra pengene som det faktisk krever for å få en Isis av nogenlunde kvalitet,så er det sjelden for å drive sprangriding.

Mange velger å hoppe litt med hesten sin for å ha litt variasjon i treningen og noen har sin Islandshest som en trivelig allround ponni,men er det konkurranseriding man driver med (i klassene for våre hester) så er det naturlig nok DER fokuset på treningen ligger.(Og bør ligge)

At man hopper med sin islandshest er ingen forutsetning for at det skal bli en bedre gangartshest og det er jo den veien de fleste av oss driver.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Liselotte

» VIP

Norway

Skrevet - 12/08/2006 :  18:54:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiselotte  Svar med kopi av melding
Nei, ikke det jeg mente heller da... Enig med deg i det du skriver. Man kjøper selvfølgelig ikke en islandshest, hvis man skal drive med sprang! Men det er jo som du skriver for å få litt VARIASJON i treningen. Og ja, om man har en nogenlunde bra konkuranse hest er det jo selvfølgelig det man har hovedfokus på Men... Unnskyld hvis jeg virka sur eller noe altså, bare det inntrykket jeg har fått... Og jeg har faktisk islandshest selv altså , og grunnen til at jeg vurderer å selge henne er nettopp fordi jeg vil drive mer med gangarter og å prøve å starte litt ogsånn

Ingvild.

» VIP

Skrevet - 13/08/2006 :  09:27:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Stelpa brukes til:
dressur
sprang(går 80cm bane, og 1m enkelthinder :D)
mounted games
tur
holder på å lære gangarter
Gå til toppen av siden

Funi-Tina

» VIP

Skrevet - 06/09/2006 :  10:20:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min brukes til:

Bakkearbeid/dressur
Gangartsridning
Tur
Mounted Games
Litt sprang
Og skal prøve litt distanse
Gå til toppen av siden

adniL

Skrevet - 13/09/2006 :  19:14:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseadniL  Svar med kopi av melding
Gràni er en meget allsidig islending... eller skal bli..
Jeg har kjørt han inn, han har bra gangarter (er 5-gjenger) og skal prøves på stevne i løpet av våren neste år, jeg går hestelinje hvor jeg får bruke han i dressur, og vi skal lære han sprang i løpet av året.

Han er en fin turhest som er fullt ut regulerbar mht tempo og sånne ting. Han er kjempesnill og kan brukes i barneridning, og han kan ris på bane av de som ikke er helt erfaren enda.

Og det beste av alt er at han bare er 7 år, så forhåpentligvis har jeg mange år igjen med han, så vi kan bli enda mer allsidige (både hest og rytter).
Gå til toppen av siden

Liselotte

» VIP

Norway

Skrevet - 24/09/2006 :  19:49:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiselotte  Svar med kopi av melding

Blekkur

Skrevet - 24/09/2006 :  23:54:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bruker hestene til tur, gangarter selvfølgelig, dressur, en er flink i sprang og er også innkjørt og trent i dressurkjøring og tospann. Gå til toppen av siden

lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 25/09/2006 :  21:47:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselukas  Svar med kopi av melding
5-gang er planen :D
Vingthor fra Skarholt =) Gå til toppen av siden

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 25/09/2006 :  22:52:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding

Herkula e ganske så allsidig (t ærfarene ryttera).. eller, hu e litt varm i hode, dærfårr e d "bare" erfarne ryttera såm "får" ri hu.

men:

gangarter (prøver så godt jeg kan fårr å få fram bedre tølt i a)

sprang (1m bane, hu ælske sprang, med "rætt" rytter håppe hu allt=) hehe..

tur (ganske avslappa egenlig, nånn ganga iværtfall, rir ganske rolie tura)

NH (det trener jeg nesten hele tiden, fårr å få a litt mindre stressa)

litt dressur (hu er ikke så veeeldig glad i dressur, hun bare begynner å steile..)

slænge på nånn bilde å æ:

æ å Herkula, 60 cm=)

æ å Herkula, 80 cm=)

har dessværre ingen bra bilda dær hu håppe 1m=(

ut på tur aldri sur=)
hær e første gangen æ rir Herkula..
(huff da, sher aldri bra ut på bilda dær hæst'n e søt æ=( jaja..)

men han Bleikur, han e allsidig.. har ikke håppa nå me han da..

bilda:

gangarts"trening"

Vena, hu e helt allsidig=)

hu va super i sprang=)
hu håppa 120 cm oxer

årke ikke å lægg på fler bilda..

(edit: skrivefeil)

Never give up on the things that make you smile!
Redigert av - KarenG den 25/09/2006 22:58:48 Gå til toppen av siden

lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 26/09/2006 :  18:54:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselukas  Svar med kopi av melding
Njaa. stitter bare. men egentlig vil jeg ikke passe ennå.. Er ikke så trygg på det selv.. Så vil vente til konkurransegruppa med Elin.. trener mest på tølten og traven nå :)

lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 26/09/2006 :  20:51:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselukas  Svar med kopi av melding
jupp .. mulig jeg starter siste vintercupen siden den er ute..
Noen triks jeg kan bruke når han bare korter skrittene i trav og skritt når jeg tar halvparader`?

-Dugur-

» VIP

Skrevet - 20/10/2006 :  12:44:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
jupp .. mulig jeg starter siste vintercupen siden den er ute..(pernille)

jeg tror jeg også skal på den:)

men Tine!! va synes du er lurest av meg å bruke Dugur som? 4- eller 5-gangshest?
sliter litt med den.. tenkte å spørre Elin å Rune øu om det på konkurransegruppa:)

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.