hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Optima(l?)
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Optima(l?)
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 14/07/2006 :  23:16:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
Husker ikke om det heter Optima eller Optimal, men har dere erfaring med dette?
Vi bruker det på stallen for fikk vite at det funker bra mot sur stråle, men funker det mot mugg? Det har hjelpt litt på Jivi sin mugg, men hva kan funke bedre enn det?

http://www.home.no/krailien

alexax

Norway

Skrevet - 15/07/2006 :  11:08:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressealexax  Svar med kopi av melding
Har aldri hatt hester som har vært spesielt plaget av mugg. Men av andre jeg kjenner har helosan funket kjempebra!!! Forebygger og fjerner evt. mugg. Er det veldig vått og gjørmete i stallen\innhegningen, det kan være en grunn til at hesten har mugg ...
Solen har värmt oss,
men när den går ner
behöver jag värmen du ger..
Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 15/07/2006 :  12:56:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
Det er ikke det nå.. Kan være litt grisete i luftegården men ellers ok. dette har hun hatt i flere år siden hun kom til norge..(6-7år siden) Jeg har prøvd spenol og, men det funket ikke, men skal prøve Helosan!:)
http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 15/07/2006 :  16:59:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
OPTIMA heter det, og er en hudvask laget etter økologisk prinsipp. Optima angriper årsakene til at hudproblemet oppstår. Det normaliserer den unormale huden og stimulerer den gunstige og svært viktige normalfloraen.

Optima har pH 4, så du kan vaske hesten din hyppig uten at det er skadlig i motsetning til vaskemidler med høy pH (f. eks grønnsåpe). Slik vask vil tørke ut huden og faktisk øke risikoen for hudproblem.

Jeg har ikke selv prøvd optima mot mugg, men det er dokumentert positiv effekt mot flere ulike hudproblemer, så å forsøke dette er iallefall ikke skadelig.

Raving madness suits me fine

Redigert av - Ullsokken den 15/07/2006 17:00:30 Gå til toppen av siden

Cammie

» VIP

Skrevet - 15/07/2006 :  17:20:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi pleide å vaske bena grundig med lactacyd og så smøre på med hipposan. Nå har ikke jeg vært plaget med mugg på maaange år heldigvis, så er vel sikkert masse jeg ikke har hørt om som funker bedre... Gå til toppen av siden

~Christina89~

Skrevet - 17/07/2006 :  00:43:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten min fikk mugg i fjor sommer, og det slet jeg med lenge, mens jeg forsøkte masse forskjellige metoder for å bli kvitt det. Det som viste seg å virke til slutt var å smøre inn med Hipposan, legge plastikk rundt og til slutt bandasjer. Muggen myknet opp så skorpene ble lett å pille av. Hesten har heller ikke vært plaget av mugg siden Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 17/07/2006 :  11:23:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Bland litt klorin med matolje.Det løsner opp og fjerner muggen, vet mange som har prøvd dettemed gode resultater, og aldri sett muggen igjen.
2 deler klorin og 8 deler matolje.

Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.