hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Innsekter i sår!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Innsekter i sår!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Mie Ulrika

Skrevet - 14/07/2006 :  11:34:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det noen her inne som har et bra tips om salver eller annet en kan bruke på sår som også holder fluer og klegg borte fra såret. Gjerne også sårvennlige innsektsmiddel.

Lille pånnis har fått flere sår på bakbena som ikke gror som de skal fordi de ikke får være i fred for innsektene!

A life lived in fear is a life half lived

xxxx

Skrevet - 14/07/2006 :  11:49:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er flere ting du kan bruke.
Feks;

* Superbra Grön Hästsalva (Sommarsalvan,fåes kjøpt hos Skoies.)
Den lukter som insektspray og lindrer både sår,gnag og hevelser.
Anbefales!

* Tjæresalve (Hästsalvan)

-Utover det kan man også bruke Blåspray,Helosan m.m
Det er mye som funker men ovennevnte har jeg best erfaring med.

Redigert av - xxxx den 14/07/2006 11:52:39 Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 14/07/2006 :  12:24:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Kjøpte en salve fra Bole nylig. Den bruker jeg på småsår hos både mennesker og dyr. Heter
Skillingarydsalvan Original.
Krem er fet og mykgjørende og skal masseres lett inn i huden. Den er tilført en liten del tråtjære. Denne kremen brukes også av hud og fotterapeuter.
Holder fluene vekk :)

Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 14/07/2006 :  12:30:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er samme salve som jeg anbefalte (nederst),
"Tjæresalve"-er blitt ny design på boksen bare.

Den øverste er "sommerutgaven".

Redigert av - xxxx den 14/07/2006 12:34:47 Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 14/07/2006 :  12:44:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Hehe, ok :)
Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

Cammie

» VIP

Skrevet - 14/07/2006 :  17:09:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hestesalven kan absolutt anbefales! Har ihvertfall holdt insekter borte i alle de årene jeg har brukt den, gjør også så sårene gror bedre og ikke får sånn hard og ekkel skorpe som aldri vil bort. Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 14/07/2006 :  20:58:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Ja, det la jeg også merke til! Blir egentlig ingen skorpe, bare et mykt "hudlag".

Mie Ulrika

Skrevet - 16/07/2006 :  17:23:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tusen takk for alle tips

Har kjøpt tjæresalven og det virker som det fungerer (bank i bordet) så jeg håper det skal bli bedre!

A life lived in fear is a life half lived Gå til toppen av siden

Liselotte

» VIP

Norway

Skrevet - 16/07/2006 :  18:16:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiselotte  Svar med kopi av melding
Vanelig zinksalve (sånn til babyer) fungerer bra, det bruker jeg. Da holder fluene seg unna pluss at kremen holder seg godt på, til og med i regn (vannavstøtende) :)
Haoli <3 Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 16/07/2006 :  23:30:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har brukt zinksalve jeg, det fungerer helt greit. Men se ann såret, er ikke alle sår som man kan ha zink i da zink tørker ut såret...
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

~Christina89~

Skrevet - 17/07/2006 :  00:37:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvor kjøpes den tjæresalven? Gå til toppen av siden

linndi&ida

» VIP

Norway

Skrevet - 17/07/2006 :  11:00:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelinndi&ida  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselinndi&ida  Svar med kopi av melding
du får den på hööks.... Har den sikkert andre steder også, men jeg har ivertfall sett den i hööks-katalogen..... =) Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 17/07/2006 :  11:30:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Samme problemet har jeg også hatt, men disse sårene har også oppstått pga av innsektene, som sitter like ved spenene til hesten min. De begynte å verke en del, selv om jeg smurte og holdt rent. Sårene ble aldri borte, så jeg tenkte at jeg skulle prøve å la verken sitte der, for å se hvordan det gikk. Da grodde det kjempefint, og verken falt av akkurat som en vanlig skorpe til slutt. Men så ikke særlig pent ut på det verste gitt..
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.