hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Plastfolie
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Plastfolie
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Lillian82

» VIP

Skrevet - 14/07/2006 :  17:34:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lurer på hvor lenge hesten kan stå med plastfolie under bandasjene?

lino

» VIP

Skrevet - 14/07/2006 :  19:51:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg lurer på hvorfor hesten står med plastfolie under bandasjene?
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 14/07/2006 :  19:54:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Da den ene hesten min måtte stå med klorhexidinomslag på bena måtte han ha plastfolie over omslaget + bandasjer. Da ble plastfolien brukt for og holde på fuktigheten.

Hvor lenge en hest KAN stå med plastfolie vet jeg ikke, men min stod med denne type omslag over natten.

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 14/07/2006 :  20:15:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Ja, det er veldig vanlig å bruke plastfolie når man av ulike årsaker skal holde på fuktigheten. Vet ikke hvor lenge en hest _kan_ stå med det, men som Bente skriver så er det vel vanligst over natta tror jeg.
Min nye hjemmeside: http://wulfi.piczo.com Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 14/07/2006 :  20:19:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Brukte oxo plastfolie når hesten min hadde kloraminomslag, , bandasje med kloramin vann, plastfolie, slik dyrlegebandasje, selvklebende og stallbandasje, meget tett, hadde dette på 24/7 syntes det var forferdelig stakkar hesten så når jeg skrittet henne(lymfangitt) fikk hun gå uten, var den tiden det var masse klin i luftegårdene. Hele behandlingen resulterte i masse mugg/småsår og måtte bare kutte ut å heller behandle med kortison salve og antibiotika sprøyter og pasta. Tror ikke det er såååå lurt å stå med det såååå lenge, men fulgte bare dyrlegens råd.
Garsy du er verdens beste! Gå til toppen av siden

Liten_Lista

» VIP

Norway

Skrevet - 15/07/2006 :  21:29:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Brukte oxo plastfolie når hesten min hadde kloraminomslag, , bandasje med kloramin vann, plastfolie, slik dyrlegebandasje, selvklebende og stallbandasje, meget tett, hadde dette på 24/7 syntes det var forferdelig stakkar hesten så når jeg skrittet henne(lymfangitt) fikk hun gå uten, var den tiden det var masse klin i luftegårdene. Hele behandlingen resulterte i masse mugg/småsår og måtte bare kutte ut å heller behandle med kortison salve og antibiotika sprøyter og pasta. Tror ikke det er såååå lurt å stå med det såååå lenge, men fulgte bare dyrlegens råd.

Opprinnelig postet av Asa Garsy

Samme skjedde med min hest. Tror kloramin er så sterkt (selv utblanda) at hestehuden ikke tåler det.. HVertfall ikke 24/7, muligens over natta. Bruker ikke kloramin etter dette, synes jod er bedre, evt. animalintex (fantastisk!!), kommer an på skaden....

LillianK: over natte med plastfolie er OK

Feltritt - Tre ganger så gøy!!! Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 15/07/2006 :  23:43:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kloramin skal KUN stå på fra kveld til morgen tidlig. Og siden det blir tett med plastfolie, er dette en generell gylden regel. Synes plastfolie er supert å bruke for å holde omslag på plass.
Hege Gå til toppen av siden

Lillian82

» VIP

Skrevet - 16/07/2006 :  11:54:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tusen takk for svar folkens

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.