hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Farge?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Farge?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Gnyr2

» VIP

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  18:23:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGnyr2  Svar med kopi av melding
Åååå! Jeg kommer overhode ikke på hva fargen til Evita heter!! Tror noen har dytta det ut av hodet mitt...

Jada, bilde er altså ikke tatt i 2012..

Hun er mørk om vinteren, og blir littegranne lysere.

Iiiihaa!
Redigert av - Gnyr2 den 24/06/2006 18:27:02

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 24/06/2006 :  20:10:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
broket ell borket el hva det heter? :)
Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p Gå til toppen av siden

Gnyr2

» VIP

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  20:34:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGnyr2  Svar med kopi av melding
Broket er hvertfall to-farget, men det er borket eller bork eller noe sånt.. Når jeg leste det kom jeg på det=d Takk for at du "dytta" det inn i skallen min igjen :P Skylder på skolen jeg=D
Iiiihaa! Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  21:19:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Móálóttur?? ifølge boka mi.. Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  21:21:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Nei, denne er da vel ikke borket? Borket er vel mye mer brunfarge i? Mer som dette:

(lånt fra http://home.no.net/nlvenner/)

Nå har jeg lite peiling på farger, men jeg ville sagt noe som musegrå eller retningen der. Men borket er den nok ikke.
Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  21:41:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Jeg trodde også, som Ragnhild sier, at borket var mye 'brunere', men jeg har heller ikke mye greie på farger....
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 24/06/2006 :  22:57:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mindte meg mer om sølvbrunskimmel.. Men mana er så mørk, så vet ikke om det helt stemmer heller.

Men så ser det ikke ut som denne jenta er ferdigvokst(?) så fargen kan endre seg maange ganger.

Redigert av - Bustetrollet den 24/06/2006 22:58:55 Gå til toppen av siden

Ozzy&Kristina

» VIP

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  23:04:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOzzy&Kristina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOzzy&Kristina  Svar med kopi av melding
Nå er det leeeenge siden jeg hadde noe med islandshester å gjøre, men hvilken farge er det som kalles "Jarp" eller noe sånt? Kan det være sånn?
"Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow." Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  23:28:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har en egen bok om islandshestens farger(Sikkert samme som lopke) Og der står det Móálóttur, oversatt musegrått....

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 25/06/2006 :  00:11:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Har en egen bok om islandshestens farger(Sikkert samme som lopke) Og der står det Móálóttur, oversatt musegrått....

Opprinnelig postet av MajaPeWs

Ja nemli ja!!!
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 25/06/2006 :  01:23:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten på bildet til Ragnhild E er borket.
Borkete hester kan være veldig forskjellige i kroppsfargen, fra nesten kremhvitt til mørk gråbrun.
Bare se på to travhester som Atom Lynet (veldig lys) og Atom Vinter (ganske så mørk) - de er forøvrig halvbrødre, med samme mor som er gul. Men begge er borkete.

Det som er felles er mørk man og hale og mørke bein.
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 25/06/2006 :  11:39:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hesten på bildet til Ragnhild E er borket.
Borkete hester kan være veldig forskjellige i kroppsfargen, fra nesten kremhvitt til mørk gråbrun.
Bare se på to travhester som Atom Lynet (veldig lys) og Atom Vinter (ganske så mørk) - de er forøvrig halvbrødre, med samme mor som er gul. Men begge er borkete.

Det som er felles er mørk man og hale og mørke bein.

Opprinnelig postet av T. Boysen

Vil det dermed si at du mener hesten på det første bildet er borket?
Gå til toppen av siden

Gnyr2

» VIP

Norway

Skrevet - 25/06/2006 :  11:50:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGnyr2  Svar med kopi av melding
Hun er 4 år, er ikke helt sikker på om hun er ferdigvokst.. Om sommeren er hun lys (blir litt lysere) og om vinteren er hun nesten helt mørk, utentatt under magen, og husker ikke helt om hun er lys eller mørk på bena...
Iiiihaa! Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 26/06/2006 :  00:15:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei, er slett ikke sikker på at hun er borket.

Ville kalt henne svartbrun eller sotsvart.
Dere islandshestforlk har så mange fine og dekkende betegnelser på farger - noen forslag?
Gå til toppen av siden

avur

Norway

Skrevet - 07/07/2006 :  12:35:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideavur  Svar med kopi av melding
Brun! Gå til toppen av siden

Gnyr2

» VIP

Norway

Skrevet - 10/07/2006 :  17:05:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGnyr2  Svar med kopi av melding

Flere bilder

Iiiihaa!
Redigert av - Gnyr2 den 10/07/2006 17:06:34 Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.03 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.