hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Vil ikke hjem!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Vil ikke hjem!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Gnyr2

» VIP

Norway

Skrevet - 12/07/2006 :  23:43:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGnyr2  Svar med kopi av melding
Er litt opgitt nå... Jeg skulle ri Evita en kort tur, for hun hadde fått gressa, og jeg hadde ikke så veldig god tid. Men prolemet er at hun ikke vil hjem igjen etter en kort tur! Hun bare går baklengs, og jeg gir henne et lite smekk, men hun bare fortsette rå tulle, og om jeg gjør det mange ganger steiler hun, og så begynner hun på nytt. Det ender med at jeg må leie henne hjem, men om jeg bare fortsetter å leie henne hjem, så blir det vel ikke bedre?! Hva skal jeg gjøre for å få henne til å høre?
Iiiihaa!

katriiine
» VIP

Skrevet - 13/07/2006 :  00:38:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
tror nok han vil komme til å nekte å gå hjem før du leier han om du fortsetter å gjøre det. hva om du har med en annen hest noen ganger på de korte turene? når han ser at "vennene" hans går hjem selv etter korte turer vil nok han også dilte etter. og etter hvert vil han nok skjønne hvordan det skal gjøres! ros han masse når han går! snakk med lys stemme og klapp han på halsen.

du kan også få han til å forbinde hjemturen med noe bra. dersom han forbinder hjemmet med noe positivt vil han like å snu. gi han feks en bøtte med noe godt når hn kommer hjem. men dette må du ikke fortsette med i det uendelige. da vil han sansynligvis bare prøve å snu. du må se ann hvor fort han tar det. gi han noe godt av å til....ros holder i massevis.
Gå til toppen av siden

Gnyr2

» VIP

Norway

Skrevet - 13/07/2006 :  13:58:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGnyr2  Svar med kopi av melding
Det er bare store hester som hun kunne gått sammen med i såfall, for den sportsponnien som er der er redd henne... Men de store hestene går så fort i forhold til Evita, og kjenner dem ikke heller :S Men jeg skal prøve det når hun kommer hjem =)
Iiiihaa! Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 13/07/2006 :  14:09:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Når hun begynner å gå baklengs når du skal ri hjem igjen, gjør det til en oppgave du ber henne om. Altså, når hun begynner og rygge, så be henne om det, lengere enn hun egentlig vil. Da har du gjort det til en slitsom oppgave for henne, og det er ikke lengere hun som har bestemmt seg for at nå skal vi rygge, det er du. Når du stopper henne, ber du henne gå fremover igjen, gjør hun ikke det, begynn straks og rygge henne igjen. Etter kort tid vil hun sannsynligvis heller gå fremover. Verdt et forsøk.
Lykke til! :)

Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

Gnyr2

» VIP

Norway

Skrevet - 13/07/2006 :  16:59:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGnyr2  Svar med kopi av melding
Okei, takk =D
Iiiihaa! Gå til toppen av siden

Stirnirogannie

» VIP

Skrevet - 26/07/2006 :  02:18:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Eller gi henne en liten hånd kraftfor utenfor stallen etter hver ridetur, hun kommer da til å like å komme tilbake til stallen Gå til toppen av siden

barrylill

Skrevet - 27/07/2006 :  14:13:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mange gode tips her ja... Men siden du nå har gått av å leid henne flere ganger kommer det nokk til å bli vanskeligere å få henne til å gjøre som du vil enn om du ikke hadde gitt deg første gangen :) Når min hest var yngre ville hun ikke gå sa langt bort i fra stallen, men den fant ut etterhvert at jeg bare ventet til hun gjorde som jeg sa... Etterhvert jidde hun opp... Får håpe hesten din blir lei hvis du bare er bestemt på hva du vil den skal gjøre :) Lykke til
Redigert av - barrylill den 27/07/2006 14:16:31 Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 27/07/2006 :  15:23:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Ja, Jeg tror nok det du må gjøre er å få henne til å ha noe gøy å komme hjem til også. En hånd kraftfòr var ikke ett dårlig forslag :)
Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 27/07/2006 :  16:51:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Men man vil vel heller ikke ha en hest som stresser med å komme seg hjem, ikke nødvendigvis alle som vil bli det ved å få belønning når de kommer til stallen - men noen.

Hva med å gjøre noe hesten liker når dere kommer hjem, som ikke involverer mat?

Therese
Gå til toppen av siden

Stirnirogannie

» VIP

Skrevet - 31/07/2006 :  15:58:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Eller gi henne en liten hånd kraftfor utenfor stallen etter hver ridetur, hun kommer da til å like å komme tilbake til stallen
annie og stirnir

Kopi av melding:
Men man vil vel heller ikke ha en hest som stresser med å komme seg hjem, ikke nødvendigvis alle som vil bli det ved å få belønning når de kommer til stallen - men noen.

Hva med å gjøre noe hesten liker når dere kommer hjem, som ikke involverer mat?
eikdokka

ehm, det var ment som en spøk Eikdokka basert på egne erfaringer såklart:P

Jeg gav hesten min kraftfor etter hver ridetur før, og skal si det gikk fortere hjemmover ja hehe

Redigert av - Stirnirogannie den 31/07/2006 16:03:45 Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 31/07/2006 :  17:57:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Ironi eller tull-knapp er en fint ting da
Det er nok ikke bare meg som ikke skjønte at det var tull.

Therese
Gå til toppen av siden

Stirnirogannie

» VIP

Skrevet - 01/08/2006 :  00:02:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
kanskje ikke:)

men det er bare du som gidder å kommentere det
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  00:37:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Jeg kommenterte ikke innlegget ditt, det var ikke bare du som skrev at det var en idè å gi kraftfòr etter tur nemlig.
Egentlig kommenterte jeg ikke noen av innleggene, jeg kom bare med min erfaring og et forslag.

Hadde jeg hatt noe å kommentere hadde jeg quote'a.

Therese
Gå til toppen av siden

CarpeNox
» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  00:57:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det der mned å rygge som oppgåve fungere veldig fint, ej blei annbefalt å gjere det med første hesten min. Det var ikkje på heilt det samme viset fordi det ikkje var i forbindelse med heimover-tur, men det er ellers ei enkel nok oppgåve å jobbe med.
Mange bruker akkurat det der i forbindelse med innleiing på transport og-dvs dei ryggar kvat gang hesten ikkje gjeng framover. Litt tvilande til den siste øvelsen i mange tilfeller men det funkar tydelegvis.

Det e lov å tenke sej litt om til tider. Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  04:18:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
jeg anbefaler ikke rygging!sånn er den saken........
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  21:59:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
jeg anbefaler ikke rygging!sånn er den saken........

Opprinnelig postet av sigyn,brauta og rubin:)

Hvorfor ikke?

Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.