hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Har du fordommer??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 Har du fordommer??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

susanne

Norway

Skrevet - 07/07/2006 :  01:03:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
mm, leste senest i forrige uke på en plakat på bussholdeplassen at en utlending hadde skrevet "norge suger og er det værste drittlandet som fins", hvis de har så mye imot norge, hvorfor forlater de da sitt eget land?!
menmen, nok om det, vi skal ikke få dette emnet sperret av mix også..

www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 07/07/2006 :  01:38:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er jo litt morsomt å lese enkelte ting utlendinger skriver på norsk. Mange av de er flinke, men av og til kan det bli litt feil når de har misforstått enkelte ord.
Som reklamebukken utenfor en matbutikk i Oslo hvor det reklameres for: "Jævlig billige tørkeruller".
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 07/07/2006 :  09:45:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Hehe.. Eller:
"Pissa i fryseren"

Fordommer? Japp, det har man da.. Spørsmålet er vel bare hvor mye man lar det påvirke ens oppførsel, og der tror jeg ikke at det merkes så mye på meg. Håper jeg.
Gå til toppen av siden

Hanniball

Norway

Skrevet - 07/07/2006 :  11:00:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanniball  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanniball  Svar med kopi av melding
Har fordommer mot amerikanere...Men ikke mot folk med annen hudfarge...
www.svenvonhannawald.piczo.com
www.linnta.piczo.com
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 07/07/2006 :  11:20:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
For ikke å bli oppfattet som rasehater, for det er ikke det det går på, så dreier det seg enkelt og greit om kulturkollisjon. Om mennesker er gule, brune, røde eller hvite, så spiller det ingen rolle. Det er ikke i hudfargen mine fordommer ligger. Det er for dumt og naivt.

Men det er ikke til å stikke under en stol at det er stor mangel på respekt fra fremmedreligioner mot oss vestlige, og spesiellt oss kvinner. Vi lever i et fritt land med ytringsfrihet - den blir vel tatt fra oss snart - likestilling mellom kjønnene og demokrati. (Tilsynelatende i alle fall...)

Når man da er "så heldig" å få begynne på nytt i et fritt land som Norge, er det ikke på sin plass å forsøke så best man kan å leve etter disse reglene og normene? Det hadde ikke gått så bra om vi med vår levestil hadde praktisert den i et f eks muslimskpraktiserende land.

Jeg har hatt mange venner og bekjente opp gjennom årene av utenlandsk opprinnelse, og det har vært flotte mennesker som jeg har satt stor pris på å ha i min omgangkrets. Men dette er mennesker som deg og meg, med stort sett det samme livssynet, meninger og holdninger. Det er når disse blir store motsetninger at det skjærer seg.
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 07/07/2006 :  11:24:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Har fordommer, men føler ikke for å praktisere dem åpenlyst ved å snakke om dem :-) Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 07/07/2006 :  11:52:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det er jo litt morsomt å lese enkelte ting utlendinger skriver på norsk. Mange av de er flinke, men av og til kan det bli litt feil når de har misforstått enkelte ord.
Som reklamebukken utenfor en matbutikk i Oslo hvor det reklameres for: "Jævlig billige tørkeruller".

Opprinnelig postet av BirreogVickie

Ellers som i en butikk på Lillehammer: "Nykokt kaffe - dritbillig!"

Skilt på dør på bruktbutikk i Oslo: "Spise lunsj, kommer plutselig tilbake".

www.hestene.no Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 07/07/2006 :  11:56:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
For ikke å bli oppfattet som rasehater, for det er ikke det det går på, så dreier det seg enkelt og greit om kulturkollisjon. Om mennesker er gule, brune, røde eller hvite, så spiller det ingen rolle. Det er ikke i hudfargen mine fordommer ligger. Det er for dumt og naivt.

Men det er ikke til å stikke under en stol at det er stor mangel på respekt fra fremmedreligioner mot oss vestlige, og spesiellt oss kvinner. Vi lever i et fritt land med ytringsfrihet - den blir vel tatt fra oss snart - likestilling mellom kjønnene og demokrati. (Tilsynelatende i alle fall...)

Når man da er "så heldig" å få begynne på nytt i et fritt land som Norge, er det ikke på sin plass å forsøke så best man kan å leve etter disse reglene og normene? Det hadde ikke gått så bra om vi med vår levestil hadde praktisert den i et f eks muslimskpraktiserende land.

Jeg har hatt mange venner og bekjente opp gjennom årene av utenlandsk opprinnelse, og det har vært flotte mennesker som jeg har satt stor pris på å ha i min omgangkrets. Men dette er mennesker som deg og meg, med stort sett det samme livssynet, meninger og holdninger. Det er når disse blir store motsetninger at det skjærer seg.

Opprinnelig postet av BirreogVickie

Veldig enig!

Gå til toppen av siden

jameho

Norway

Skrevet - 07/07/2006 :  11:57:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fikk ikke til testen siden maskinen min krangler, men jeg tror ikke jeg har store fordommene. Prøver å møte det meste og de fleste med et åpent sinn.

Hjemmeside: http://www.freewebs.com/kajaroma/
http:/www.freewebs.com/lardalhesteforening/
Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 08/07/2006 :  21:12:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
jeg har nok fordommer mot enkelte ting ja...
Min nye hjemmeside: http://wulfi.piczo.com Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.