hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Har du fordommer??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 Har du fordommer??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Lopke

Norway

Skrevet - 05/07/2006 :  16:52:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
https://implicit.harvard.edu/implicit/demo/selectatest.jsp
Prøv testene her!!

nn

Afghanistan

Skrevet - 06/07/2006 :  00:16:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
For en gørr kjedelig test??? Alt for mye lesing til å få med meg alt sammen... Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  07:53:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Æsj ja, var ALT for mye lesing... Ble ikke ferdig jeg.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

AnnetteHansen

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  08:55:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fant ut at jeg liker homofile bedre enn hetrofile:-)
Bombe:-)
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  09:13:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
For en gørr kjedelig test??? Alt for mye lesing til å få med meg alt sammen...

Opprinnelig postet av BirreogVickie

tok bare en test jeg.. den med feite folk.. det er bare masse bilder.. ikke mye lesing.. overraskende bra test.
Gå til toppen av siden

Sassy69

» VIP

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  14:09:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSassy69  Svar med kopi av melding

Tror ikke det finnes noen av oss som kan si med hånden på hjertet at vi ikke har fordommer.
Ikke alltid bevisst, og som oftest i magel på kunnskap.
Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  14:50:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Prøver å ikke ha det, men det er nok som sassy69 sier, alle har nok noen fordommer..
Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 06/07/2006 :  15:58:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tok testen om heterofile og homofile. Selv er jeg så heterofil som det går an å bli, men har samtidig toleranse og aksept overfor de som ikke har den samme legningen som meg selv.

Jeg fikk aldri noe fornuftig svar ut av den testen, men hele greia var jo lagt opp slik at du skulle bli forvirret i begge hjernehalvdelene og rote det til ved å sammen ligne ord, positive og negative med hetero og homofile. Dustete test som kun går på å blande høyre og venstre hjernehalvdel som sagt...
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  18:54:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
poenget med teste var å se hvor fort man kobler f.eks homofile eller bilder av feite folk med negative eller positive ord. Om man har fordommer reagerer man fortere på homofil+negativ ord enn omvendt. Det går på tid og antall feil. Og man prøver begge koblinger.

Denne testen utfordrer den venstre hjernehalvdel og ikke den høyre på samme måte. Venstre styrer det rajonelle, erfaringer, holdninger,bedømmelser og logisk tenkning.. Det er her våres fordommer sitter.
Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  19:14:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
jeg kan si uten å ta testen at jeg har fordommer! spesiellt mot utlendinger med annen hudfarge, sånn er jeg bare!
www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

reaching nirvana

Skrevet - 06/07/2006 :  22:01:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
susanne:

Synd at du føler det slikt. jeg tror du går glipp av en mengde opplevelser og relasjoner med andre medmennesker. men ja jeg synes synd på deg. (de fleste fordommer kommer av uvitenhet)
Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  22:28:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
ja, jeg kan ikke noe for det, er bare sånn jeg er...jeg er nok ikke det værste tilfellet, jeg kan godt prate med utlendinger, men tror rett og slett at jeg ikke er like åpen med dem som jeg er med andre folk generellt sett!
har hatt så utrolig mange dårlige opplevelser med sånne folk!
betyr ikke at jeg ikke er åpen for å bli kjent med noen da!

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  22:42:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har fordommer, det er nesten ikke til og komme fra. Men jeg skjuler de, og er nok ikke av værste sort. Kan tenke mitt, men sier sjelden noe...
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  23:05:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
nei jeg viser det sjelden/aldri, gjør aldri så folk føler seg uvel i mitt selskap!

nn

Afghanistan

Skrevet - 07/07/2006 :  00:07:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
susanne:

Synd at du føler det slikt. jeg tror du går glipp av en mengde opplevelser og relasjoner med andre medmennesker. men ja jeg synes synd på deg. (de fleste fordommer kommer av uvitenhet)

Opprinnelig postet av reaching nirvana

Hæ??? Mine fordommer mot innvandrere og asylsøkere kommer ene og alene av at de ikke er interessert i å tilpasse seg Norges lover og regler. Dårlig erfaring med mange av disse menneskene er også en av grunnene til at jeg er meget skeptisk. Ikke kom og fortell meg at jeg går glipp av mange fine opplevelser, jeg slipper mange utrivelige.

Men det er en annen diskusjon...
Gå til toppen av siden

Norm Rigel

» VIP

Skrevet - 07/07/2006 :  00:49:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
susanne:

Opprinnelig postet av reaching nirvana

Hæ??? Mine fordommer mot innvandrere og asylsøkere kommer ene og alene av at de ikke er interessert i å tilpasse seg Norges lover og regler. Dårlig erfaring med mange av disse menneskene er også en av grunnene til at jeg er meget skeptisk. Ikke kom og fortell meg at jeg går glipp av mange fine opplevelser, jeg slipper mange utrivelige.

Men det er en annen diskusjon...

Opprinnelig postet av BirreogVickie

Enig Birre....

Ingen ting er ikke så galt at det ikke er godt for noe:)

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.