hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hesteraser?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 hesteraser?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Cammy

» VIP

Skrevet - 03/07/2006 :  12:34:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei, jeg lurte på om dere kunne hjelpe meg med å finne en passende hesterase for meg=)

vi er 2 jenter på 12 og 16 år som er på utkikk etter en unghest som vil bli rundt 145-150 høy. vi er på utkikk etter en Edel type hest som ikke koster allverden da vi ikke har så altfor mye penger:P

Lopke

Norway

Skrevet - 03/07/2006 :  12:45:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
welsh Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 03/07/2006 :  12:46:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
eller hva er "koster ikke allverden"?

og hvorfor vil dere ha unghest? pga prisen???

ADVARSELSLAMPER BLINKER HOS MEG!!!
Gå til toppen av siden

Cammy

» VIP

Skrevet - 03/07/2006 :  12:54:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvorfor blinker det advarsels lamper hos deg :s? vi vil ha en unghest så vi kan være med fra begynnelsen=) vi har begge ridd fra 5 års alderen, har en eldre søster på 20 som også har ridd fra 5 års alderen og som skal være med å hjelpe når ho kan.. rei sjøl inn shetlands ponnien vår og han er det ingen problemer med;) vet det er stooor forskjell på shetlands og hest, men vi får mye hjelp fra flinke hestefolk på stallen;)

allverden = 25-30000 ;)
Gå til toppen av siden

Cammy

» VIP

Skrevet - 03/07/2006 :  12:55:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
oops, mente 25-30000 er omtrent det meste vi kan betale;) Gå til toppen av siden

Cammy

» VIP

Skrevet - 04/07/2006 :  16:06:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
aha, ingen grunn til advarsels lampene? Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 04/07/2006 :  16:28:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
aha, ingen grunn til advarsels lampene?

Opprinnelig postet av Cammy

jo det ringer litt hos med når en 12 åring vil ha unghest som ikke koster allverden. Når dere skriver dere ikke har så altfor mye penger går jeg ut fra at dette skal dere dekke selv.

en unghest krever sitt.. i mange år.. når man er 12 og 16 år kan interessene skifte som gutteinteressen kommer.. ¨kjøpe unghest i lag er ikke bare en rosa verden.

Det blir utgifter med smed, foring, utstyr og oppstalling, dette vet dere helt sikkert. Men en dyrlegeregning på 10.000 eller mer kan også plutselig komme.

Det var vel bare formuleringen i det første innlegget ditt som gjorde at jeg reagerte.. "den må være billig" det er ikke alltid slik..

Desverre gaper mange unge jenter over for mye og evt overvurderer evnene sine.. til å håndtere en unghest med egne viljer.. resultater har jeg sett nok av..

ikke at dere ikke er flinke.. det håper jeg dere er og vet hva dere gjør.
Ut fra innlegget kan jeg bare se dere ønsker en så høy hest som skal være billig.. var bare det jeg reagerte på.

Mange skriver "jeg har ridd fra jeg var 4-5 år" jeg vet fra erfaring at det er de ferreste på denne alderen som egentlig rir.. Kansje dere to er et unntak. Men å bli leid rundt i legoland gir ingen hesteerfaring.. Men nå skal ikke jeg være så kritisk.. sorry

For 30.000 kan dere finne gode voksne hester og forresten.. edle med papirer, og skolert. En dere kan få glede av fra starten..

Lykke til.
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 04/07/2006 :  19:29:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Siden jeg kjenner dere så tror jeg nok dere er klar for å kjøpe unghet. Så lenge storesøster er med å hjelpe. Og dere trener hesten med hjelp av instruktør så går nok dette bra. Kanskje tante Renate kommer og hjelper til også?

Men ikke tenk hesterase. Se på høyden til hesten, og se på bildene om den er den edle typen dere er ute etter. Går dere bare etter en spesiell rase kan dere fort gå glipp av drømmehesten.

Hva legger dere i unghest forresten? Kan jo bli lenge å vente hvis dere kjøper en 1-2 åring. Selv om jeg sjønner veldig godt de som vil kjøpe seg en hest som er et blankt ark.

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Cammy

» VIP

Skrevet - 04/07/2006 :  20:25:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
næmmen heisann;)

vi har faktisk ridd fra 5 års alderen, og har hatt en shetlands hest fra den var 2-7 år så vi veit hva vi "gaper" over, s skjønner ikke hvorfor man skal være så kritisk :s og jah Camilla skal være med og hjelpe:)

vi kommer til å ri for inskrukter 2 ganger i uka, og har faktisk ganske mye erfaring;)

men unghest for oss er fra 3-5 år ca;) og vi er ikke på utkikk etter en spess rase heller, jeg bare lurte...

men jeg sa allverden, fordi vi ikke er ute etter en hest som koster 40000kr siden vi ikke skal konkurere med hesten men bruke hesten som litt mer enn en hobby hest. Og det er faktisk foreldra mine som betaler, og vi har råd til dyrlege regninger, hovslager, stall leie o.s.v ;)

så jeg syntes man burde heller spørre pent om noe enn å si noe så respektløst sm at advarsels lampene dine lyser.. sjøl om jeg bare er 16 år betyr ikke det at jeg ikke fortjener respekt!

nå slutter jeg før jeg blir for irritert og skriver noe jeg angrer på;)

men renate, det hadde vært koslig å se deg igjen:)
Gå til toppen av siden

Cammy

» VIP

Skrevet - 04/07/2006 :  20:29:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
nå har vi kanskje funnet en hest som kunne ha passet oss=) han er en vallak, blanding av araber/kaldblods... han er rundt 155cm høy, 4 år gammel og grunnridd;) og han koster ikke allverden heller;) 25000kr noe jeg syntes hørtes ut som en bra pris for han=)

detta er forresten min store søsters profil;)
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 04/07/2006 :  20:53:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

så jeg syntes man burde heller spørre pent om noe enn å si noe så respektløst sm at advarsels lampene dine lyser.. sjøl om jeg bare er 16 år betyr ikke det at jeg ikke fortjener respekt!

nå slutter jeg før jeg blir for irritert og skriver noe jeg angrer på;)

ingen grunn til å irritere deg, det var ikke for å være respektløs. Jeg må vel kunne si min mening om unge ryttere og unge hester uten at du skal ta det så personlig. Jeg skrev den setningen ut fra ditt første innlegg.. ikke ut fra alle de informasjonene du kommer med senere.

Ikke lenge siden det var en her som hadde en unghest på to å å lurte på når hun kunne begynne å ri.. sånne er det fler av derfor mine advarsler...

kan gjerne skrive det en gang til: Lykke til!

Gå til toppen av siden

Cammy

» VIP

Skrevet - 04/07/2006 :  21:05:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg blir litt små irritert når jeg blir snakket til på den måten, men jeg skjønner;) Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 04/07/2006 :  21:08:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
jeg blir litt små irritert når jeg blir snakket til på den måten, men jeg skjønner;)

da synes jeg du skal lese innlgget mitt igjen, med utgangspunkt i ditt første innlegg.

Om du virkelig synes det var så forferdelig formulert så beklager jeg.. Om du ikke tåler andres meninger burde du ikke legge spørsmål på et forum, men heller spørre venninna di.
Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 04/07/2006 :  21:41:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
skjønner henne godt jeg lopke. er enig med deg, man begynner jo å lure når to jenter vil kjøpe unghest osv. men selvfølgelig tar hun det personlig - det var jo skrevet til henne! når ting står med store bokstaver og utropstegn tar man det fort på verste måte. ja, advarselslamper bør begynne å blinke - men kanskje du kunne formulert deg annerledes, så det ikke ble så "hardt"!
stå på jenter, det går sikkert bra

www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden

MagicHoneyEye

» VIP

Skrevet - 04/07/2006 :  22:36:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Unghest er mye slit..det kan jeg skrive under på..kjøpte selv en 5åring med humørsvingninger til 1000, men selvfølgelig det er moro å være med på å forme sin egenhest...Bare pass på at dere har folk rundt dere som kan hjelpe til...

En sportsponnitype kunne høres bra ut...jeg personlig syns det hadde vært smart å kjøpt en stor ponni, da kan du kanskje starte noen ponnistevner med tiden, og søstra de kan starte hesteklasser med den..men det er mine tanker da...;) hehe

camilla & Honey <3
vip.hestemarked.no/vip.asp?id=53
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 05/07/2006 :  16:56:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Blir spennende å med litt mer hest for dere da. Frisk suprise er jo ikke verdens største, hehe.
Ikke bry dere om Lopke, hun mener det bare vel. Hun er bare litt krass i sine formuleringer fordi hun vil alles (spes hesters) beste.
Hadde jeg ikke kjent dere så hadde jeg svart likt som Lopke på det første innlegget.

Dere får forte dere å legge ut bilde av hesten dere vurderer på Camilla sin Vip så jeg får se.
Tror jeg dukker opp i Horten i august en gang :)

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.26 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.