hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Funnet drømme hesten som kan ta meg videre
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Funnet drømme hesten som kan ta meg videre
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 7

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 05/07/2006 :  17:28:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
kanskje det er det beste susanne?
det vet du best selv!

men en ting vet jeg da!

jeg skal aldri sitte på med deg og bjørnen når dere kjører slede!
det høres litt for farlig ut!

Opprinnelig postet av Tigull the best 4 life

Nei bjørnen/tigeren er ikke helt god når vi kjører slede nei, blir nok for lenge mellom hver gang. Synd ting ble som det ble i vinter, for det hadde jo vært det slede føret!!
Du kan sitte på når vi har fått kjørt en del med sleden, da går det som regel bedre.
Men når vi spenner på sleden igjen nå så blir det nok KARAAAMBA... Hehe... Har jo ikke fått kjørt slede med han siden 2004...

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 05/07/2006 :  19:48:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Hva med å benytte seg av tilbudet til Renate med Horton? Gå til toppen av siden

EvaV

Skrevet - 05/07/2006 :  20:14:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lady er jo ennå ung, er kjempefin å se på og har potensiale. Kanskje hun funker bra med annen rytter, en som kan nå langt med henne? Hvordan hopper hun? Siden du selv har bestemt deg for å bare bruke henne som turhest kan du kanskje få deg en flink og ambisiøs halvfor-rytter på henne som kan prøve videre. Det er sikkert en del som gjerne skulle hatt en hest på for som de kunne startet litt med også. Noe å tenke på ihvertfall. Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 05/07/2006 :  20:20:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
lady deler susanne med mamman sin som ikke vil selge!

jeg har aldri hørt noen som har solgt en halv hest
(nå mener jeg bokstavlig)

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 05/07/2006 :  20:31:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

jeg har aldri hørt noen som har solgt en halv hest
(nå mener jeg bokstavlig)

Opprinnelig postet av Tigull the best 4 life

Jeg har hørt om mange, og kjenner mange, som har solgt en halv hest. De har altså solgt sin halvdel i hesten

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 05/07/2006 :  20:37:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hva med å benytte seg av tilbudet til Renate med Horton?

Opprinnelig postet av xxxoooxxx

Stemmer i med denne, om Renate vil sette seg opp og se hva hun får til må jo det være et kjempetilbud :-)

Guro
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 05/07/2006 :  22:58:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Puh, det var mange innlegg å lese igjennom, men det var mye bra her altså!

Roxira: Uansett hva du kommer frem til, så ønsker jeg deg lykke til på veien. Jeg mener du er en FLOTT jente, og når dagene er tunge skal du gå og se på deg selv i speilet og si til deg selv: Jeg er en FLOTT jente, jeg KAN og jeg får det til!!!

Jeg tror at du trenger hjelp til å like deg selv og å få selvtillit. Du skal bruke hestene dine til terapi for deg selv, det skal være terapi for sjelen din. Den dagen du ikke lenger koser deg med hestene dine må du finne på noe annet å drive med.

Men du har drømmer og du har delvis et mål som du ikke helt har satt ut i verden. Når du gjør det, vil du nå målet ditt. Og husk: Du skal heve deg over andre mennesker som går inn for å ødelegge dagen din.

Klem fra meg til deg. (Ikke hvem som helst som får det altså!!!)
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 05/07/2006 :  23:14:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hva med å benytte seg av tilbudet til Renate med Horton?

Som sagt så er ikke hesten i form til å ris på bane og tøye å bøye enda... Og skritte og trave rundt klarer jeg på henne på banen.

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 05/07/2006 :  23:17:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Lady er jo ennå ung, er kjempefin å se på og har potensiale. Kanskje hun funker bra med annen rytter, en som kan nå langt med henne? Hvordan hopper hun? Siden du selv har bestemt deg for å bare bruke henne som turhest kan du kanskje få deg en flink og ambisiøs halvfor-rytter på henne som kan prøve videre. Det er sikkert en del som gjerne skulle hatt en hest på for som de kunne startet litt med også. Noe å tenke på ihvertfall.

Opprinnelig postet av EvaV

Joda en frykelig fin spranghest som har skjønt at det er mye lettere å løpe tvers igjennom hinderet enn å hoppe over!!

Og hun har for smale piper i forhold til resten av kroppen til at beina vil holde i lengden tror jeg.

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 05/07/2006 :  23:21:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Klem fra meg til deg. (Ikke hvem som helst som får det altså!!!)

Opprinnelig postet av BirreogVickie

OI....

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  02:08:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Som sagt så er ikke hesten i form til å ris på bane og tøye å bøye enda... Og skritte og trave rundt klarer jeg på henne på banen.

Ikke for å krangle altså men klarer hun å loffe rundt, så klarer hun og korte økter med bøy og tøy. Ikke nødvendigvis gå i form hele tiden men hesten bærer og bedre når den går korrekt. Føler bare at du prøver å vri deg litt unna en forandring, at du alt har bestemt deg, og egentlig ikke vil vite av noe som helst annet. Kanskje Renate har gode tips til deg du kan jobbe med i denne opptreningsfasen? Et nytt øye er alltid bra. Ny innfallsvinkel og en annen tenkemåte. Smi mens jernet er varmt. Kast deg i noe nytt. Forsøk å grip dagen
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  12:21:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Ikke for å krangle altså men klarer hun å loffe rundt, så klarer hun og korte økter med bøy og tøy. Ikke nødvendigvis gå i form hele tiden men hesten bærer og bedre når den går korrekt. Føler bare at du prøver å vri deg litt unna en forandring, at du alt har bestemt deg, og egentlig ikke vil vite av noe som helst annet. Kanskje Renate har gode tips til deg du kan jobbe med i denne opptreningsfasen? Et nytt øye er alltid bra. Ny innfallsvinkel og en annen tenkemåte. Smi mens jernet er varmt. Kast deg i noe nytt. Forsøk å grip dagen

Tydelig at du ikke kjenner meg, jeg pleier alltid å hive meg ut på nye ting.
Ble jo med på NM i mounted games og trente bare to ganger før vi reiste på stevne, kunne ikke regler eller noe.
Fikk høre jeg var sinnsyk som reiste på maratonkjørings stevne uten å tatt kurs før.
Jeg reiser ut på stevner jeg overhode ikke er klar for bare for å være med og trening for hesten.

Men jeg har lært at man ikke skal bøye og tøye og ri sånn og sånn på en hest som har stått lenge. Pga melkesyre osv...
Så derfor holder jeg meg til hva jeg har lært og rir på småskritte turer med litt trav noen uker til.
Hun er veldig overvektig og det merkes på hesten, så ting må jo tas hensyn til.

Og vil jeg ha spesielt hjelp med hesten melder jeg meg bare på timer igjen, instruktøren min setter seg opp å rir hun. Så jeg har da en rekke muligheter, men en hest som ikke er i form.

Men hva jeg vil bruke hesten jeg har kjøpt til er jo mitt valg. Om jeg vil forbli turrytter med denne hoppa så må jeg få lov til det, merker ingen sier noe når jeg never turridning med Araberen eller Norlandshester... Er bare pga rasen at hun MÅ bli dressurhest.

I følge folk rir jeg dressur helt feil, og sånn og sånn skal man ikke gjøre, så jeg er egentlig litt dritt lei, for instruktøren min sier en ting mens bedrevitere sier noe annet. Jeg vet iallefall hva som funker for min hest. Norlandshesten har endelig begynt å bli mer avslappet når han går på bittet etter at den nye metoden ble satt i gang. Og dette har jeg knotet med i en rekke år for forskjellige instruktører.

Jeg har det ikke noe røsh med å ri opp Lady innen dressur, snart er det vinter igjen og da har jeg ikke bane eller skog å ri i og må skritte rundt i bygge felt, så da var jo den treningen jeg fikk gjort denne sommeren bortkastet, for jeg må begynne på nytt neste.
Regner med det er lov å bli litt lei av å aldri komme videre, men å begynne på nytt hver vår?
Har jo vært sånn i ca 12 år nå. Så vi sitter på LC nivå enda, både jeg og Tigergutt. Damene kommer jeg ikke lengre enn til nesten LC nivå før vinteren er her og ødelegger.

Ser da mange varmblods ridehester som er turhester... Så om jeg velger å ikke utnytte min hest, så er jeg ingen egoist eller noe for det.
Alle valg med mine hester er mine. Og ingen av mine hester lider noen nød, eller får for lite stell.
Er jo bare å være med meg i stallen en dag det, så kan hvem som helst se det. Og jeg møkker gjerne selv jeg for at det skal bli nøye nok!

I sommer blir det litt fri på dyra siden vi ikke har feriert på evigheter, så til helgen skal vi på hyttetur noe jeg ikke har vært på siden 3. klasse når det er snakk om uten hest.
Blir også god terapi for hunden å få være med på ferie og lære seg at vi ikke skal blir borte fra han.

*Susanne signer nå av denne debatten med god samvittighet og koser seg med hestene sine som hun selv vil og til de som ikke vil eller kan respektere det, og synes så synd på disse hestene mine! *

*~Susanne~*

Redigert av - Roxira den 06/07/2006 12:23:49 Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 06/07/2006 :  13:14:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Jeg tror ingen hest går og grubler over hvorfor vi ikke utnytter dens fulle potensiale, for all del.
Men du startet tråden med å skrive et innlegg om at du hadde funnet drømmehesten som kunne ta deg videre i dressur, det er jo da logisk for oss alle sammen å ta utgangspunkt i at du ønsker å ri dressur. Deretter virker Lady som det mest opplagte valget, all den tid det er hun du har frontet som "dressurhesten" av de du har.

Melkesyre kommer om man jobber hardt over en viss tid. Det tar ikke livet av noen hest selvom den er utrent å bøye og tøye littegrannet. Melkesyre oppstår forresten når man feks løper langkjøring. Om du frykter melkesyre (som i grunnen ikke er skadelig) går det ann å legge en tur med "jogging" dagen etter, for å transportere ut slaggstoffer.

Og nei, dette innlegget har ingenting med manglende respekt for dine avgjørelser å gjøre, det har med å forsøke å se ting litt nyansert å gjøre.

Siden det virker som du har bestemt deg foreslår jeg at du rir på tur og koser deg jeg :-) Og legger "drømmehesten" litt på hylla inntil videre.

Guro
Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  13:22:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Det er bare forslag Roxira.. Men ingen blir jo tatt godt i mot.

Nei det er vel ingen som gidder å kjase om araberen fordi den har du jo ørten ganger sagt at ikke er frisk og i hvertfall ikke har sal til. Jeg trodde faktisk du red dressur på nordlandshesten din jeg så derfor har jeg ikke pesa om det. Du må ri så mye på tur du vil for meg, men det var du som ytret ønske om å komme videre i dressur og da er det vel naturlig å plukke frem den hesten din som på papiret kan se ut til å i hvertfall hjelpe deg et stykke.

Du snakket jo om å kjøpe deg en hest som kunne ta deg videre, men den opplever vel vinter den og? Jeg har ridd MASSE dressur på tur jeg, og det er ingen grunn å parkere hestene fordi det snør litt. Har hatt hest i åresvis uten ridebane jeg, uten at vi har stått på stedet hvil av den grunn.

Ok jeg omformulerer meg, du er ikke redd for å prøve nye ting, men det må være ting du har funnet på selv.

Jeg har ikke sett deg ri jeg, og ikke vet jeg hvem du rir for heller, men Renate har jaggu fått til ett og annet med Horton også, og jeg fatter ikke hva du har å tape på å få et hyggelig besøk av henne. Jeg skulle gjerne hatt en voksen erfaren hyggelig person til å se ting med litt nye øyne i ny og ne.

Ang. opptrening og slikt så gjenntar jeg bare meg selv med at det er bedre for en hest å jobbe med ryggen enn ikke å gjøre det med tanke på bæring av rytter. Får hesten din melkesyre av å skritte noen runder på en ridebane som jobber mot en korrekt form så tror jeg faktisk at det er noe galt med hesten. Det er forøvrig ingenting feil med litt melkesyre. Man blir ikke bedre trent om man ikke presser seg litt. Sier ikke at man skal jobbe hesten sin stokk stiv, men jobbe opp mot melkesyreterskelen har ingen vondt av.
Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  13:43:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
*klapp klapp* xxxoooxxx ;)

Sier meg enig i det du sier, og må innrømme jeg har tenkt det samme selv.
Virker som det bare kommer nye unnskyldninger når noen kommer med råd.
Hvis man ikke gidder ri opp hesten man alt har pga det snart er vinter, så kan man ikke ha en konkurransehest heller. Den må også da stå om vinteren tydeligvis?

Har også hatt dårlig føre om vinteren, men veiene brøytes og mye kan gjøres der.
Alle opplever nok å måtte begynne litt på nytt om våren, det er sånn det er å ha hest i Norge ( uten ridehus)
Vil man satse så er det ikke hesten dt står på men en selv har jeg funnet ut, jobber man hardt nok kan man få til det meste selv uten penger.
Jeg har alltid sutra litt for jeg ikke har "god nok" hest. Tid ,tålmodighet og ståpå vilje, denne uken får jeg ri en grand prix hest, til høsten får jeg begynne med en annen grand prix hest regelmessig, samtidig kommer jeg jobbe med unghesten jeg har kjøpt.

Iom med selge er uaktuelt så ville jeg absolutt jobbet med det jeg har, de problemene du har med henen kan løses, jeg er av oppfatningen at jobber man hardt nok og prøver å få hjelp så får man det til.
Renates tilbud er jo supert, som xxxoooxxx sa, se på Horton.
Ei venninne red Horton da han var yngre, og han var ikke da det er han nå så det er sagt ;) Da ville nok også mange gitt han opp som noen banehest.

Vel, ingeting er umulig, det er innsatsen det kommer ann på.

Gå til toppen av siden
Side: av 7 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.4 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.