hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Funnet drømme hesten som kan ta meg videre
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Funnet drømme hesten som kan ta meg videre
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 7

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  18:51:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

*Susanne signer nå av denne debatten med god samvittighet og koser seg med hestene sine som hun selv vil og til de som ikke vil eller kan respektere det, og synes så synd på disse hestene mine! *

Opprinnelig postet av Roxira

Nå var det du selv som laget en tråd om du ønsket forandring. Så får du en HAUG med gode råd, men finner ut at du ikke vil selge likevel. Du vil ikke ha gratis hjelp med en hest du ikke får til på bane, og du blir fornærma fordi folk bare nevner den hesten som, ifølge de flestes erfaringer, hadde kunnet tatt deg lengst i dressuren (som jo var ditt opprinnelige ønske ved trådstart). Og nå drar du fram at ingen vil respektere deg og dine valg, og at folk synes synd på hestene dine?!?!!!

*gir opp*

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  19:24:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
*sukk*
www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  19:24:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
kan du forklare nærmere hvem fuck fingeren er til? og hva du egentlig ville med denne tråden? Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  20:06:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Det jeg ville med denne tråden var å høre andres erfaringer som kanskje var i lingnende situasjoner... Som jeg skrev i første innlegg så vet jeg jo at det ikke er noen her inne som kan hjelpe meg eller ta valget for meg.

Fuck you fingeren er til de som synes synd på hestene mine. Om det ikke er noen her inne som gjør det, (vet det var ei som jeg ikke har sett her på lenge, men det tar jeg ikke her) er det iallefall folk rundt her hjemme som gjør det. Var godt å få slengt den ut, barnslig men godt!!

Ble jo en del skrevet om at man ikke rakk å gi alle hestene det stellet de fortjener eller trenger (eller åssen jeg nå skal formulere det), fordi man hadde mange hester, og da ble jeg litt oppgitt.
Jeg ser folk ha veldig liten tid til hesten sin, sin ene. Og som forrytteren min sier: Hadde jeg ikke skulle stelt hesten lenger eller ridd lenger hadde jeg ikke giddi å hatt hest!! Og den holder jeg med henne i!

Typen min kjedet seg nok en smule da han ventet på at jeg skulle bli ferdig å stelle hest i dag. Børsting av 4 stk og smøring av stikk og det hele, så jeg tar meg tid til alle mine. Så det er sagt. Selvom det var ment generelt, så sier jeg det uansett. Er blitt litt mye snakk om at jeg er ego og at hestene mine ikke har det noe bra. Greit nok i vinter, sto de veldig mye. Men jeg ser ikke på det noe verre en de som hiver hestene sine på beite i mai og ikke henter dem igjen før i september og bare er en liten snar tur innom dem innimellom.

Jeg holder meg til å ri opp hestene mine igjen nå, og driter i drømmehesten eller dressurkarrieren for nå har jeg bestemt meg for, også kanskje jeg kommer sterkere tilbake innen dressur etter vi har fått flyttet?? Hvem vet?
Kanskje jeg også er så heldig at jeg blir kjent med noen som har en lærehest, som jeg kan få låne et par ganger i uka og kanskje ri på timer?

Jeg skal iallefall kose meg på tur i sommer, siden banen her liker jeg ikke å ri på pga støv og kobberbiter som fester seg i strålen. Så venter jeg bare å ser hva høsten bringer.

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 06/07/2006 :  20:12:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Du snakket jo om å kjøpe deg en hest som kunne ta deg videre, men den opplever vel vinter den og?

Opprinnelig postet av xxxoooxxx

Du vet vel at det ikke blir vinter mer om du bare kjøper deg en dressurhest?

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  20:50:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
Roxira: man kan faktisk få det intrykket av at du kun leter etter alt det negative som blir sagt og driter i det positive, når du legger ut et emne må du forvente at det ikke bare strømmer på med "gå på" meldinger, men at noen faktisk er litt realistiske her i verden og sier det som det er!!!

Livet er altså ingen dans på roser!

www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  23:10:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det er bare forslag Roxira.. Men ingen blir jo tatt godt i mot.

Nei det er vel ingen som gidder å kjase om araberen fordi den har du jo ørten ganger sagt at ikke er frisk og i hvertfall ikke har sal til. Jeg trodde faktisk du red dressur på nordlandshesten din jeg så derfor har jeg ikke pesa om det. Du må ri så mye på tur du vil for meg, men det var du som ytret ønske om å komme videre i dressur og da er det vel naturlig å plukke frem den hesten din som på papiret kan se ut til å i hvertfall hjelpe deg et stykke.

Du snakket jo om å kjøpe deg en hest som kunne ta deg videre, men den opplever vel vinter den og? Jeg har ridd MASSE dressur på tur jeg, og det er ingen grunn å parkere hestene fordi det snør litt. Har hatt hest i åresvis uten ridebane jeg, uten at vi har stått på stedet hvil av den grunn.

Ok jeg omformulerer meg, du er ikke redd for å prøve nye ting, men det må være ting du har funnet på selv.

Jeg har ikke sett deg ri jeg, og ikke vet jeg hvem du rir for heller, men Renate har jaggu fått til ett og annet med Horton også, og jeg fatter ikke hva du har å tape på å få et hyggelig besøk av henne. Jeg skulle gjerne hatt en voksen erfaren hyggelig person til å se ting med litt nye øyne i ny og ne.

Ang. opptrening og slikt så gjenntar jeg bare meg selv med at det er bedre for en hest å jobbe med ryggen enn ikke å gjøre det med tanke på bæring av rytter. Får hesten din melkesyre av å skritte noen runder på en ridebane som jobber mot en korrekt form så tror jeg faktisk at det er noe galt med hesten. Det er forøvrig ingenting feil med litt melkesyre. Man blir ikke bedre trent om man ikke presser seg litt. Sier ikke at man skal jobbe hesten sin stokk stiv, men jobbe opp mot melkesyreterskelen har ingen vondt av.

Signerer på innlegget ditt. Merker jeg blir litt oppgitt over deg Roxira.

~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  23:59:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Du snakket jo om å kjøpe deg en hest som kunne ta deg videre, men den opplever vel vinter den og?

Du vet vel at det ikke blir vinter mer om du bare kjøper deg en dressurhest?

Opprinnelig postet av lino

Det jeg mente om jeg kjøpte denne hesten og satte bort det jeg hadde var at jeg da fint kunne ha den oppstallet på et sted med ridehus! Og tilgang til instruksjon hele året.

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 07/07/2006 :  00:01:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Det er bare forslag Roxira.. Men ingen blir jo tatt godt i mot.

Nei det er vel ingen som gidder å kjase om araberen fordi den har du jo ørten ganger sagt at ikke er frisk og i hvertfall ikke har sal til. Jeg trodde faktisk du red dressur på nordlandshesten din jeg så derfor har jeg ikke pesa om det. Du må ri så mye på tur du vil for meg, men det var du som ytret ønske om å komme videre i dressur og da er det vel naturlig å plukke frem den hesten din som på papiret kan se ut til å i hvertfall hjelpe deg et stykke.

Du snakket jo om å kjøpe deg en hest som kunne ta deg videre, men den opplever vel vinter den og? Jeg har ridd MASSE dressur på tur jeg, og det er ingen grunn å parkere hestene fordi det snør litt. Har hatt hest i åresvis uten ridebane jeg, uten at vi har stått på stedet hvil av den grunn.

Ok jeg omformulerer meg, du er ikke redd for å prøve nye ting, men det må være ting du har funnet på selv.

Jeg har ikke sett deg ri jeg, og ikke vet jeg hvem du rir for heller, men Renate har jaggu fått til ett og annet med Horton også, og jeg fatter ikke hva du har å tape på å få et hyggelig besøk av henne. Jeg skulle gjerne hatt en voksen erfaren hyggelig person til å se ting med litt nye øyne i ny og ne.

Ang. opptrening og slikt så gjenntar jeg bare meg selv med at det er bedre for en hest å jobbe med ryggen enn ikke å gjøre det med tanke på bæring av rytter. Får hesten din melkesyre av å skritte noen runder på en ridebane som jobber mot en korrekt form så tror jeg faktisk at det er noe galt med hesten. Det er forøvrig ingenting feil med litt melkesyre. Man blir ikke bedre trent om man ikke presser seg litt. Sier ikke at man skal jobbe hesten sin stokk stiv, men jobbe opp mot melkesyreterskelen har ingen vondt av.

Signerer på innlegget ditt. Merker jeg blir litt oppgitt over deg Roxira.

Opprinnelig postet av lillings

Velkommen i klubben, det blir alle! Derfor holder jeg meg mest mulig for meg selv!

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

Little Bee

Norway

Skrevet - 07/07/2006 :  01:47:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLittle Bee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLittle Bee  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Nå var det du selv som laget en tråd om du ønsket forandring. Så får du en HAUG med gode råd, men finner ut at du ikke vil selge likevel. Du vil ikke ha gratis hjelp med en hest du ikke får til på bane, og du blir fornærma fordi folk bare nevner den hesten som, ifølge de flestes erfaringer, hadde kunnet tatt deg lengst i dressuren (som jo var ditt opprinnelige ønske ved trådstart). Og nå drar du fram at ingen vil respektere deg og dine valg, og at folk synes synd på hestene dine?!?!!!

*gir opp*

Opprinnelig postet av Anette&Ali&Aurello

Kan ikke si meg mer enig.. du får en haug med råd, men hver gang kommer du opp med en ny grunn som forteller at det rådet er dårlig eller ikke fungerer fordi atte.. atte... Ikke spørr om råd da.. alt du sier henger i alle rettninger. Du har 5 hester, vil ha ny dressurhest men må da sette bort noen du har, det vil du ikke, de kan ikke selges, du har ikke kjemi, men du vil ikke la noen andre prøve hesten, hestene dine kan ikke ries ordentlig fordi de er i så dårlig form, de har ikke blitt ridd på lenge fordi du er så lei, du vil bedekke, men kan ikke fordi de er i så dårlig form, du kan ikke ri ordentlig fordi hesten er i dårlig form og du kan ikke ri de opp for det er ikke vits for da kommer vinteren og da er alt arbeidet borte (flytt til spania-der er det vel stort sett fritt for snø), det er alltid noe.

Så starter du en debatt og plutselig vil ende den og sier folk må respektere dine valg, at du holdt på å ta livet ditt osv. Jeg kjenner ikke deg, vet ikke hvem du er en gang, men likevel har jeg lest ufattelig mye om deg og de forskjellige problemene dine, som du selv har skrevet vel og merke (aldri sett noen skrive noe negativt om deg, bare du som har skrevet om deg selv) og om det dårlige miljøet på Sætre. Hvis du ikke har problemer med å fortelle verden om det, så kan det hende at det vil hjelpe deg mye mer å få hjelp fra noen profesjonelle eller noe lignende, eller prøve å løse problemene på noen måte (vet ikke om du har prøvd tidligere, men om det ikke har hjulpet er det vel bedre å prøve noe nytt enn å fortsette i den gamle onde sirkelen?).

Jeg er enig i det en annen tidligere sa: du flytter ikke fra stedet, da bør du ikke klage, jeg har lest OVERALT sikkert "en million" ganger at du har skrevet at det er så dårlig der (og det er ikke noe jeg har lett etter for å si det sånn), men jeg har aldri lest noen andre skrive det? Kan godt være det er dårlig der, men synes ikke du burde skrive så mye om det om du ikke kan flytte derifra selv heller, for som tidligere sagt det gagner ingen -og det gjør ikke situasjonen noe som helst bedre- tvert om.

Og når det gjelder alt det du skriver om deg selv.. som sagt jeg kjenner ikke deg og har ingen anelse på hvem du er, men husk dette: Folk får det inntrykket av deg som du gir dem! Jeg er en veldig sosial person, og elsker å bli kjent med nye mennesker, men om en person hadde kommet bort til meg og sagt "hei, jeg heter Lise, jeg er skikkelig nerd da, på hele ungdomsskolen hadde jeg ingen venner og alle mobbet meg osv." så får du automatisk ikke det beste inntrykket! Prøv heller å tenk mer positivt framover, kom deg bort fra det som er vondt (og ta da de valgene det innebærer) for å gjøre det som trengs for at du kan komme deg videre. Tenk framover, ikke på alt tidligere. Faktisk så tror jeg de fleste her på hestemarked kjenner deg igjen som den personen som forteller om all angsten, selvmordstanker osv. ikke som en kjempe jente som tar godt vare på hestene sine og elsker dem over alt på jord. Og dette er IKKE fordi at det stemmer, men fordi at du gir oss det intrykket, i alle fall er det det jeg sitter igjen å tenker etter å ha lest 50% dine innlegg. Jeg er sikker på at du er en kjempe jente når man blir kjent med deg, og det er det inntrykket du må gi andre også.

Se framover, stå på videre, jobb framover- ikke fortsett i gamle spor du har hengt deg fast i mange år som du vet ikke funker. Kanskje har du kommet til et punkt i livet ditt hvor det er nødvendig å gjøre en radikal endring for å bedre situasjonen for deg selv? Kanskje dette innlegget ble litt OT og for personlig, men nå fikk i alle fall jeg ut frustrasjonene mine etter å ha lest alle disse innleggene

Posted by Bee
Det er ikke alltid de som hopper høyest som er flinkest til å ri.. Eller de som tror de kan alt, som kan mest..

Redigert av - Little Bee den 07/07/2006 01:48:23 Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 07/07/2006 :  01:50:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men nå har du jo tydeligvis tatt et valg Roxira, det må jo føles godt å vite hva planen din er fremover. Konsentrer deg om det og gjør det beste ut av det.

Jeg skal ikke blande meg så mye i diskusjonen her, jeg synes det var et vanskelig tema, men jeg tror ikke det er noen her som mener at du behandler hestene dine dårlig. Det menes vel heller at du hele tiden hadde en unnskyldning for å kanskje skaffe deg en til i steden for å jobbe med de mulighetene du allerede hadde for hånden.

Jeg har selv hatt en overvektig og utrent hest i en periode. Den var så fet faktisk, at når jeg fikk han måtte han leies på småturer for ikke å belaste bena hans for mye. Men når jeg først begynte å ri han, startet jeg rett på bane med korte treningsøkter for så å øke etter hvert. Det går relativt fort å få opp kondisjonen på en utrent hest, du vil merke resultater etter bare noen få uker.

Men stå på du, og gjør som du selv mener er best for dine hester, men ta med deg gode råd og tips på veien.
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 07/07/2006 :  02:08:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Godt skrevet, Little Bee :)

Ja, Roxira, det var superbarnslig å dra fram fuck-you fingeren når folk i denne tråden hele tiden har forsøkt å gi deg råd og være hyggelig. Jeg kan ikke se en eneste hentydning til en negativ kommentar rettet hverken mot deg og ditt hestehold. Å sende en fuck-you-finger rett i trynet vårt da, blir som å kaste sand på en i sandkassa fordi-atte-det-var-noen-andre-en-eller-annen-gang-som-kasta-sand-på-deg-så-da-var-det-godt-å-få-tatt-hevn-selv-om-den-du-kasta-sand-på-ikke-hadde-noe-med-saken-å-gjøre...

Prøv fem minutter hver dag og tenk over hvor utrolig heldig du er som har 5 hester, type, bil, hund og gud-vet-hva.

Fokuser på det POSITIVE, ikke let etter det som er negativt.

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 07/07/2006 :  05:49:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Godt skrevet, Little Bee :)

Ja, Roxira, det var superbarnslig å dra fram fuck-you fingeren når folk i denne tråden hele tiden har forsøkt å gi deg råd og være hyggelig. Jeg kan ikke se en eneste hentydning til en negativ kommentar rettet hverken mot deg og ditt hestehold. Å sende en fuck-you-finger rett i trynet vårt da, blir som å kaste sand på en i sandkassa fordi-atte-det-var-noen-andre-en-eller-annen-gang-som-kasta-sand-på-deg-så-da-var-det-godt-å-få-tatt-hevn-selv-om-den-du-kasta-sand-på-ikke-hadde-noe-med-saken-å-gjøre...

Prøv fem minutter hver dag og tenk over hvor utrolig heldig du er som har 5 hester, type, bil, hund og gud-vet-hva.

Fokuser på det POSITIVE, ikke let etter det som er negativt.

Opprinnelig postet av Anette&Ali&Aurello

where shall i sign?(jeg må få tatt det engelskurset snart)

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 07/07/2006 :  09:24:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Først til dere som stadig vekk slenger med leppa til Tigull: Ja, Tigull slenger som regel først, men innser dere ikke, voksne mennesker som de fleste av dere er, at dere bare kaster bensin på bålet? En slik oppførsel må ha næring for å overleve, og skal si dere gir den snacks oppetter veggene. Hva med å ignorere i stedet for? Mye enklere, og det vil gi forumet en mye bedre tone også.

Til Roxira: Jeg har nå lest hele debatten. Du får her utrolig mange gode råd, og du får til og med et tilbud om salg av den ene hesten din. Hva er du egentlig ute etter i alle trådene dine? Jeg håper og tror at du ikke mener at alle folk skal sitte og klappe deg på ryggen og si at "så, så, jeg er så enig, så", men dessverre så er det slik det ser ut som mht. reaksjonene dine - du blir regelrett sur og går ut av tråden fordi forslag ikke stemmer overens med din oppfatning.

Av og til må man skilles fra noe man har kjært - enten man vil eller ikke. Selg unna noen hester og konsentrer deg om en eller to.

//Redigert for å legge til at dette på ingen måte er ment for å såre/være sinna, bare oppgitt.

Redigert av - Silje-og-Tindra den 07/07/2006 09:25:37 Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 07/07/2006 :  12:35:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er sikker på at Roxira har fått med seg poenget med så mange fine og innholdsrike innlegg. Så får det bli opp til henne hva hun velger å gjøre, noe hun for så vidt alt har gjort. Gå til toppen av siden
Side: av 7 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.56 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.