hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bitt eller ikke bitt?????
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Bitt eller ikke bitt?????
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Ildfuglen

» VIP

Skrevet - 30/06/2006 :  19:11:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kristy:

Det er ikke alltid det virker som om hestene leser de samme bøkene som oss.. Merkelig nok.

Renate
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 30/06/2006 :  19:41:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Mitt syn på dette å ri uten bitt; Jeg har kun vært borti bitless og sidepull, sidepull for det meste da bitless ikke svarte til forventningene. Å kun ri uten bitt hele veien kan kanskje fungere for noen, mens andre er gjerne avhengig av bittbrukt (f.eks i høyere klasser).

Selv pleier jeg å ri med sidepull innimellom, som en avveksling for hesten. Dessuten har jeg også brukt bittløse hodelag(sidepull) når jeg har ridd inn hester. Bla. den tidligere hesten min, fungerte utrolig bra og fikk en hest som ble veldig følsom ovenfor signaler etterhvert.
Brukte også sidepull på fjordhoppa mi i begynnelsen, da hun var seig som fy i munnen, vi gikk helt tilbake til scratch, resultatet er en følsom munn den dag i dag! :)

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 30/06/2006 :  20:33:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Jeg også tror det kommer an på hesten. Noen fungerer best på bitt, noen fungerer best på bittløst. Jeg brukte sidepull litt på den forrige hesten min, av og til en uke i strekk som en avveksling, og da jeg tok henne på bitt igjen var hun en drøm å ri! Men jeg bandasjerte inn nesereima på sidepullen med tonnevis av bomull og gasbind, sånn at hun ikke skulle få gnagsår.
Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 01/07/2006 :  10:35:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Rir til vanlig med bitt, men har også ridd mye i grime og leietau. Skulle gjerne ha brukt hack, men så er det jo ponni. Det er jo ikke lov til og starte ponnistevner med hack! Derfor vil jeg ikke venne henne til det!
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.14 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.