hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Harde Stübben saler?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Harde Stübben saler?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Venia.

» VIP

Skrevet - 28/06/2006 :  21:33:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vurderer å kjøpe meg en brukt Stübben Siegfried av litt eldre modell som jeg fant annonse om. Salen er ca 5 år gammel og "pent brukt" står det.

Det jeg lurer på er om Stübben saler er veldig harde i setet? Har hørt flere si det, og ville gjerne bare vite deres mening. Er det eventuelt noen forskjell på eldre og nyere saler når det gjelder mykheten?

Blir takknemlig for alle innspill.

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 28/06/2006 :  21:42:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Stubbeen saler er harde i forhold til mange andre, men det er jo en vanesak. Selv om de er harde er de gode å ri i, har fått vondere bakende i mykere saler. Tror ikke de nyere modellene er særlig mykere enn de gamle, Siegfried-salene er vel omtrent som de alltid har vært. Ellers er det jo skikkelig kvalitetsaler som holder lenge, "stubben saler er ikke skikkelig innridd før de er minst 10år" sies det om dem. ;)
Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 28/06/2006 :  22:35:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Ja, grøss! Min gamle Stubbensal var utrolig hard i setet! Så den solgte jeg.. Men vet om noen som synes de er ganske gode også, og de nyeste modellene er vel ikke så harde som de gamle.
Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  00:16:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
hadde før en super sprangsal av merket stubben.som var supergod og kjempegammel.
men har til gode å finne en virkelig god ny stubbensal.har desverre fått veldig dårlig bilde av disse etter å ha vært på starum,da omtrent ingen av salene passer til hestene og jeg synes heller de ikke er så gode å sitte i..bare min mening:P

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

** Marthemoor **

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  10:14:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside** Marthemoor **  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse** Marthemoor **  Svar med kopi av melding
Jeg personlig liker ikke stubbensaler. De er harde i sete og synes de ligger rart.. Men holdbarheten skal de ha pluss for :)
~*MaRtHe*~ Gå til toppen av siden

Frøydis

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  11:18:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har blitt fortalt av Arild Sunde (autorisert stübbenforhandler og salmaker) at stübben saler er konstruert slik at de er harde i setet hvis balansen er feil. Dvs. ikke passer hesten. De er vel generelt litt mindre polstret enn mange andre saler og, men holdbarheten til salene øker. En godt vedlikeholdt stübben sal varer og holder seg pen i mange mange år. Har selv en stübben parzival dressursal produsert i -98. Den er ikke hard og vond, liker den veldig godt. Men jeg har ridd i fryktelige stübben saler før, men skjønner nå at de passet mest sannsynligvis ikke...
Redigert av - Frøydis den 29/06/2006 11:19:12 Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  14:46:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
En ponni jeg rei en noen ganger hadde en litt eldre stübben sprangsal. Jeg syns den var helt grei å sitte i. Det jeg ragerte på var at putene var kjempeharde! Nå skal jeg ikke si om dette var fordi salen sårt trengte en omstopping eller om alle stübben-saler er slik. Får da inderlig ikke håpe det.
Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Frøydis

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  17:58:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Putene på en ny stübben sal er absolutt ikke harde! Har fått begge mine saler omstoppet til stübbens utgangsstopp som det heter, dvs. med 100 prosent naturull, med litt mindre på midten så ulla har plass til å flytte på seg ettersom den tilpasser seg ryggen. Så får ytterligere tilpassninger foretas hvis/når det er behov for det. Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  18:22:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
stubben sal er som vin!

blir bare bedre og bedre med årene :p

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Skrevet - 29/06/2006 :  21:51:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har en Stübben dressursal, noen år gammel, men sparsomt brukt, og jeg synes den er helt HERLIG å sitte i! Til og med bedre enn westernsalen (uten sammenlikning forøvrig ) som jeg også er en STOR fan av.
Er mulig jeg bare har vært heldig med at den passer godt til meg, men det er uten tvil den beste salen jeg har sittet i.

Har aldri før hørt det der med at de blir harde å sitte i hvis de ikke ligger riktig, hørtes jo interessant ut.. Og svært positivt for min del, må jeg si..

Men det er klart, det er vel smak og behag med saler som med alt annet her i verden...

Drep ikke fluen på din venns panne med øks.... Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  22:37:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har en stübbensal som er over ti år gammel og jegg elsker den. Den er litt hard i setet i forhold til andre merker, men er som sagt en vanesak. Jeg tenker ikke på salen min som hard, men andre saler som ekstremt myke. Synes denne salen bare har blitt bedre med årene jeg, eneste er at jeg skal stoppe den om nå. Så er den i tipp topp stand igjen =)
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  23:27:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Uffda, har du ikke følelse i baken du eller? hehe.. ;p

Opprinnelig postet av Shadowfax

var den til meg

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

SuuperTerna

» VIP

Skrevet - 30/06/2006 :  15:20:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg kjøpte en helt ny stübben sprang sal for ca 1mnd siden, å den er ikke hard i det heletatt! den er ikke så altfor hard(men nå er den jo helt ny også) å putene er kjempe bra, å den ligger som et skudd p hesten! er den beste salen jeg har hatt hittil ivertfall. Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 02/07/2006 :  22:30:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Da jeg skulle kjøpe sal til hesten min, hadde jeg salmaker for å se på ham, og hun frarådet Stübben-saler på det sterkeste. Ikke bare er de har de for hest&rytter, bommen kollapser visstnok også etter et par års bruk.

Dette var riktignok én salmakers mening, en annen kan mene noe helt annet.
Gå til toppen av siden

Kristine-Ibrahim

» VIP

Skrevet - 02/07/2006 :  22:36:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg red ponni i dag (noe som var skikkelig moro!) og hun hadde en Stübben Juventus. Den var så hard i setet at jeg trodde jeg skulle dø etterpå. Satt i lett sete hele veien (ikke at jeg klarte noe annet med de symaskin-stegene :p) Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 03/07/2006 :  21:21:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Klarer ikke ri Holter på flere dager jeg, hvis jeg har ridd min venninnes hest med hennes stubben dressursal, blir aldri noen stubbensal på meg nei (hverken ny eller gammel modell).
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.