hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dere skal aldri stole 100% på noen..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Dere skal aldri stole 100% på noen..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Lopke

Norway

Skrevet - 28/06/2006 :  16:14:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
av skade blir man klok?

ja jeg synes uansett det er trist at det er så mange her som ikke kan stole på foreldrene sine..

trodde egentlig det var helt normalt jeg. Hvis man ikke kan stole på nermeste familie hadde jeg nok hatt vaskelig å si jeg stolte på andre..

dyr er styrt av instinkter.. man kan ikke alltid dominere over disse og dyret tenker ikke som oss mennesker, så et dyr kan svikte deg.

Venner kommer og går.. det har jeg erfart..

menn..tja de kommer hvertfall og går.. :)

så dem jeg stoler 100 på blir vel mamma og min søster. Det betyr ikke jeg forteller dem alt av den grunn, men jeg vet det vil være dem som 100% sikkert står bak meg om jeg skulle bli ramt av f.eks alvorlig sykdom, vil skifte kjønn eller blir kriminell..
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 28/06/2006 :  16:22:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Når man når en viss alder i livet, jeg vet ikke nøyaktig når det inntreffer, så kommer man til et punkt hvor man løsriver seg fra foreldrene og blir selvstendig. Mest sannsylog så er det kanskje en prosess som skjer gradvis.

Jeg stoler ikke 100% på min mor, selv om hun er en handlekraftig og høyst oppegående dame på noen og seksti. Jeg stoler ikke 100% på hesten min heller, dyr ert og blir uberegnelige uansett hva man måtte mene... Men hun er en hest jeg snur ryggen til, hun kommer ikke og tar meg - jeg holdt på å si bakfra..." (*Fniiiis*)

Jeg stoler heller ikke 100% på de vennene jeg har. Det har ingen ting med om de sladrer, går bak ryggen min, baksnakker, bryter løfter etc, det har noe så enkelt med å gjøre at SANNHETEN er vanskalig å finne ut av i uoverensstemmelser, fordi mennesker oppfatter den så forskjellig ut i fra sitt egent ståsted...

Jeg tror jeg stoler aller mest på meg selv, og ved å være selvkritisk og vurderene tror jeg at jeg i de fleste situasjoner klarer å ta de rette avgjørelsene...

Opprinnelig postet av BirreogVickie

Helt enig, du satte ord på mye jeg ikke fant ord til...
Og ang. det jeg skriver om at jeg stoler 100 % på hesten min så mener jeg ikke at jeg stoler på at han ikke tråkker på meg, snur ryggen til meg og slike ting.
Men at han ikke sier - eller kan fare med - usannheter o.l. Han lytter (tier hvertfall stille) når jeg prater, en jeg kan øse ut min glede og sorg til og slike ting.
Han viser alltid glede ved og se meg, humrer og knegger på meg hver dag hver gang jeg kommer.. Han tilgir om jeg er i "feil" humør osv.
Det er på slikt nivå jeg mener jeg stoler 100 % på ham.

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 28/06/2006 :  16:28:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

ja jeg synes uansett det er trist at det er så mange her som ikke kan stole på foreldrene sine..

Opprinnelig postet av Lopke

Ja det er trist Lopke.. Og til tider hardt og ikke ha et slikt forhold der en kan prate om alt.. Men slik er det hvertfall for meg og for mange andre
Jeg elsker dem men stoler ikke på dem.

Men så har jeg jo en herlig mann som jeg stoler mye på 100 %?? Tja, det vet jeg ikke helt sikkert, men stoler hvertfall masse på ham
Tror nok at det kommer med årenes løp det også, men opplevelser setter sine spor så i den fasen av mitt liv som jeg er i nå er det slik som beskrevet.

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." -
Redigert av - Bente_og_Etanec den 28/06/2006 16:32:56 Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 28/06/2006 :  17:08:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
når jeg mener stole på mener jeg ikke nødvendigvis å måtte si alt..
jeg snakker ikke med mamma om absolut alt i livet mitt, mye blir hun "skånet" for.. men hvis jeg gjorde ville hun være der.

Det er bare ikke alt man BEHØVER å fortelle mamma.. f.eks sexlivet sitt.. :)
Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 28/06/2006 :  17:30:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Jeg har et veldig, veldig godt forhold til min mor, men det finnes MYE jeg aldri forteller henne.
Jeg stoler ikke 100% på noen.
Den jeg med hånden på hjertet kan si at jeg stoler aller mest på er bestekameraten min, Stian.

Min nye hjemmeside: http://wulfi.piczo.com Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 28/06/2006 :  18:40:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Jeg stoler kanskje for mye på folk jeg da...?
Har alltid hatt den tankegangen at ingen mennesker med vilje gjør noe for å skade meg/gjøre meg lei meg osv, uten at jeg selv har gitt dem en grunn til det. Derfor velger jeg også å stole på folk, inntil det motsatte er bevisst. Synes tillit er utrolig viktig i et vennskap, og tillit bygger seg opp...det er ikke noe som plutselig bare "er der" fordi man blir kjent med noen.

Stoler uansett 100% på mammaen min.. hu vet alt om meg, og ville aldri dømt meg uansett hva jeg hadde gjort :)

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

jameho

Norway

Skrevet - 28/06/2006 :  19:31:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tillit er viktig ja, og det må man gjøre seg fortjent til. Det tar tid å bygge opp et tillitsfullt forhold, både til familie, venner og kjæreste.
Nei jeg stoler ikke 100% på noen. Klok av skade gjør jeg ikke det lenger. Var nok litt blåøyd og dum da jeg var yngre, og ble brent av mangt og mange. Den personen jeg stoler aller mest på er nok min forlovede, men 100%..? Nei. Tror det er sunt å møte folk med en viss skepsis, uten å tenke og tro noe galt om de av den grunn. Fordi jeg gjentatte ganger har blitt sviktet av så mange som betydde verden for meg og blitt utrolig såret, synes jeg det er lettere å takle nederlaget når jeg ikke har den 100% tilliten man så fint snakker om.

Når det gjelder å stole på i form av det man sier om andre har jeg en regel: Det jeg har sagt må jeg tåle å høre igjen. Det betyr at jeg må tenke meg om to ganger før jeg åpner munnen og sier noe altfor dumt.
Kan ikke si jeg stoler 100% på meg selv heller, for jeg er da ikke noe bedre enn alle andre? Joda, jeg prøver, feiler og lærer, men kan ikke med hånden på hjertet si jeg ikke kommer til å såre noen igjen jeg heller. Jeg er ikke feilfri.

Hjemmeside: http://www.freewebs.com/kajaroma/
http:/www.freewebs.com/lardalhesteforening/
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 28/06/2006 :  21:16:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Stoler ikke 100% på noen, men 99% på mange. Jeg tror på det folk forteller meg og stoler på at folk sitt beste, men blir av og til "lurt" ser jeg etterpå. Da blir jeg mer obs på det neste gang. Men å bli skuffet gang på gang er ikke særlig bra for tilliten. Prøver å ikke være for blåøyd, men heller ikke for mistenksom.

Men, kan man stole 100% på seg selv da? Mange som har avhengighetsproblem av mange slag, eller er glemsomme. Da kan man jo ikke egentlig stole på seg selv. "Slo jeg av ovnen for jeg gikk", "Nå SKAL jeg slutte å røyke". Tror man 100% på seg selv når man tenker slike tanker?

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 28/06/2006 :  21:23:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg stoler 99,9% på foreldrene mine, men ikke 100%.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 28/06/2006 :  22:37:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Jeg stoler på mamma og pappa, men snakker med dem om svært lite.. Har jeg problemer, går jeg heller til venna mine, har flere venner jeg stoler 99 % på, og de kan jeg snakke med om alt.. Det å stole 100 % på noen, det tør jeg ikke lenger, etter diverse erfaringer opp gjennom årene, synd, men det er nå sånn det er.

Dyrene mine, såklart stoler jeg på dem, men det er ikke det samme å snakke med et dyr som du tror at forstår deg, som det er å snakke med et god venn som kanskje kan gi deg svar, sette ord på dine rotete tanker, og støtte deg når du har det som verst.

Never gonna reach those 100 %..

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Andrea & Juni

Norway

Skrevet - 28/06/2006 :  22:54:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Juni  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Juni  Svar med kopi av melding
Stoler vell ikke helt på noen jeg heller...
Men det er jo noen jeg stoler ganske mye på, ikke 100% da..

(L) Juni (L) Go `esten min!
R.I.P Svava, love you! <3
Gå til toppen av siden

amadeus+

» VIP

Skrevet - 28/06/2006 :  23:16:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Stoler 100% på mamma :)
(Tidligere Line Kristine) Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 28/06/2006 :  23:55:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tror ikke jeg vet hva det "å stole på noen" er fornoe jeg.
Når noen spør meg så klarer jeg aldri å svare, sånn som her nå.

Gå til toppen av siden

Masterpiece

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  05:21:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMasterpiece  Send %s1% en ICQ meldingMasterpiece  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMasterpiece  Svar med kopi av melding
Min bestevenninne siden fødsel stoler jeg 100 % på!!! Hun har ALLTID stilt opp og støttet meg, vært ærlig, forståelsesfull og rett og slett fantastisk! Hva skulle jeg gjort uten henne... Fint å ha noen man kan snakke med om alt, feste, le, grine og mimre med... Hun bor i Drammen nå, og jeg i Porsgrunn.... Masse telefonregninger Ellers stoler jeg på kjæresten min, pappa, mamma og søsknene mine... Samboeren må jeg stole på, ellers hadde jeg ikke kunnet vært sammen med ham... Tillit er noe man har hos meg til det motsatte er bevist... Kunne ikke flydd rundt og vært paranoid hele tiden...

Tilslutt vil jeg si at ingen er perfekte, og folk gjør feil... I noen sammenhenger er det viktig å tilgi, og ikke minst si unndskyld...
Gå til toppen av siden

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  11:52:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
Den jeg stoler 100% er mannen min.. dyr er som sagt før her litt uberegnelige.. he he.. men de er nå der..

av foreldrene mine er mamma ikke innenfor 4% en gang.. hun har knust alt av tillit gjentatte ganger.. selv om det bare er detaljer..

pappa derimot.. kan jeg stole på.. men han har jo sitt og stri med stakkars..

venner kan man alltids stole på.. til en viss grad kanskje.. men man trenger jo ikke dele mer enn nødvendig heller.. det er slemt og friste til sladring.. he he.. de blir jo fulle til slutt de også.. og må ha ut litt..

mvh Mia..... Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.