hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hestenavn-leken :-)
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Hestenavn-leken :-)
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 87

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 12/04/2005 :  12:34:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Sånt er bare artig, så jeg tenkte jeg kunne lage en.
Man går alfabetisk nedover, og når man kommer til Å så begynner man på nytt. Skriv et hestenavn i den neste bokstaven og skriv gjerne litt om hesten som bærer navnet også ;-)

Eksempel:
Jeg begynner på A nå,
Aberdeen H - søt norsk varmblodshingst som jeg passet litt på når han var 2 år, stod på Stall Norstad H.

Neste bruker tar B, osv.

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 12/04/2005 :  14:40:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Björsells Briar.

Denne hingsten kjenner vel de fleste Dressurhesten til svenske Jan Brink, som er å finne i Verdenseliten i disse dager.

Minner meg om endel av disse navnelekene som var på VGD da jeg var der i sin tid.. Inspirert?

Regel er vel at man ikke kan sende oppfølger til eget innlegg, samt ikke nevne en hest som allerede er nevnt tidligere..

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 12/04/2005 14:41:56 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 12/04/2005 :  14:54:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
(Nei, henger ikke på VGD nå. Mer inspirert av kvinneguiden, som har avsatt en egen del av forumet til ordleker mm. Tenkte det kunne være fint å se hvor lang det var mulig å få den ;-). Stemmer med reglene.) Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 12/04/2005 :  16:52:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Da fortsetter jeg da :)

Corlita Mammaen til hesten min, ei nydelig hoppe med fin utstråling.

Dixon Hurricane - varmblodstraver, kjempesøt. Min søsters drømmehest, men ble dessverre slaktet pga lite suksess på banen. Go-klump var han, og fortjener en plass i navneleken :)

Artig påfunn forresten!

(Måtte jo legge inn to jeg da....) *smile av seg selv*

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no

Redigert av - Anette&Ali&Aurello den 12/04/2005 17:03:33 Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 12/04/2005 :  16:57:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
AAA: Har dere enda ikke lært dere alfabetet? C kommer etter B ;) Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 12/04/2005 :  17:00:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
*ler*

Leste faktisk ikke innlegget til formosissima, trodde hu hadde tatt C ;)

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 12/04/2005 :  19:07:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Siden dere jukset med C vil jeg nevne

Cass Ole som en passende kandidat. Hovedrolleinnehaver i filmen The Black Stallion..Gjorde stooort inntrykk på meg en gang i verden...

http://cassoleblackstallion.homestead.com/Story.html
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 12/04/2005 :  22:35:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Æh, hvilken bokstav er vil på nå? Formosissima, du som begynte tråden kan jo få lov å bestemme???

Men om man da skal "hoppe" over innlegget til Anette (prøve igjen Anette), og da ta Opal sitt...
Så har jeg et forslag om:
Donnerhall...er vel også kjent for de fleste:)

Ang hvor lang tråden kan bli: kan den bli lenger enn til Å?? Begynner man bare på nytt da??

Guro

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 12/04/2005 :  22:39:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Ang hvor lang tråden kan bli: kan den bli lenger enn til Å?? Begynner man bare på nytt da??

Opprinnelig postet av Guro

Ved Å begynner vi på nytt (Formosissima sa det i første innlegg). I tilfeller hvor man sier en hest som allerede er sagt skal bokstaven tas på nytt. Dette går antagelig greit gjennom de første gangene, men så kommer det bokstaver som blir vanskeligere..

ET Royal Volo, hesten til Tony Andre Hansen. Sikkert også kjent for de fleste..

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 12/04/2005 22:41:05 Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 12/04/2005 :  22:46:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Guro

Ved Å begynner vi på nytt (Formosissima sa det i første innlegg). I tilfeller hvor man sier en hest som allerede er sagt skal bokstaven tas på nytt. Dette går antagelig greit gjennom de første gangene, men så kommer det bokstaver som blir vanskeligere..

Opprinnelig postet av spoff

Blind på øya..

Falsterbo: ble også nevnt i hingstetråden og er å finne her: http://www.hengststation-meyer.de/e/efalsterbo1.htm

Guro

Edit for å legge til at jeg har tatt han med fordi jeg syns han er lekker:)

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning

Redigert av - Guro den 12/04/2005 22:49:34 Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 12/04/2005 :  22:48:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
He he Future cup ( Blue Hors)
"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 12/04/2005 :  22:52:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ok Guro du var kjappere enn meg

Hva med: Geronimo (en hingst etter Animo)

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Redigert av - Horton & Renate den 12/04/2005 22:53:32 Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 12/04/2005 :  22:53:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Griola, mamman til beste Norsk Varmblodsridehest hingst (3 år) 2004 hingstekåring Starum. Griola er eigd av Silvia van Hesik Førde og Dagmund Førde på Nordfjordeid.
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 12/04/2005 :  22:54:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Renegate nå blei du kjappere enn meg.

Fabian, kåret fjordingshingst.

ehh. edit. Hm her kan vi alfabetet. Rødme

Redigert av - Lucinda: den 12/04/2005 22:56:49 Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 12/04/2005 :  22:55:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kun det første foreslåtte navnet på hver bokstav godkjennes. Så neste gang man kommer til bokstaven kan navn som ikke kom først godkjennes på nytt. Bare en ide til regler

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 12/04/2005 :  22:56:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Her er det noen som ikke kan alfabetet igjen.. *hehe*
dressurblogg.no Gå til toppen av siden
Side: av 87 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 3.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.