hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Klipping av fjordman
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Klipping av fjordman
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  23:20:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
For å tynne ut mana bruker eg saksa. Held den open som en V , og stikk den inni mana, og dreg rett opp. Dette gjer du gjennom heile mana, på begge sider. Pass på å ikkje ta for mykje! Ta litt og litt å sjå. Stygt når ein tynnar så mykje at det svarte viser igjennom det kvite.

Bruker stoffsaks frå Fiskars, den er supergod! Hoppa mi har så tynn man at eg klipper alt i ein jafs;) Men klipper etter kvart ein del andre hestar rundt om her, men mindre god man for å seie det slik, da blir det ein del tynning! *lurer på å starte opp fjordhestfrisørsalong*

Opprinnelig postet av Løkki

Tusen takk! Det var jo et godt tips!

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

€Klippa€

» VIP

Norway

Skrevet - 02/07/2006 :  13:26:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Tips til hvordan jeg kan tynne ut manen til en fjording med TYKK man som legger seg fort? Har barbert den helt ned et par ganger nå, og er flink til å holde den vedlike. Men den er så fryktelig tykk for det om. Har pleid å klipp det hvite inn omtrent 1-2 cm på hver side, da blir den tynnere, men det ser ikke så veldig fint ut...
Blir kjempeglad for tips!!

Opprinnelig postet av AnneSpotOgGina

har isje sitt om andre har svart deg men.. her e hvertfall d eg jore.. altså Klippa har mega tykk man og den legger seg omtrent med ein gong.. så det eg har gjort er å "skære den" altså tynnet den ut ved å ikke klippe rett av, men skjøre den, slik som frisøren gjer på "menneske hår", det virker faktsik håper noen forstår hva jeg mener, er utrolig dårlig til å forklare saker å ting
Gå til toppen av siden

€Klippa€

» VIP

Norway

Skrevet - 02/07/2006 :  13:28:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja meinte de samme som hun oppfor Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 04/07/2006 :  10:28:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Jeg klipte hesten min i går, og ble ganske fornøyd med resultatet. Litt lang kanskje, men han har ikke så voldsomt kraftig nakke, så da går det.

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 10/07/2006 :  19:06:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Altså; kort man til fjordinger med kraftig hals, eller litt lengre man til fjording med kraftig hals? Hoppa mi er av den kraftige typen, så da er det jo finest med noe som ikke gjør halsen så tung. Klarer ikke helt å se forskjellen der jeg..
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 11/07/2006 :  12:12:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg klipte hesten min i går, og ble ganske fornøyd med resultatet. Litt lang kanskje, men han har ikke så voldsomt kraftig nakke, så da går det.

Opprinnelig postet av Helle_

Ikkje så værst etter min meining, men eg ville nok klippet den ørlite kortere framme og beholdt lenga lenger bak. Eg synest den blir litt for høg framme i forholdt til bakerst. Min mining. men det er ikkje mykje.

Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 11/07/2006 :  12:12:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Altså; kort man til fjordinger med kraftig hals, eller litt lengre man til fjording med kraftig hals? Hoppa mi er av den kraftige typen, så da er det jo finest med noe som ikke gjør halsen så tung. Klarer ikke helt å se forskjellen der jeg..

Opprinnelig postet av AnneSpotOgGina

Jo kraftigare hals jo kortere og flatere man. Da ser halsen lenger ut.

Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 11/07/2006 :  15:03:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Eikdokka har kraftig hals, en av grunnene til at jeg synes hun er finest med kort man.
Therese
Gå til toppen av siden

frida dokka

» VIP

Norway

Skrevet - 14/07/2006 :  13:08:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei!!
Jeg får ikke lagt ut bilde av fjordhoppa mi, men jeg klipper med vanlig papir-saks og klipper sånn at det svarte er lengere enn det hvite.
irene og frida
Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 15/07/2006 :  12:18:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Helle_

Ikkje så værst etter min meining, men eg ville nok klippet den ørlite kortere framme og beholdt lenga lenger bak. Eg synest den blir litt for høg framme i forholdt til bakerst. Min mining. men det er ikkje mykje.

Opprinnelig postet av Lucinda:

Ja, enig. Har sett på det nå etterpå at den ble litt for kort fremme.

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Tallulah

» VIP

Skrevet - 18/07/2006 :  19:31:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jep pleier å dele den opp i tre.. klipper det hvite ned, og beholder det svarte :)

bruker vanlig kjøkkensaks, fordi de blir ødelagte uansett :)

på dette bildet/klippen streika saksa, og det ble ikke like jevnt..

Gå til toppen av siden

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 09/10/2006 :  13:19:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
Hei=)

hadde ALDRI klippt stå man før. helt til eieren til Erlia (som jeg har på for) sa at jeg måtte klippe manen. jeg var jo enig i at den måtte klippes... men jeg? jaja, tenkte jeg.. har jo ikke så mye å si om det blir sååå stykt, for den måtte jo klippes ganske så kort uansett, pga den var "så lang".

det er vell ca. 3 og 1/2 uke siden jeg klippet menen. men har ikke fått lagt innpå bilder på datan før nå..

men ja.. jeg klippet å klippet.. ble ganske fornøyd.. vet en ting jeg burde gjøre for å få den finere (etter en stund). klippet den helt ned (nesten) siden den var "så lang.."

tenkte å ta "før og etter" bilder, men ble bare etter. da jeg var ivrig, å glemte helt kamraet..

men jeg fant ett annet bilde av en fjoring med man som var like lang som Erlia sin før jeg begynte å klippe:

har ikke noen bilder da det er fokusert på manen, men du kan jo se litt her da..
en hingst, som var med på samma kurs som meg. (foto: jeg)

Erlia, etter bilde:

jeg synes det ble fint, til å være min første..
manen var ganske så håpløs, da den var kjempe tykk fram, og tynn lengere bak da hun hadde hatt kløe der.

(har "stusset" litt på den nå, i "etter tid", så den ble litt laver der den er høyest.)

(takk fårr at du fant emne Helle=)

Never give up on the things that make you smile! Gå til toppen av siden

Wichtoria

Norway

Skrevet - 11/10/2006 :  19:18:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette er manen til Sara når den er uklipt:
http://i4.photobucket.com/albums/y109/loslote/rideskolestevne023.jpg

Huff! =p

Mange fine fjordingmaner her!
Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 12/10/2006 :  00:01:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
En grunn til at fjordingen vår har hengeman! Hehe Men ingen slår denne manen da!
http://i79.photobucket.com/albums/j128/In-fected/DSC00149.jpg

Stjal et bilde av Maria Dette er Nemi fra egersund. Det er blanding av fjording og sportsponni da, men fjordingmanen er der

<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

€Klippa€

» VIP

Norway

Skrevet - 15/10/2006 :  21:34:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
hmm tar meg den litle frihet og legge inn bilde av klippa er..det er gøy å klippe klippa

andre gang eg klipper klippa...må si eg brukte 2 timer på det! ting tar tid.

også bare eit for morsomhetens skyld...hehe hadde dult i nokre timer:

søte hesten til na mor=)
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.