hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Nysgjerrig?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Nysgjerrig?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Tuvus

» VIP

Skrevet - 28/11/2006 :  20:46:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei.

Jeg trener en treåring, som har begynt med litt pussige ting. Det er for så vidt ikke et problem, men det har plutselig dukket opp.

Når jeg pusser henne og kommer til skulderpartiet mot magen og under på brystet, snur hun seg brått bort til meg, akkurat som om hun lurer på hva som skjer... Jeg har stelt og trent henne i over et halvt år, og hun har aldri gjort det før, men begynte plutselig å gjøre det nå. Hun legger ikke på ørene, men snur seg helt plutselig og skal snuse på meg og børsten. Hvis jeg lar henne snuse på børsten begynner hun å "sutte" på den. Hvis jeg ignorerer henne og fortsetter, særlig hvis jeg gjør det litt fort kan hun plutselig nappe litt. Men hvis jeg står og holder henne i grimen imens jeg pusser på stedet gjør hun ikke noe særlig av det. Jeg lurer litt på hva det er, for virker liksom ikke som hun er kilen eller noe, pluss at det plutselig dukket opp...

Og en ting som ikke har så mye med dette å gjøre, lurer på om det er noen fler som har opplevd at hesten "klør" deg når du klør den? Det er bare det søteste i hele verden

Western Viking

» VIP

Norway

Skrevet - 28/11/2006 :  20:53:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWestern Viking  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWestern Viking  Svar med kopi av melding
Ja, er ikke så uvanlig at hesten klør tilbake
<3 Western <3

Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 29/11/2006 :  10:05:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg funderer på , hvordan blir hun trent ?

Høres ut som om hun er øm i skulder/brystpartiet. Blir hun kjørt endel ?
Gå til toppen av siden

katrine89

Norway

Skrevet - 29/11/2006 :  12:37:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidekatrine89  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressekatrine89  Svar med kopi av melding
Er det på grunn av at de har vondt at de snur seg å titter? Min hest gjør nemlig også dette.. Spesielt på begge sider av halsen, og foran på halsen.

Han klær tilbake noen ganger også, når jeg klør han, men det er ikke noe morro, for han er alt for hardhendt! =/

Din hest er ditt speil som uforfalsket gjengir dine dårlige sider.
Se din hest i øynene - og la deg ikke skremme av sannheten.

Sweet Sandore - Jeg elsker deg! <3
Gå til toppen av siden

Tuvus

» VIP

Skrevet - 29/11/2006 :  14:52:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei, hun blir ikke kjørt i det hele tatt. Men jeg tror det kan ha noe med at hun nettopp er innridd og salen er litt for stor for henne. Men hun er liksom ikke sur, hun bare titter...

Hehe, ja jeg fikk en real omgang over hele ansiktet og i håret av henne når jeg gav henne litt kos her en dag
Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 29/11/2006 :  17:05:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Nei, hun blir ikke kjørt i det hele tatt. Men jeg tror det kan ha noe med at hun nettopp er innridd og salen er litt for stor for henne. Men hun er liksom ikke sur, hun bare titter...

Hun behøver ikke være sur for å si fra at noe ikke er helt ok ... Men hvis hun nettopp er innridd er det ikke umulig at musklene rundt gjordtområdene er ømme.
Gå til toppen av siden

Stall Flø

» VIP

Skrevet - 29/11/2006 :  23:35:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kan ha noe med ømme muskler å gjøre, men det trenger ikke om . Jeg har selv en unghoppe på 2 som alle tider skal klø meg tilbake når jeg treffer " gode " partier å strigle henne på... gjerne på manken o.l plasser... Jeg passer alletide på at hun da IKKE får klø meg tilbake. Dette kan rett bli farlig for den som styrer med henne pga meget med tenner i den munnen!!! Å fordi det er flere små barn som bruker å bli med i stallen, og de må for alt i verden ikke bli bitt av en hest...
For å unngå at hun klør meg tilbake, skyver jeg bare hodet hennes bort og sier nei med bestemt stemme... Hun vil jo bare kose tilbake, men som jeg skrev: mye sterke tenner i en hest sin munn!!
Gå til toppen av siden

Stall Flø

» VIP

Skrevet - 29/11/2006 :  23:35:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kan ha noe med ømme muskler å gjøre, men det trenger ikke om . Jeg har selv en unghoppe på 2 som alle tider skal klø meg tilbake når jeg treffer " gode " partier å strigle henne på... gjerne på manken o.l plasser... Jeg passer alletide på at hun da IKKE får klø meg tilbake. Dette kan rett bli farlig for den som styrer med henne pga meget med tenner i den munnen!!! Å fordi det er flere små barn som bruker å bli med i stallen, og de må for alt i verden ikke bli bitt av en hest...
For å unngå at hun klør meg tilbake, skyver jeg bare hodet hennes bort og sier nei med bestemt stemme... Hun vil jo bare kose tilbake, men som jeg skrev: mye sterke tenner i en hest sin munn!!
Gå til toppen av siden

spanne_tuna

» VIP

Norway

Skrevet - 30/11/2006 :  09:36:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespanne_tuna  Svar med kopi av melding
vet ikke hvorfor hun snur seg men ponnisen min klør tilbake<3 det er så koselig det<3<3
*Cathrine & Spanne Tuna for alltid<3*
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.59 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.