hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Klipping av fjordman
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Klipping av fjordman
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Ida&Fjellvåk

» VIP

Skrevet - 24/06/2006 :  23:37:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Kordan klipper du fjordmanen? P ene siden først? eller begge "under samme saks" ? Veit at dette temaet har vore oppe før, men fant det ikkje.

Tillit og respekt er ikke det samme:)

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 24/06/2006 :  23:43:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
det jeg fikk tips om da jeg skulle klippe manen på hesten min, var å klippe det hvite mer enn det svarte, slik at det ikke synes så godt om det skulle være litt skagt.. Er masse trening som skal til ,for å lære seg å klippe en man var ikke så enkelt som jeg først trodde.
men lykketil:)

Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 25/06/2006 :  00:39:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Det er krevende å klippe manen fin, særlig hvis du klipper en hest med lopper i blodet :)

Prøv å få til en jevn og fin bue. Om du er sikker på å klippe og har øvd litt kan du prøve dem på f.eks. å klippe det hvite lenger ned enn det svarte, slik at det svarte stikker opp.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 25/06/2006 :  12:05:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Eller sjakkruter:

Ekstremt tidkrevende, dersom man vil ha det pent. Jenta som klippet denne fjordingen slik, brukte 3 timer, puh..

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 25/06/2006 :  12:25:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Ja, sjakkruter er vanskelig og tidkrevende. Jeg tør ikke vise bilde av hvordan Glittra ble etter at jeg prøvde meg på det... :|

Flokus

Norway

Skrevet - 25/06/2006 :  14:38:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skulle likt å se det, Mari!
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 25/06/2006 :  15:01:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Skulle likt å se det, Mari!

Opprinnelig postet av Ojdiis

Det var helt j*vligt, måtte klippe ned alt det hvite og bare la det vokse ut igjen..

Ida&Fjellvåk

» VIP

Skrevet - 27/06/2006 :  09:36:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Huff, nei, eg skal nåk ikkje prøve meg på noe sjakkruter, men synes det er krevende nok å klippe vanlig. Denne hesten, er på en måte på grensen til å få hengeman (det hørtes merkelig ut!) Hun har hatt hengeman før (der kom det ordet i gjen!) Men synes hun passet bedre "valig fjording man"

Ida

Tillit og respekt er ikke det samme:) Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 27/06/2006 :  15:42:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Hvis hesten er "på grensen" til hengeman ville jeg klippet ned hele manen jeg
Manen vil som regel ikke se pen ut hvis du klipper den til ståman når den er blitt så lang at den begynner å legge seg, hvis du klipper den helt ned en gang eller to før du lar den vokse til blir den penere!

Therese
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 27/06/2006 :  16:39:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Om du klipper alt eller litt om gangen kjem ann på tjukkelsen på mannen. Min fjording har tynn og fin man så der klipper eg heile på ein gang. Men det finst nokon det er komplett umulig å klippe alt på ein gang på. Men kan man klippe alt på ein gang så er det det beste. Blir lettare beint da.

Slik skal ein "riktig etter boka" fjordingman sjå ut.

Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 27/06/2006 :  16:40:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hvis hesten er "på grensen" til hengeman ville jeg klippet ned hele manen jeg
Manen vil som regel ikke se pen ut hvis du klipper den til ståman når den er blitt så lang at den begynner å legge seg, hvis du klipper den helt ned en gang eller to før du lar den vokse til blir den penere!

Opprinnelig postet av Eikdokka

Heilt enig med Eikdokka her. Dersom manen er begynt å henge er det nok best å klippe den heilt ned først. Og ikkje vent for lenge med å stusse den.

Gå til toppen av siden

Wichtoria

Norway

Skrevet - 27/06/2006 :  17:17:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
I det siste har Sara Lill hatt en klipp som er biiiittelitt hvitt og nesten bare svart man, så om du ser henne på avstand tror du at hun har svart man.. :) Gå til toppen av siden

Ida&Fjellvåk

» VIP

Skrevet - 27/06/2006 :  19:31:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Om du klipper alt eller litt om gangen kjem ann på tjukkelsen på mannen. Min fjording har tynn og fin man så der klipper eg heile på ein gang. Men det finst nokon det er komplett umulig å klippe alt på ein gang på. Men kan man klippe alt på ein gang så er det det beste. Blir lettare beint da.

Slik skal ein "riktig etter boka" fjordingman sjå ut.

Opprinnelig postet av Lucinda:

Hei!
Kan eg få kopiere ut det bilde av dataen, og bruke det som en slags mal? Det hadde vert greit å ha noe å se etter:)

Tillit og respekt er ikke det samme:) Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 27/06/2006 :  21:14:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lucinda: Det var en flott fjordingklipp på den hesten! Har sett mye rart, men den var nyyydelig!

Og til deg som nesten hadde hengeman: Klipp den helt ned og la den vokse ut på nytt. Det går ganske fort. Stuss etter hvert, så får du fin-fin ståman igjen på null-komma-null!

Jeg har hatt noen fjordinger opp igjennom årene, og fjordinger skal ikke ha lang man. (Synes jeg... og sikkert noen flere med meg)
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 27/06/2006 :  21:20:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Nei, fjordhesten passer ikke med hengeman, det mener jeg også.

Bustetrollet

Skrevet - 27/06/2006 :  21:37:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvilken saks brukes?

Når jeg klipper ut det hakket til travern min blir det styggt og hakkete. Så å klippe av hele mana må være ne kjip jobb.

Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.