hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Drittlei av useriøse kjøpere!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Drittlei av useriøse kjøpere!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 22/06/2006 :  10:02:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Når man annonserer utstyr til slags, kan man ikke da forvente at folk er seriøse?
Ser jammen ikke sånn ut!

Nå har jeg har flere slike opplevelser på rappen, og er drittlei av useriøse hestefolk som man absolutt ikke kan stole på.

Nå sist var det roadcarden min.
Fikk et bud på den som jeg var fornøyd med, da skulle den hentes samme uka.
Men så fikk jeg et bedre bud, bakdelen var da at den ikke skulle hentes for etter nesten 3 uker.
Jeg forklarte at jeg ikke var interessert i å holde den av, da jeg hadde hatt flere tilfeller der folk ikke holdt avtalen.
Ingen problemer sa kjøperen, og tilbød seg å betale den på forhånd, innen 3 dager.
Hva skjedde?
Kom det penger?
Neida!
Kom det mail som forklarte hvorfor?
Neida!
Når jeg tok kontakt kom det en unnskyldning, pengene skulle komme, og roadcarden hentes som planlagt.
I går skulle den hentes, og det var siste sjans for betaling.
Sendte en mail for noen dager siden for å prøve å avtale nærmere om henting.
Selvfølgelig fikk jeg ikke svar.
Kom kjøperen?
Nei selvfølgelig ikke!

Så nå er det bare å prøve på nytt.
Kan garantere at den ikke blir holdt av til andre.
Er så ferdig med å stole på folk i en slik sammenheng.

Har litt lyst til å gjøre sånn:
og sånn eller muligens sånn:
med vedkommende.

Anette

Opal

» VIP

Skrevet - 22/06/2006 :  11:02:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skjønner meget vel din frustrasjon! Har selv opplevd mye "rart" ved salg av utstyr men også ved kjøp. Siste nå er et dekken jeg betalte på forskudd 9 mai som jeg enda ikke har mottatt. Damen som selger det påstår hun har sendt det og at det har blitt bort i posten. Har levd i mangen og 30 år og aldri opplevd at noe har blitt borte i posten.

Hun hadde veeeldig god tid fra jeg begynte å purre til hun sa at hun gikk på posten for å etterlyse det....I følge henne tok det også over en uke fra jeg betalte til pengene kom på hennes konto. Yeah right! Jeg har ikke bankforbindelse på Grand Cayman! Har nå sagt at hun skal betale tilbake pengene mine men får nå plustelig ikke kontakt med henne på mail.

Vet hvor dama bor så mulig jeg svinger innom henne når jeg skal på ferie like i nærheten av der hun bor til sommeren om ikke pengene mine kommer.....

Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 22/06/2006 :  11:15:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Uff, sånt er kjedelig.

Jeg betaler ikke noe på forskudd, ikke til privatpersoner.
Om jeg selger noe, får kjøper bestemme dette selv.
( Driver og selger håndstrikkede dukkeklær )
Og mange betaler forskudd for å slippe oppkrav.
Sender dog aldri varer i sendinger som ikke er sporbare, da jeg har opplevd post som kommer bort desverre.
Samt post som blir ødelagt under veis...

Fatter ikke at folk gidder gjøre seg til tyv for noen 100-lapper jeg.
Svindel via nettet er vel ganske utbredt?

Om jeg overfører penger, går det høyst 48 timer, oftest maks 24.
Så du har nok kommet ut for en uærlig selger.
At vedkommende ikke svarer heller, er jo ganske typisk.

Nei stå på, og reis på sommerbesøk sier bare jeg!

Anette Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 22/06/2006 :  12:27:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette er skikkelig trist! Jeg kjøper masse brukt hesteutstyr, selger litt også og jeg bruker å betale forskuddsvis for å slippe postoppkrav.
MEN jeg vil alltid ha telefonnr. til personen jeg handler med, både priv. og mob. slik at jeg kan sjekke at de er den de gir seg ut for.
Jeg har akkurat kjøpt meg brukt Kieffer dressursal og satte inn penger i går. Jeg har både adr. og tlfnr. til hun jeg handler med.
En ting jeg synes er litt dumt er når selger blir sur om jeg jeg har mailet og forhørt meg om en vare, feks. sal.
Jeg ber om å få bilde og det kan være jeg bestemmer meg for å ikke kjøpe den salen. Da sender jeg hyggelig mail og forklarer hvorfor. Da blir selger enten pellsur eller ikke svar i det hele tatt.
Det må da være lov på en så dyr ting som sal å kreve å få se den når man kjøper brukt. Jeg vil se tilstand, passform, farve, slitasje osv.
DET er vel ikke å være useriøs? På hesteting har det gått greit men betalte forskudd 500,- på et kaninbur som jeg aldri så snurten av... surt..

Blir litt usikker jeg når det står "kun seriøse". Man må vel få spørre seg for og vise sin interesse uten at det nødvendigvis ender med kjøp? Jeg vil jo gjerne at det jeg jeg kjøper skal være skikkelig. Har selv sendt masse bilder av ting jeg selger uten å få noe svar men slik er det nå en gang, kjøperen sitter med kortene.
Jeg bruker også å oppgi min alder når jeg svarer på annonser og i forbindelse med forhåndsbetaling og det virker som folk tar meg mer seriøst når de får vite at jeg er 32 år?
Fikk tilbud om å sette inn 2000,- på en sal og så kunne jeg betale de siste 3000,- når jeg fikk penger!!! Hadde deponert på en sal hos Bomfri.no som jeg returnerte og skulle få igjen 8500,-
DET var snillt det! Hun visste selv hvordan det var å lete og lete etter sal....

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 22/06/2006 :  12:43:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Norgespakke er absolutt billigst og tryggest måte å sende pakke på. Da får man kvittering med reg.nr. som man kan gi videre til kjøper. Så kan man følge med på postens nettsider hvor pakken er, og om den er hentet ut. Forsendelsen er også forsikret i tilfelle skade eller forsvinning.

Det er uforståelig at folk kan påstå de har sendt noe som så har blitt borte hvis de har brukt billigste fraktmetode på et dekken. Sånt lukter det bare svindel av.
Egenemballert Norgespakke koster 112.- kroner, så man kan sende hva som helst innen en viss størrelse og vekt. Et dekken blir for dyrt å sende som vanlig post pga vekten, og da er norgespakke billigste, tryggeste og enkleste måte.

Sånne som ber meg sende i oppkrav sliter jeg også litt med tilliten til. Har fått ting uavhentet i retur noen ganger, og DET er dyrt, det! Porto begge veier pluss oppkravsgebyret rett ut av vinduet. Derfor spør jeg alltid om de kan forskuttere frakten tur-retur som jeg så trekker av på oppkravsbeløpet. Da er det DE som taper pengene om de ikke henter ut..

Mvh Line.
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 22/06/2006 :  12:51:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
jeg sendet et dekken jeg i oppkrav som også koster litt penger til en dame som aldri hentet det!
det er kjipt!

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 22/06/2006 :  13:23:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Låner tråden litt jeg, iom. at dere er inne på postoppkrav og slikt. Har ei grime jeg skal selge, hvordan gjør jeg dette hvis kjøper bor så langt unna at det må sendes i posten? Postoppkrav? Gebyr? *forvirra og uvitende* hehe
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 22/06/2006 :  13:29:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Om det er en grime til feks 500 kr? (he he) ville jeg hatt forskuddbet. og så delt porto med kjøper.
Da tjener dere på det begge to, du vet du får pengene og kjøper slipper unna med halv porto (-:

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 22/06/2006 :  14:34:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Oppkrav på egenembalert Norgespakke nå, kommer på 172 kr totalt.
Det er dritdyrt.
Og det hjelper ikke om det er en liten eller stor ting, det er Norgespakke opp til 10 kg om jeg ikke husker helt feil.
Jeg sendte et seletøy for samme prisen som en voilok og en pad, og der var det stor forskjell på både størrelsen og vekt på pakken...

Man kan sende oppkrav på brev og små pakker, men da får man ikke et sporingsnr.

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 22/06/2006 :  14:38:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Forresten Harneshaug.
Jeg setter stor pris på sånne kjøpere som deg om jeg skal selge noe.
Synes det er normal høflighet å si fra at man ikke skal ha varen, og svært uhøflig å bli sint når man får en slik tilbakemelding.
Man forplikter seg da ikke til å kjøpe en vare bare fordi man har fått et bilde.

Seriøst interessert er man jo om man svarer på en annonse på en ting man muligens er interessert i.
Sånn definerer i hvertfall jeg det.
Useriøse kjøpere er vel de som bare drømmer og ikke skal kjøpe noe...

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 22/06/2006 :  14:54:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Fra www.posten.no:
Priser

Alle priser i kroner inklusiv merverdiavgift. Maks vekt for Norgespakke er 35 kg.

Hovedtilbud - emballasje inklusiv porto

Eske Størrelse Pris per pakke
Liten 32 x 23,5 x 4,5 cm 86
Medium 35 x 30 x 10 cm 99
Stor 47 x 26 x 18 cm 112
Ekstra stor 50 x 30 x 20 cm 144

Egenemballerte pakker - forhåndsbetalte adressekort

Vekt Pris per pakke
Opptil 10 kg 112
10 - 25 kg 191
25 - 35 kg 270
Uemballert sykkel 699

Jeg har sendt tung og stor westernsadel for 191.- med Norgespakke...
Det er trygt selv om det er dyrt.
Oppkravsavgiften må jo kjøper betale for etter min mening. Det er jo en ekstrautgift vedkommende ville spart seg om han/hun betalte forskudd..

Mvh Line.
Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  13:16:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men det finnes heldigvis seriøse og pålitelige kjøpere også!

Så nå er roadcarden solgt, den er betalt og blir henta i løpet av noen dager.
Var knallhard denne gangen, den som betalte først fikk kjøpe den.
Følte meg skikkelig slem nesten...

Så kjøperen hadde litt styr, men det ordna seg.

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 25/06/2006 :  13:10:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Skjønner frustrasjonen din! Tror jeg skulle gå på veggen innimellom i den tiden Aromayo var til salgs.. Det stod TYDELIG i annonsen at han IKKE skulle selges til bruk i rideskole, IKKE til barn eller uerfarne folk.. Alikevel ringte det en haug 13 åringer som alle måtte "spørre mamma og pappa om lov" først, for å ikke snakke om alle som bare ringte fordi hesten så flott ut.
Jeg fant nå heldigvis en "brukbar" til slutt men ;)..

Utrolig irriterende med slike folk!

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Lene81

» VIP

Skrevet - 25/06/2006 :  14:07:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Til dere som sender små og lette ting som pakke: sjekk om det blir billigere å sende som rekommandert brev. Det koster porto + 49,-

Verdt å sjekke ut hvis det er snakk om en sjabrak eller noe annet "lettvektig".

Edit for å si at en rek. sending kan du jo spore med sendingsnummer.

Redigert av - Lene81 den 25/06/2006 14:12:52 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.