hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - katter og markkur...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 katter og markkur...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 23/05/2006 :  17:58:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
noen som vet hvor ofte en katt skal ha markkur??
Jeg ga den lille pusen min markkur i januar , men i dag ( nam nam) spøy han og jammen lå det ikke en hvit ekkel mark der... trodde den kuren skulle vare i 7 mnd jeg? stakkars pusen min...tru jeg var rask til å stikke på apoteket å kjøpe en ny.....

Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p

Mari^_^

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  18:07:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg aner ikke hvor ofte, men om den spydde opp en mark i dag, er det kanskje best å gi den en ny omgang. Følg instruksjonene på baksiden av pakken :)
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 23/05/2006 :  18:26:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja skal gi han den i morgen. for måtte visst vente ett døgn sto det på pakken (?)... jaja...får håpe han blir kvitt den ekle skiten....usj
Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  18:27:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Spør dyrlegem, tror katter skal ha marrkur ganske ofte.
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  19:02:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Mener og huske at katter bør få markkur hver 3.mnd... Jeg gir mine stallkatter markkurer såpass ofte, da greier jeg holde mark borte. Mine får veldig fort mark...
Gir dem Drontal, fikk beskjed fra veterinæren at dette var den markkuren som var best til katter som bor ute og tar mye mus og andre smådyr.

Men der er visst forskjell på utekattene og innekattene, hvertfall med tanke på hvilke markkurer som er best egnet. Er nok best og høre med veterinæren hva han/hun sier er best for din katt :o)

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Tonje_

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  19:33:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTonje_  Svar med kopi av melding
Ca 4 ganger i året..
Men de du kjøper på apotek/butikk er ikke mot alle slakt orm..
Vil annbefale og kjøpe gjennom dyrlege..
Pass på at ormen forsvinner.. Detter har sjedd med min katt så vær obs:)
Lykke til..

Ikke ri fortere enn skytsengelen din kan fly
-Tonje-
Gå til toppen av siden

smulemor

Skrevet - 23/05/2006 :  20:32:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
katter som går ute bør ha kur ca hver tredje måned, personlig så fordrar jeg ikke drontal og bruker panacur da drontalen ikke har virket på noen av husets fire katter.
kattunger opp til en viss alder gir jeg baniminth pasta.
Gå til toppen av siden

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 23/05/2006 :  20:43:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
tusen takk for svar.
Siden jeg " i full fart" dro til apoteket for å kjøpe markkur, kom jeg ikke til å tenke på at dyrlegen kanskje har bedre typer markkurer ja.. Blir litt fort grepet av situasjonen gitt.. Men heretter skal jeg gi han hver 3 mnd. ( begynte å ha han ute for 3 uker sia. Han nekta å gå ut før dette)

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  21:36:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Oida Vi gir ikke katten vår markkur før han får mark vi... Som er ca en gang i året... Vops!

Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 23/05/2006 :  23:42:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva dyrlegen har, og hva som er på apoteket, er ikke det de samme da???

Selv gir jeg kattene mine markkur to ganger i året, vår og høst. Vinteren er de mest inne pga dårlig vær, frost osv, og da er det jo lite mark ute. Og de er for late til å fange mus og fugler.... Mange mange år siden sist de kastet opp mark, sikkert 5-6 år siden...

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 24/05/2006 :  00:07:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Trodde også at det var samme markkurene jeg.. Her borte ser jeg hvertfall at klinikken selger Drontal, og det selges på apoteket også. Var visst det eneste klinikken hadde inne da jeg var der sist.
Ellers har jeg brukt Panacur mye til kattene, funker kjempefint den også syntes jeg

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

smulemor

Skrevet - 24/05/2006 :  00:42:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
er de samme midlene på apotek som hos vet :)

anbefaler dog panacur, drontalen tok ikke bendelorm skikkelig når vi og flere andre prøvde.
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 24/05/2006 :  01:11:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Da blir det Panacuren til mine katter fremover tenker jeg :o)

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 24/05/2006 :  11:06:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
Ikke for og blande hva folk vil bruke.. men jeg tror det lønner seg og bytte litt innimellom.. jeg gjør jo det med hestene.. de forskjellige markkurene tar jo forskjellige ting somregel...

jeg har alt gitt katten 4 markkurer i år.. så det kommer jo litt ann på..

men innekatter og utekatter er det veldig stor forskjell på..

mvh Mia..... Gå til toppen av siden

smulemor

Skrevet - 24/05/2006 :  12:40:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
jo, jeg er i prinsippet enig med deg men bendelorm er noe de har stort sett hele tiden og da er det jo en fordel å bruke et middel som faktisk fjerner det :)

jeg har brukt panacur på eldstemann i snart 13 år uten problemer og inntil det kommer et fullverdig erstatningsprodukt (og det anser jeg ikke drontal som) så har jeg ikke mye valg.
Gå til toppen av siden

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 24/05/2006 :  12:42:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Goytil: 4 kurer hittil i år? Er det ikke fare for at katta kan bli immun mot stoffene i kuren da a? jeg har egentlig ikke anelse så bør vel kanskje ikke si no på det..men vet det er slik med hesten og hunden min i hvertfall om de får for mye... og katter er jo mindre dyr igjen...hmm
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.