hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - din hests fobier
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 din hests fobier
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Molly

» VIP

Skrevet - 15/06/2006 :  21:02:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tja Bajass er vel egentlig ikke redd for så veldig mye men

slike ulldotter som gjerne breker i tide og utide... Rare dyr syns han

Ene gjerde "kompisen" som er bare helt sjef der Hjelp

Litt skeptisk til traktorer men ok

Og ellers hvis han har stått lenge så er det en del energi som skal ut

Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  21:16:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
må legge til en liten ting på Anniken`s liste om Wanda;
etter to dager på gården ga hun blanke i traktorene, men når vi tilfeldigvis møtte på noen med barnevogn?? DA ble det panikk i leiren!!
engang vi møtte en 4-hjuling borte i veien her (selv om han stoppet for å la oss passere), kortsluttet tydligvis "snill-frøken"-sikringen i hodet hennes! hun stakk ikke... men i løpet av et brøkdels sekund hadde jeg fått en solid hesteskalle i nesa og et hårete hesteøre på øyet... jeg rakk ikke å reagere engang!
vi hadde også noen "å guuuri, dette er så skummelt! men hvis jeg hopper hit, hopper dit, fnyser, og snøfter, er det kanskje ingen som tørr ta meg!!"-episoder når vi skulle opp innkjørsla til huset mitt, fordi pappa er en samler og rote"gubbe" ;) så det er masse biler, rot og skrammel rundtomkring...
Dette syns jo Wanda var ekstremt skummelt!! hver gang vi kom oppi gården, kom pappa ut, klødde henne i panna og bestandig hadde han "tilfeldigvis" noen få gulerot/eplebiter i lomma... Så etter andre gangen vi red opp dit var ingen ting av rotet skummelt mer! hun sto omtrent utenfor døren å trippet mens hun ventet på at pappa skulle komme ut, klø henne i panna, si noen fine ord til henne og snike i henne en liten eplebit...;)
(er det snakk om mat, er hun jo tøffeste frøkna i verden;))

gammelhesten Remy var ikke redd noen ting han... jeg kan faktisk ikke nevne en eneste ting han har blitt redd... traktor,trailer,moped,elg, ikke et blikk engang...
var en vinter vi skrittet langs stallen da det gikk et takras fra stalltaket, ca en og en halv meter fra oss, enormt med snø som raste ned, jeg skvatt, mens Remy bare kikket på det og tok et halvt skritt til siden mens han forsatte å skritte...
jeg har også ridd langs skogsveien ved gården, mens gubbene i nabolaget drev med treningskyting 3-5 meter fra veien (vi red bak skytterne, så det var ingen fare for å bli skutt) jeg hilste til gubbene med et nikk, (jeg kjenner de godt, og de kjente også godt til hesten min) og red bare forbi... Remy brydde seg mer om en innpåsliten flue enn å gå forbi de skuddsalvene...
Egentlig skulle pappa ha han med som kløvhest på rypejakta når Remy kom hjem, desverre kom aldri Remy hjem...

oi... kom foresten på engang Remy ble redd, da skrittet vi ned en bakke og hadde akkurat kommet rundt en sving da det kommer noen drittunger (ja velger å kalle dem det!) på spark i et vannvittig tempo, mens de hyler, skriker og holder på å kjøre rett i baken på Remy, han hoppet til og sprang ut på jordet....
men det er nok den eneste gangen han har blitt redd...

han var fantastisk!!

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  22:31:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kurr har en ting med store,lyse steiner.

Etter hans første gang som lederhest på heldagstur m ungene på leir på Geilo har kan nemlig erfart at brått og plutselig kan de hoppe til værs og gi fra seg merkelige gutturale BÆH-lyder mens de KLINGELINGELINGer og skjener veggimellom.

Hjelpe og trøste...Steiner er faaarlig det!

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Galie

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  22:45:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGalie  Svar med kopi av melding
Store hestespisende stener! Grøss og gru!!
Og sauer .. samt er vi i riktig humør så ser vi rosa elefanter overalt

www.gallemann.piczo.com Gå til toppen av siden

Bodi-Aina-og-Hagalin

» VIP

Skrevet - 15/06/2006 :  23:07:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
så morsomt emne! her kan jeg sitte å skrive til langt på natt.. bodi'n min er nemmelig ganske hysterisk av seg..

Hagalin,gammer'n på 23 år er redd "tikkelyder" sånn strøm lignende lyder. da sperrer han opp øya,rygger noen steg tilbake og sier Gomp.. han er dødskul! ellers er han somregel stø som et fjell..med mindre han får for seg at han er en fole...hehe

Bodi derrimot er en skikkelig raring.. Motorsykkler er LIVSFARLIGE.. Og mye rart kan skje når han ser de...(skummelt igrunn) sykkler er rare dyr.. greiner som sitter fast i mammas klær er fæle greier..lyder/ting som kommer bakfra ,sprute flaske og folk som klapper i henda.. og alt ellers som beveger seg8-) traktorer er i grunnen greit,så lenge mamma ikke sitter på ryggen hans... men sånn elles er han en kjempekul og søt rakker..;)
Gå til toppen av siden

Bodi-Aina-og-Hagalin

» VIP

Skrevet - 15/06/2006 :  23:07:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
så morsomt emne! her kan jeg sitte å skrive til langt på natt.. bodi'n min er nemmelig ganske hysterisk av seg..

Hagalin,gammer'n på 23 år er redd "tikkelyder" sånn strøm lignende lyder. da sperrer han opp øya,rygger noen steg tilbake og sier Gomp.. han er dødskul! ellers er han somregel stø som et fjell..med mindre han får for seg at han er en fole...hehe

Bodi derrimot er en skikkelig raring.. Motorsykkler er LIVSFARLIGE.. Og mye rart kan skje når han ser de...(skummelt igrunn) sykkler er rare dyr.. greiner som sitter fast i mammas klær er fæle greier..lyder/ting som kommer bakfra ,sprute flaske og folk som klapper i henda.. og alt ellers som beveger seg8-) traktorer er i grunnen greit,så lenge mamma ikke sitter på ryggen hans... men sånn elles er han en kjempekul og søt rakker..;)
Gå til toppen av siden

kjers

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  23:12:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Shetlandsponnier er kanibaler i følge borken. Dumme dumme ponnis.
Gå til toppen av siden

Kristine-Ibrahim

» VIP

Skrevet - 15/06/2006 :  23:39:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
* Spruteflasker ala. showshine osv.
* Rennende vann (fra takrenner, bekker osv.) Bryr seg fint lite om å bli vasket heldigvis.

Ellers ingenting. ;-)
Gå til toppen av siden

linndi&ida

» VIP

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  23:58:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelinndi&ida  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselinndi&ida  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hjelpe og trøste...Steiner er faaarlig det!

Linndi er også redd for steiner... Og kuer! Da KLIKKER hun TOTALT!!! Steiler, sparker bak og løper så langt bort som hun kommer så fort som mulig!!
I tillegg er hun redd for folk som vi møter på tur, takras, av og til hjort... og når hun er i d "rette" humøret er hele verden der for å ta henne :p Snååle ponnisen... OT, men på sprangtimen i dag hoppet vi tønner og hun hoppet KJEMPEhøyt over de og når hun landet var d DEN farten da :P Trenger SØREN meg ikke varmblodsponni når jeg har henne!!
Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 16/06/2006 :  00:06:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Annette: passerte både 4-hjulinger og traktorer med Wanda uten problemer jeg. Men så har jeg veldig sånn "whatever" innstilling også da, tar alltid utgangspunkt i at hesten ikke er redd, da gjør de somregel ingenting.
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 16/06/2006 :  00:10:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fullblodsen min er ikke happy for store horder av blodtørstig mygg.
Quarterhoppa mi hater ukjente mennesker som lukter medisin og har sprøyte i hånda.
Shettisen liker ikke raketter hun ser over hodet sitt.

-Ellers kommer jeg ikke på noe spesielt egentlig.
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 16/06/2006 :  00:43:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Svigers' Frøya er som regel stødig som få, men plutselig en dag i fjor sommer fant hun ut at et badekar hun har gått forbi sikkert tusen ganger (ligger i veikanten), hadde store planer om å sluke henne rå som dessert. Frøya hoppet til og det var Silje lite klar for ;-) Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 16/06/2006 :  01:32:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Norlandshesten er redd:
¤ Kuer
¤ Elg
¤ Geiter
¤ Borreblader
¤ Diverse planter og blomster
¤ Mørke eller lysere farger i bakken
¤ Musikk korps
¤ Rosa griser

Sportshesten er redd vann, store gampen kan jo drukne om hun får litt vann på hoven! Tørr ikke engang gå over en stripe med vann som renner over veien som hun bare kan gå over, er mer jobb å gå over en bom på bakken enn sånne "bekker".

Generelt for alle hestene mine:
¤ Ting som ikke har stått der før, eller som er blitt flyttet på siden i går.

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 16/06/2006 :  01:39:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Er det ingen som har hester som er redde for søppelkasser da? Cisco syntes de var dritskumle! Spesielt om høsten, når folket hadde dratt fra hyttene sine og søplekassene lå, istedetfor å stå oppreist. Tenk på alle de krokofantene og elledillene som kunne hoppa ut av dem og overfalt han da!? Ja, grøss og gru. Ellers kunne det meste være ganske skummelt. Gjerne ting jeg ikke så. Hoppe i lufta for ingen ting er stas ja!

Espen er derimot redd veldig lite, men én ting skvetter han av (da så jeg litt rart på han). Satt på huk foran han og hadde et eple vi skulle dele. Han stod med hodet neddi kraftfôrbøtta og gomla mat. Jeg tok tak i klistremerket på eple og dro det av. Det kom da en liten "ritsssj"-lyd, og Espen spratt bakover. Hesten som gir blanke i alt! Et klistremerke var skummelt ja!

Rare (men utrolig sjarmerende) dyra våre! ;)
Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 16/06/2006 :  01:45:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Annette: passerte både 4-hjulinger og traktorer med Wanda uten problemer jeg. Men så har jeg veldig sånn "whatever" innstilling også da, tar alltid utgangspunkt i at hesten ikke er redd, da gjør de somregel ingenting.

Opprinnelig postet av Anniken B.

ja, det var bare slik førstegangsskumlerier, var ikke noe problem etterpå. men barnevogner var kronisk skummelt... hadde aldri noe Elg-problem med henne jeg da... det var dog fordi vi aldri møtte noen... sangstemmen min er en særdeles effektiv elgskremmer
(desverre fungerer den likt på elg og mannfolk...)

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.