hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hjernerystelse :(
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Hjernerystelse :(
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  00:22:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Da jeg var på tur med Etanec her den ene dagen fikk jeg et noe ublidt møte med bakhodet hans... Det endte med at jeg satt på ryggen hans og formelig så stjerner en stund og mens jeg kjente pulsen i leppene en stund også
Fikk en svak hjernerystelse etter dette og er enda ikke god i hodet og nakken. Kvalmen er heldigvis borte, så det går jo fremover da.
Men er der noen som vet hvor lenge jeg må rekne med og ha denne hodepinen? Har gått ei uke nå...

Men så er jeg jo så dum og ikke roe ned heller da.. Jeg trener ham hver dag og er på tur med hundene i tillegg, kan liksom ikke bare legge meg ned heller.
Når jeg er ute bruker jeg solbriller så det går jo på et vis an og være ute da, men jeg begynner og blli sliten i hodet av all denne hodepinen

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." -

Cammie

» VIP

Skrevet - 15/06/2006 :  00:31:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du burde være VELDIG forsiktig med å anstrenge deg når du har hjernerystelse!! Datt av hesten i fjor høst og fikk da en mild hjernerystelse, var streng beskjed fra lege om at skulle det ris så kun i skritt, og jeg fikk på ingen måte anstrenge meg eller noe slikt..Ei venninne av meg ga blanke i lege og fortsatte som vanlig...Hun tar nå videregående skole over fire år, hun har fått en feil på hjernen som gjør at hun ikke kan konsentrere seg og jobbe med mye av gangen. Hvis hun leser for lenge får hun hodepine etc. Hun angrer som en hund, nå går alle vi ut av skolen og skal videre i livet, hun sitter igjen på videregående...En annen jente jeg vet om som datt av hesten og dro rett på ferie sliter nå med en sykdom som gjør at hun sovner overalt og bare er trøtt...

Så vær forsiktig!!Ta det heller med ro en periode, og bli bra igjen.

Redigert av - Cammie den 15/06/2006 00:32:35 Gå til toppen av siden

maane

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  00:32:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du har vært hos lege, håper jeg? Kanskje http://www.lommelegen.no kan være til hjelp?

Drikk mye vann og ta det så rolig som du klarer. Ta litt smertestillende, og hold deg unna pcen. ;)
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  00:35:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Oi... Kanskje jeg burde kontakte legen da?..
Og jeg som skal starte distanseritt om 2 1/2 uke, hvordan skal dette gå?....

Er vel best og ta en prat med legen og høre hva jeg kan og bør gjøre, og om det er mulig og kunne starte rittet..

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Alger97

» VIP

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  00:37:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAlger97  Svar med kopi av melding
Langvarig hodepine er ikke så uvanlig skjønner du. Og hvis du ikke har vært så flink til å ta det med ro, kan du ha hodepine i opptil 2 uker. Man får ofte hodepine over en lengre periode hvis man ikke tar det med ro til å begynne med!! God bedring :)
Beate & Alger Gå til toppen av siden

maane

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  00:39:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg ville kontaktet lege, og tatt det mest mulig med ro. God bedring. :) Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  00:49:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ta litt smertestillende, og hold deg unna pcen. ;)

Opprinnelig postet av maane

Holde meg unna pc`en?? Unna MIXen???
Jammen... Det går jo bare ikke... jeg er jo avhengig av MIXen jeg jo..

Øøøh, nei jeg har ikke kontaktet legen, men må innrømme jeg blir litt flau når jeg sier det
Jeg ringer the first time to morrow, må prøve og bli frisk til rittet. Men bør nok som dere sier ta det roligt en stund fremover ja.. Får høre hva legen sier med tanke på rittet..
(Akkurat nå hater jeg min egne stahet altså!! )

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." -
Redigert av - Bente_og_Etanec den 15/06/2006 00:50:42 Gå til toppen av siden

Alger97

» VIP

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  00:52:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAlger97  Svar med kopi av melding
Du som ringer dyrlegen for den minste ting, hihi... Nå må du tenke litt på deg selv også
Beate & Alger Gå til toppen av siden

maane

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  01:10:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Ta litt smertestillende, og hold deg unna pcen. ;)

Holde meg unna pc`en?? Unna MIXen???
Jammen... Det går jo bare ikke... jeg er jo avhengig av MIXen jeg jo..

Øøøh, nei jeg har ikke kontaktet legen, men må innrømme jeg blir litt flau når jeg sier det
Jeg ringer the first time to morrow, må prøve og bli frisk til rittet. Men bør nok som dere sier ta det roligt en stund fremover ja.. Får høre hva legen sier med tanke på rittet..
(Akkurat nå hater jeg min egne stahet altså!! )

Opprinnelig postet av Bente_og_Etanec

Hihi. Jeg vet, det er ikke så lett å holde seg unna. Menneh, du? Ikke slå deg mer i hodet nå da ...
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  01:11:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Thi hi, ja du sier noe
Det er mye enklere og se på hestene og vurdere tilstand og evnt. ringe veteinær, enn det er og ringe legen for min egen del. Har for vane og tenke som så at " jaja, det går nok snart over skal du se".
Det samme tenkte jeg da jeg lurte på om jeg hadde fått gikt. Til slutt spurte jeg sånn i forbifarten om vi bare kunne tappe litt ekstra blod og sjekke dette også? Jooda, greit det.
Legen ble jo faktisk sinna på meg etterpå . For noe som skulle være på 0,16 eller 0,17 var på hele 256 hos meg!! Så jeg hadde så til de grader revmatisme jah..

Jaja, det får vel avgjøre saken.. Jeg får kontakte legen i morgen da..
Så får jeg bare krysse fingrene for at jeg får lov og fortsette og ri/trene hesten min til rittet.

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  01:14:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding

[/quote]

Hihi. Jeg vet, det er ikke så lett å holde seg unna. Menneh, du? Ikke slå deg mer i hodet nå da ...

[/quote]

Hehe, nei jeg skal prøve og la være hi hi Skal inngå en avtale med Etanec om at han heller ikke kaster hodet sitt opp i hodet på meg, kun om jeg er stygg mot ham og fortjener en på tygga, ha ha

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  11:22:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
Huff, hjernerystelse er skumle saker. Du får ha god bedring, og si fra hvordan det går! (men du bør helst ikke lese dette før du er frisk, siden du skal holde deg unna pc-er)
www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  11:40:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Gå til legen. Drikk mye vann. Ligg mest mulig i ro med lukkede øyne/i et mørkt rom. Se helst ikke på tv/datamaskiner. Ikke anstreng deg.

Dette var rådene jeg fikk fra min veninne som er lege ;)

www.hestene.no Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  12:20:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
det der er ikke til å spøke med..måtte ligge inne i et mørkt rom en uke jeg etter på.men nå har jeg fått ganske mange også da.får jeg en til får jeg ike ri på et år:((((
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  13:35:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Skal til legen om 3 timer, så jeg benytter anledningen til og henge på MIXen så mye jeg kan frem til da.. Tenk om jeg ikke får være her inne på noen dager da...
Og tenk om jeg ikke får lov og ri heller da...

Jeg forstår nå at jeg må skjerpe meg og lytte til hva dere sier her, og skal gjøre som legen sier (så langt jeg greier da..). Vil jo ikke få varig mèn etter dette..
Jeg visste ikke at det kunne være farligt med hjernerystelse så lenge den var så svak som jeg syntes "min" er. Men er meget glad for at jeg skrev her og spurte dere, og meget glad for alle svar dere har gitt meg.

Mye vann skriver dere, er det viktig at det er vann eller er det okey med brus? (er nesten avhengig av Pepsi max )
Sikkert helt teit spørsmål da, men må bare spørre for jeg innser nå at jeg bør skjerpe meg og gjøre ting riktig her..

Mari^_^

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  13:49:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Vann er nok det beste, siden du blir lettere tørst igjen med brus, men det er bedre enn ingenting. ;)
www.hestene.no Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.