hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Et slag for Frederiksborghesten!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Et slag for Frederiksborghesten!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 16/06/2006 :  11:07:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Jeg har en bok med over 100 forskjellige hesteraser (søstra mi fikk den i Pennyklubben for mange mange år siden), og der leste jeg om Frederiksborghesten. Da syntes jeg den var aldeles nydelig, og jeg sa alltid at jeg ville ha en slik hest! For den kunne man gjøre alt med, den hadde gangarter til dressur, spenst, kraft og teknikk til sprang, og den var kald nok i hodet til at den kunne kjøres med. Og tenk så fint det hadde vært å bli kjørt fra kirka til bryllupsfesten med et slikt tospann
Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 16/06/2006 :  12:11:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
nå som det er et emne om fredriksborgeren oppe her, visste dere at knabstruperen egentlig er en flekket fredriksborger?!=P
står på Bent Branderup sin hjemmeside=P

Opprinnelig postet av susanne

http://www.knabstrupperforeningen.dk/sider/litt-diemers.htm

"Historie:
Knabstrupperracen blev skabt på det danske gods Knabstrup i begyndelsen af 1800-tallet, da en officer, ved navn Major Luun, så en slagter fra Holbæk, "Slagter Flæbe", piske løs på en plettet hoppe, uden at hoppen syntes at tage sig synderligt af det. Majorens nysgerrighed var vakt, og han gav sig i snak med slagteren, der fortalte at han havde købt hoppen af en spansk officer.
Majoren købte derefter hoppen, i 1812, og opkaldte den efter slagteren.

Hoppen blev mor til talrige afkom, og hendes søn, Flæbehingsten, efter en gul Frederiksborger, var en meget populær avlshingst. Det fortælles at han havde over 20 forskellige farver, og i øvrigt var en særdeles velskabt hingst med meget god overlinie og en let og kraftig bevægelse. Alle hans efterkommere havde i flere led højst forskellige farver. De havde et fælles præg i lød og ikke mindst i egenskaber, der gjorde dem til Knabstruppere."

Opprinnelig postet av Lopke

aha, det er sånn det har seg altså!
sto ikke så detaljert på siden hans=)

www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 16/06/2006 :  14:59:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
De er flotte disse her ja!
Og at de er noe billigere enn diverse "mote-raser" er jo heller ikke å forakte;)

Jeg bestiller en fredriksborger av barokktype takk!!

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Linn/Celine

» VIP

Skrevet - 16/06/2006 :  21:34:43  Vis profil  Svar med kopi av melding

Hei hei =)

Så flott at det er så mange som liker Frederiksborgeren!
Det er jeg som eier den hoppa det er bilde av lengere opp her, Celine Hulsøgård . Takk Guro for at du tar så fine bilder

Frederiksborgeren er en veldig fin rase. Det er en allsidig hest som kan brukes til det meste. Rasen er kjent for å være flotte kjørehester, men det er også flere eksempler på at de kan egne seg godt i høyere klasser både i sprang og dressur. Lynne på disse hestene er helt hærlig, de er kalde i hodet, sosiale og rett og slett kjempesnille. De kan komme i alle hestestørrelser, men de er ofte ganske store. (Min er bare 152 i mankehøyde...)

Flott bilde av Jupiter LisaFi. Jeg hilste på han da jeg hentet Celine i Danmark i mai 05. Han var så kjempesnill og søt. Jeg ble mektig imponert da jeg kom inn i stallen der nede. Mange av hestene står på spilt og det sto flere hingster siden av hverandre... Miljøet var så behagelig og rolig, alle hestene koste seg. Selv om noen av hoppene var brunstige var hingstene helt rolige. Et godt eksempel på at dette er en rolig, sosial og snill hesterase.

Til høsten skal jeg ha en Frederiksborger vallak på fôr. Det blir moro med to like

Gå inn på min vip for flere bilder

Vennlig hilsen Linn og Celine
Gå til toppen av siden

NinjaChristin

United Kingdom

Skrevet - 16/06/2006 :  22:06:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNinjaChristin  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinjaChristin  Svar med kopi av melding
Veldig fine hester, det er det.

Her er den norske siden til Frederiksborgeren forresten, som jeg satte opp for sideeier for noen år siden
http://www.geocities.com/fredriksborger

http://www.geocities.com/copernica_c
http://www.geocities.com/gatodelaninja

Redigert av - NinjaChristin den 16/06/2006 22:10:07 Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.