hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva er Horsemanship for dere?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Natural Horsemanship
 Hva er Horsemanship for dere?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

oleo

» VIP

Skrevet - 19/06/2006 :  13:03:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Eh.... leste du svaret over fra Line? Lurt å enten lese forumreglene eller alle innleggene (-;
Mvh Helen

Opprinnelig postet av Harneshaug

Jeg skjønner ikke.... Hun har jo ikke skrevet noe navn eller direkte koblinger til en person?

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 19/06/2006 :  13:23:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Dumt å spørre om navnet da, ikke sant.. Når det ikke kan skrives uten at debatten blir slettet.. ;-)

Line.
Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 19/06/2006 :  15:12:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men det har da vært diskusjoner mer enn en gang på MIX hvor trenere og offentlige personer er blitt nevnt med navn, både negativt og positvt uten at debatten har blitt slettet? Hva med Monty Roberts, han har da blirtt diskutert mangt en gang, både lynjset og roset... ?
Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 19/06/2006 :  15:12:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Gud, blitt helt bitt av horsmanship basillen, skjønte mye mer etter bare 2 dager med kurs, Horsmanship betyr vel for meg mere harmoni med min hest, og hvordan la hesten bli trygg på meg og seg selv, utrolig flotte greier, ambefaler alle å ta et slik kurs, problem hest eller ei..... Tusen takk Cowgirlchris for en fin helg=)
Garsy du er verdens beste! Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 13/07/2006 :  15:26:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Horsemanship er en metode der jeg håndterer og prøver å løse problemer ved å se saken fra hestens synspunkt, og utnytte dens naturlige tankegang og innstinkter. Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 15/07/2006 :  00:57:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Bare hyggelig, Lillian! :-)
Ta kontakt om det er noe!

Mvh Line.
(Ps: tar kontakt når sakene kommer. Venter hver dag nå!)
Gå til toppen av siden

kris10na

Skrevet - 15/07/2006 :  22:16:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
navngir du en person?? jeg skjønte ikke hvem du mente iallefall,siw&elisa... Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 16/07/2006 :  23:53:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Guro: Ja, det var akkurat det jeg mente! Foringstid i stallen gjør jo noe med kollektivet "hestene" også, alle sammen humrer etc etc, skraper etc, og da vil hun helst være hos dem i steden for å ut å kjøre. Er det så rart da? Bøtte med kraftfôr som rasler på tur inn på hengeren på det tidspunktet, bryr hun seg IKKE om. Da blir det litt bakvendt, som mange i slike tilfeller foreslår for meg, å gi henne "smaksprøver" på fôret i bøtta, selv om hun ikke går inn. Vet ikke hva tanken med disse smaksprøvene er jeg, men i praksis vil det jo funke som premiering av det å drøye med å gå inn.... Å gi henne når hun er vel inne, er jo helt greit. Regner jo med hun får fôr dit hun kommer også, så det er vel også greit, i og for seg...

Litt for sær denne gamle damen, egentlig. Laste midt på dagen, f. eks går oftest greit, da er det mye kortere diskusjon.. Det må jo diskuteres da også, så klart, men da holder det kanskje med en av-og-påigjen tur...

*LisaMumlerNoeOmGamleLureMerrer*
Gå til toppen av siden

hard_legend

» VIP

Norway

Skrevet - 20/07/2006 :  23:33:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehard_legend  Svar med kopi av melding
jeg hadde VIP biletter til Monty Roberts sitt show i norge.. det var helt utrolig!!!

det er mange som sier at de er motstander av horsemanship og mener det er galt. men det er bare TULL!! horsemanship går ut på hestens primisser og hestens språk så å si det er som å si at du ikke liker hester!!

Man skal ALDRI tålerere eller slå en hest!!

en ku er ikke noen hest!!
sånn er det bare
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 21/07/2006 :  00:37:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Copy:
"Man skal ALDRI tålerere eller slå en hest!!"

Hæ??
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 21/07/2006 :  01:17:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tror hun mener at man aldri skal slå en hest eller tolerere at andre gjør det?
"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

hard_legend

» VIP

Norway

Skrevet - 21/07/2006 :  21:31:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehard_legend  Svar med kopi av melding
ja det var det jeg mente;)
en ku er ikke noen hest!!
sånn er det bare
Gå til toppen av siden

hanne21

Skrevet - 08/08/2006 :  23:38:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg ser at det er mange som kan mye om dette, Å at det er ulike meninger.

Jeg personlig kan ikke mye om dette men jeg har en bekjent av meg som har vært på et slik kurs, å hun nevne at hennes hest ble helt nedsyka etter kurset.

Hesten som hun hadde med seg dit var en kvikk å livlig glad gutt, Men når kurset var over ville han ikke spise å sto å hang med hodet som en gammel gamp, adferden hans fortsatte i en god stund.

Han falt fort ned i vekt osv det tok lang tid før hun fikk han til sitt gamle jeg ijenn.

Ei anna ei som hadde sin hest med på kurset klarte ikke mere på slutten at hun la seg bare rett ned å var helt utslitt.

Å da begynner jeg iallefall å lure.
Er dette normal hestevett???
Gå til toppen av siden

Wichtoria

Norway

Skrevet - 09/08/2006 :  00:31:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det som jeg er i mot med eks. parelli, er det at mange skal følge alle punkter og absolutt filme leveler og være lederen til hesten.
Jeg vil heller kose masse med hesten min og skjemme den bort (noe jeg har gjort) enn å være leder.

Men ene hesten jeg driver på med legger seg ned på kommando selv om jeg ikke er en skikkelig leder for den..

Det viktigste for meg er at hesten stoler på meg og vet at den ikke har noe å grue seg til når jeg kommer inn på beite.. :)
Gå til toppen av siden

htj

Norway

Skrevet - 12/08/2006 :  21:04:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehtj  Svar med kopi av melding
Enig me kaja! Vil heller at hesten skal være på lik linje med meg enn at den går bak meg hele tiden og at jeg skal overse den, mens den går rundt og er "hjernedød". Jeg har sett forskjellige folk drive med nh, og d ser ut til at de som har gjort nh til sin egen greie, har det supert mellom seg å hesten, samt at de er leder... Jeg har tatt noen metoder fra nh, men driver ikke med d, men jeg slår ikke hesten forde... selv om mamma og pappa kanskje er min "leder", så sår de meg ikke når jeg gjør noe gærnt... Har også hørt mange som har sagt at hesten ikke får klø seg på de, for da vil hesten at du skal underkaste deg for den....? ser heller på det som en tillitserklæring...:p
Touch your horse with your hart and put your hart in your hand=p Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.