hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hesten min blir sur når jeg børster den!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Problematferd
 Hesten min blir sur når jeg børster den!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Ingenei

Skrevet - 11/06/2006 :  23:19:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har ei kaldblodshoppe som jeg nå driver og omskolerer fra traver til ridehest. Akkurat nå er hun på profesjonell omskolering,men prosessen tar tid så jeg skal fortsette med dette når hun kommer tilbake.
Problemet mitt er at hun blir sur når jeg børster henne. Jeg står som oftest inne i stallen og børster henne og har henne løs da hun står helt i ro. men når jeg børster henne, spesielt under mage,mella frambena/bringen og på ryggen blir hun sur. Legger ørene bak og sier fra at dette liker hun ikke. Og har innimellom glefset ut i luften, men ikke etter meg. Så jeg har begynt å sette henne fast. Hun var ikke slik først da jeg kjøpte henne, dette kom gradvis. Har vi mat er hun ikke like konsentrert på børstingen, men alikavel obs. Har prøvd og bytte børster, børste svakt/hardt/normalt da jeg tenkte hun kanskje var kitig, men det kan ikke være det da hun enda fortsetter med dette. Noen som har opplevd lignende eller har tips å gi? Blir veldig glad da

Mari^_^

Norway

Skrevet - 11/06/2006 :  23:26:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Du har allerede en lik tråd her:

http://mix.hestemarked.no/topic.asp?TOPIC_ID=13877

www.hestene.no Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 12/06/2006 :  07:55:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Spenninger i muskler eller smerter noe sted er min første tanke.
Til og med hester som er ekstremt "kittig" kan få det fra muskelspenninger.
Ellers står det sikkert en del tips i tråden det er linket til

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 12/06/2006 :  08:29:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tenkte det samme som Carambee. Hun kan være veldig kilen under maven, det er det mange hester som er. Oppå ryggen kan det være smertefullt, og det er hennes måte å si i fra at det ikke er behagelig.

Du har sikkert prøvd ut ulike børster, og vær obs på plastbørsten, Vickie liker heller ikke den på ryggen. Den er for skarp rett og slett.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.