hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvilken rase har du?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Hvilken rase har du?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 24

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 08/06/2006 :  20:13:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding
Eg har
en varmblodstraver som ikke er startet,og en nordlandshest.

Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com
Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 08/06/2006 :  20:24:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Svensk varmblods ridehest.. (som plutselig ble Norsk varmblods ridehest etter registering ved Starum)
We`re just out of controll Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 08/06/2006 :  20:32:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg eier ; 1 kaldblods vallak,
1 varmblods hoppe
1 lita "pinto-traktor"-hoppe (shettis/welsh)
Så har jeg ei Islandshoppe på uavklart langtidsfor.....

Tør ikke ønske meg fler... (-;

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 08/06/2006 :  20:59:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Welsh Cob, Islandsblanding, Fjording og Appaloosa
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 08/06/2006 :  21:19:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
KALDBLOD! =D Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 08/06/2006 :  21:43:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
100% Norsk Varmblodstraver

Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 08/06/2006 :  23:32:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har ei Hollandsk Varmblodshoppe, hadde Oldenburger tidligere.

Ingen favorittraser, men når jeg var på hestejakt nå i fjor, så såg jeg etter større ridehester som H.V. , N.V. , D.V. , Oldenburger, Hannoveraner, Holsteiner osv. Altså hester over 160 med kapasitet innen både sprang og dressur.

Gå til toppen av siden

Løkki

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  00:12:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLøkki  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLøkki  Svar med kopi av melding
Fjordhest x 2. Kan ikkje tenke meg noko anna. Brenner virkelig for fjordhesten eg altså <3
ForumHest

Gunvor, Løkki og Skaars Benita
Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  00:31:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
haflinger og shettis;)
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

Wichtoria

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  00:35:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har fjordhoppe.. :) Nyydelig er hun.

Steller ellers en kaldblods, fullblods og welsh/newforest/araber.
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 09/06/2006 :  02:12:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
De som vet hvem jeg er, vet at jeg for 23 år siden tilfeldigvis fikk kjøpt en 18 år gammel nl-hoppe, som ventet sitt 14. føll. Jeg trengte en snill, rolig og voksen hest til terapiridning.

Siden har jeg vært "solgt", og har i alle år hatt avkom etter denne hoppa som mine utrolig snille hester som har vært brukt til det aller meste.

Den første nl-hesten jeg kjøpte ble 29 år og fikk 17. føll (samt dobbel 1.-premie, som individ og for avkom 21 år gammel). Nå har jeg hennes datter, "bare" 22 år gammel, og hun har vært med på det aller meste man kan ta med en hest på.

He he - her forleden vant hun faktisk et lite stall-sprang-stevne - som stallens eldste og minste hest....

Hun er faktisk den eneste hesten jeg selv tør å ri på, siden jeg har en svak nakke og rygg, etter to ryggoperasjoner, og jeg bare MÅ ikke falle av en hest. Jeg stoler 99,9999999 % på henne, og det sier vel det meste. (Den som påstår at de stoler 100% på en hest, tror jeg ikke på, bare så det er sagt.)

Har i årenes løp - siden 1970 - ridd og hatt kontakt med alt mulig av hester og hesteraser (fra shettis til shire - og alt imellom, både arabere, fullblods og alle slags blandinger), så dere må ikke tro at jeg er "fanatiker" om en bestemt rase.

Har for tiden en niese som er på jakt etter ponni/hest, og vi reiser rundt til mange staller for å sjekke ut forskjellige "krapyler" til salgs. Vi "tråler" alle heste-fora daglig for å finne en "perfekt" hest.

Jeg blir ofte "dratt med" for å vurdere den ene gampen etter den andre - er liksom familiens "heste-ekspert". Det første jeg ser på er hestens "blikk" - dvs. øynene. Så sjekker jeg diskret beina, og ser på hestens bevegelser i mønstring og under rytter.

En tilsynelatende perfekt hest ble vurdert, men jeg var "litt usikker" på forbeina. Veterinær konkluderte med at hun var "bare litt halt" på begge frambein - og mye behandling må til før hun evt. er salgbar. Pris er da også et spørmål.

Derfor et råd til alle om skal kjøpe hest: Få med en hestekyndig person, få den grundig veterinær-undersøkt før et evt kjøp.

Rase er da underordnet i forhold til hva dere ønsker av en hest.

Sørg forøvrig også for behørig forsikring!

Gå til toppen av siden

Masterpiece

» VIP

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  03:04:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMasterpiece  Send %s1% en ICQ meldingMasterpiece  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMasterpiece  Svar med kopi av melding
Sportsponni kat. 2 Welsh/Araber Gå til toppen av siden

LinnMerethe

Skrevet - 09/06/2006 :  09:00:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er den heldige eier av en døl,min lille Laban(som forøvrig er ganske stor!) og en halv varmblodstraver(pappa eier andre halvdelen)
Ride with the wind Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 09/06/2006 :  09:26:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
1 x Varmblodstraver
1 x Kaldblodstraver

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  09:31:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Araber. Tidligere har jeg hatt ei welsh m hoppe, deretter avkommet hennes (et uhell, men en hyggelig rideponnis lell). Ellers, hjemme på stallen står enda en araber, to tidligere kaldblodstravere og to tungdøler.
Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden
Side: av 24 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.67 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.