hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Styrke leddveske og brusk via for?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Styrke leddveske og brusk via for?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 08/06/2006 :  11:34:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har ei varmblodshoppe som "knekker" veldig MYE i alle ledd (høres det ut som) i beina.

Det er ikke slik av og til, men stort sett hele tiden, spes.når hun går på beite.
Hun har vært traver og mye plaget med krysslammelse. Dette er en del år siden.

Hun knekker ikke så mye når hun er blitt varm, dvs. når vi går på tur osv. men jeg lurer på om det finnes noe tilskudd jeg kan gi for å styrke ledd og brusk som virker?
Jeg vil helst ikke gi animalske prod. som selolje...
Har feks. cortaflex og tilsvarende prod. dokumentert virkning? D

Hun er veldig stiv og jeg leier henne turer hver dag for å holde henne i bevegelse. Hun beveger seg uanstrengt på beite men har en tendens til å vri ene ene bakfoten når hun går. Dessverre bor jeg på en plass hvor det er umulig å få tak i Equiterapeut ol.
Det er ikke opphakninger i leddene, de bare smeller...
Noen som har erfaring med tilskudd?
Hun går på beite og får i tillegg en mix av Energi og gull (1kg) som jeg bløter litt opp og tilsetter Selen/vit. E som skal fjerne opphopning av avfallstoffer i muskulatur.
Hun får også en "dæsj" olivenolje i.

Håper på gode råd da det høres skikkelig ubehagelig ut ...
Mvh Helen

Når Gubben er borte driter hestene på plenen

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 08/06/2006 :  11:48:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Corta Flex er vel det eneste produktet som har dokumentert virkning. Vet selv av flere hester som går på Corta Flex, og alle er like fornøyde. Det er ganske dyrt, men det virker. Får ikke Ullskaug allerede dette hos deg? Blir dyrt detta Helen..
Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 08/06/2006 :  12:00:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Corta Flex er vel det eneste produktet som har dokumentert virkning. Vet selv av flere hester som går på Corta Flex, og alle er like fornøyde. Det er ganske dyrt, men det virker. Får ikke Ullskaug allerede dette hos deg? Blir dyrt detta Helen..

Opprinnelig postet av Anniken B.

He he... du har full oversikt hører jeg
Joda han får det og JA det er dyrt. Jeg synes jo det hjalp på han men var ikke helt sikker da det ble varmere i været, mer utegang, annen bruk og trening osv.
Men det er vel bare å krype til korset... Han er ferdig med den fltende varianten og skal over på pulver for vedlikehold.
Får vel gi gamlemor en runde også, men det er dyre dråper... 1000,- for ei lita flaske. Selger de slikt i England da? Blir det billigre å bestille der?
(håpet er lysegrønt.....)
Tusen takk Anniken!

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 08/06/2006 :  12:13:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Storebror ser deg vettu! Neida, husker du nevnte det i en annen tråd en gang..

De selger det her også, det er nok litt billigere enn i Norge, men det er også her et dyrt tilskudd. Prisen vet jeg ikke helt, men skal på utstyrsbutikk nå til uka, kan sjekke prisene der. Uansett så vet jeg ikke om man kan bestille sånt på nett fra utlandet..? Jeg er litt usikker, har bare sendt tilskudd i posten for venner og bekjente, samt at jeg driver min egne lille smuglerbedrift hver gang jeg er hjemme en tur..

Edit for å legge til at bl.a HER selger de corta flex i pulverform. Vil tro de er ganske representative i engelske priser. Hvor mye koster pulveret i Norge? DETTE er en link til flytende form. En liter koster ca 600 kr i UK, så det er faktisk nesten halv pris.

Redigert av - Anniken B. den 08/06/2006 12:21:21 Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 08/06/2006 :  13:38:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det var jo mye billigre. Nå har jeg ringt tollvesenet uten å bli så mye klokere.... men vi kom frem til at det var ikke så mye ekstra i toll.
Tror jeg prøver meg på den største dunken til 190 pund.
MEN så lurer jeg på... du som er god i engelsk, kunne du sett på det pulveret som heter Lamiguard som også er under cortaflex. Hva er det godt for, jeg tror jeg har en anelse men ikke helt sikker ... kremt.. eh..host...

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 08/06/2006 :  13:45:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Lamiguard er et av disse som ikke har dokumentert virkning, og skal hjelpe for laminitis, altså forfangenhet. Det skal vel øke blodsirkulasjon å på den måten hjelpe til å holde lamellene sunne og friske. Jeg vet ikke hvor stor tro jeg har på sånne ting, men har hatt svært god erfaring med Hilton Herbs sine produkter, så man vet jo aldri. At det hjelper for navicular syndrome tviler jeg iallfall på, for veterinærene vet enda ikke helt hva navicular syndrome er, heller ikke hvorfor det oppstår eller hvordan de kan lege det.
Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 08/06/2006 :  14:04:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
OK Tusen takk, da bruker vi ikke penger på det (-;
Prøver på å bestille meg en dunk med Cortaflex jeg så får jeg se hva tollen blir på før jeg evt. kjøper pulver også. Han stakkars mannen hos tollvesenet i Oslo prøvde så godt han kunne men HERREGUD så mange inndelinger det var på import av for! Alt etter hva det inneholdt, om det var pelletrert eller flytende osv osv...
Helt OT fikk jeg i alle fall vite at man ikke trenger bet. toll på sal da det er sportsutstyr!... i grunnen merkelig men men... (-:
Tusen tusen takk Anniken! Hva skulle jeg gjort uten deg!

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 10/06/2006 :  13:20:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Cortaflex koster 1000 kr flaska i flytende variant som varer ca en mnd på en "vanlig" hest. Pulvervarianten kjøpt i norge koster og 1000 kr omtrent men varer i ca 4 mnd, altså totalt 250 kr i mnd isteden. Bra å gi de en kickstart flytende, men du kan fint gå over til pulver. Langt hyggeligere for lommeboken Gå til toppen av siden

Henriette444

» VIP

Skrevet - 10/06/2006 :  13:28:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hun går på beite og får i tillegg en mix av Energi og gull (1kg) som jeg bløter litt opp og tilsetter Selen/vit. E som skal fjerne opphopning av avfallstoffer i muskulatur.

tenkte bare at jeg ville si at champion energi er tilsatt ekstra mye selen/E-vit fra før, så det kan jo være det ikke er nødvendig med noe ekstra der. For mye selen fører jo til forgiftning også..

Ellers ang. cortaflex så prøvde jeg det til hesten jeg hadde før (som hadde slitasjeforandringer), ikke noe særlig effekt desverre Men med selolje kunne jeg virkelig merke en forskjell.
Glukosaminer kan man også få fra tyskland, tror det er ganske mye billigere der..

mvh Henriette
Gå til toppen av siden

Fröya

Norway

Skrevet - 10/06/2006 :  22:03:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
Har du prøvd MSM? Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 11/06/2006 :  00:52:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Har du prøvd MSM?

Opprinnelig postet av Fröya

Hva er det egentlig? Har hørt mye bra om det, men har ikke peiling på hva det er:)

Hege Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 11/06/2006 :  02:17:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
http://www.glucosamine-arthritis.org/glucosamine/MSM.html Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.