hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kutte ut middagen når hesten står på beite?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Kutte ut middagen når hesten står på beite?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

lino

» VIP

Skrevet - 31/05/2006 :  14:54:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg skal sette opp beite til Sharmis nå (i løpet av uken) og har fått ei jente i stallen til å slippe henne ut der for meg rundt middagstider.

Da er alternativet at hun blir sluppet etter at hun har spist middagen sin (1 kg høy) og så står der frem til 18-19-tiden. Eller at hun blir sluppet uten å få middag og står der til samme tid.
Middag er 13.30. Hun bruker ca en og en halv time på å spise opp middagen sin.

Får hun i seg nok gress i løpet av de timene til at jeg kan la være å gi middag? Jeg vil ikke at hun skal føle seg sulten, men hun kan godt gå ned litt i vekt om hun skulle gjøre det (jeg vet ikke hvor mye mat som er i gress i forhold til høy, vi har (synes jeg) for god kvalitet på høyet).

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110

Flokus

Norway

Skrevet - 31/05/2006 :  15:04:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vet jo ikke hvor mye gress det er på beitet, men er det frodig, kan jeg ikke se problemet i det.
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 31/05/2006 :  15:07:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Kenzo skal i hvertfall ikke få like mye høy til middag når han skal stå på gress på dagen, men han står der kun fra 9-13, så han må ha litt når han kommer inn.. Men hadde han stått ute hele dagen hadde han ikke fått noe middagshøy.
Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 31/05/2006 :  15:12:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Dersom det er litt å gresse på skal det ikkje være noko problem å få i seg tilsvarande 1 kg høy. Det er ikkje så mykje gress som skal til da. Hadde nok ikkje gitt høy i tillegg da nei. Ikkje sikkert hesten vil spise det ein gang. men det ser du jo.
Gå til toppen av siden

Fröya

Norway

Skrevet - 31/05/2006 :  15:43:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
Jeg ville latt hesten gå ute så lenge som mulig. Det er viktig for hesters trivsel. Men uansett må hesten vennes til gress gradvis, ellers kan den bli forfangen. Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 31/05/2006 :  15:50:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Ja, hesten går ute så lenge som mulig. Har dessverre ingen annen mulighet enn å vente til middagsforingen.
Hun er vennet til gress, den siste uken har jeg gresset henne ca en time hver dag.

Hun kan få middagen ute også, men da må jeg høre med hun som forer middag om hun gidder. Lurte bare på om det var nødvendig å fortsette med den ene kiloen med høy når hun sto på gress så mange timer.
Om hun blir tynn, kan jeg evt gi en kilo mer til frokost?

Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 31/05/2006 :  15:51:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Og, ja - det er ganske mye gress på beitet. Og den blomster som hun liker veldig godt.
Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden

Fröya

Norway

Skrevet - 31/05/2006 :  16:05:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
Det er sikkert ikke nødvendig med høy når hesten går på gress. De fleste hester vil vel ikke engang spise høy når de har tilgang på deilig grønt gress. Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 31/05/2006 :  17:41:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mine nekter å spise høyet, bare roter det utover, så de går bare på gress. Om det blir lite etterhvert kan du jo evt. supplementere med høy men det er sjelden de vil ha da gresset smaker mye bedre (-:
Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 31/05/2006 :  19:37:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Jeg har kuttet ut middagen på Don nå. Her må vi fôre middag inne, og dette reduserer utetiden hans veeldig mye, og han spiser ikke det tørre høyet heller når han går på beite. Han får fortsatt frokost og kvelds inne, helt til det er varmt nok om natten til at han kan stå ute hele døgnet. Gå til toppen av siden

MagicHoneyEye

» VIP

Skrevet - 31/05/2006 :  22:42:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
min går ute på gress hele dagen nå, kunn høy inne til kvelden...
camilla & Honey <3
vip.hestemarked.no/vip.asp?id=53
Gå til toppen av siden

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 31/05/2006 :  23:09:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding
Mine går på gress hele døgnet no(kan gå ut å inn som de vil),de høy inne om de skulle ha lyst på det,men har ikke spist noe særlig av det nei.

Tror det skal gå fint eg så lenge det er nok mat på beitet,når det begynner å minke kan du jo bare gi litt høy i tillegg.

Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 01/06/2006 :  10:59:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Jeg har mine på beite, og de går der hele døgnet. De får ikke hverken kraftfor eller høy mens de står der...
Men nå legger mine hester på seg av høy, og de spiser alt som går ann å putte inn i munnen :)

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 01/06/2006 :  11:35:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Sharmis er også av den som spiser alt hun kommer over - tror jeg skal slite litt med å få henne inn fra beite når jeg skal ri, men..
Hun koste seg veldig i går da vi hadde satt opp beitet!

Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 01/06/2006 :  11:47:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Avita, hoppe på 12 år, står nå på beitet, men det er hele døgnet. Hun får kun 3 dl med spillers mix men begynner å trappe ned nå. Hun vil etterhvert ikke få noe i tillegg til gresset.

Oleo, hingst 1 år, går 5 timer om dagen på gress foreløpig men får kraftfor 3 ganger om dagen, 1 høyforing midt på dagen og ca 4 kg til kvelden som han også spiser opp.

Når han blir gående hele døgnet blir det ikke noe høyforing men vil fortsette med kraftfor en gang om dagen.

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

MagicHoneyEye

» VIP

Skrevet - 12/06/2006 :  21:58:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva gjør dere med kraftfôr når hestene er på beite, men i vanlig trening? Fortsetter dere med normal mengde eller kutter dere ned?
camilla & Honey <3
vip.hestemarked.no/vip.asp?id=53
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.45 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.