hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Longering.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Longering.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 11

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 07/06/2006 :  16:16:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Noen som har bilder fra longering som dere vil dele med oss andre?
Tenkte om det var av interesse og legge ut litt bilder og få råd og vink om hesten går riktig eller noe en kan endre på?
Jeg tenkte og legge ut noen selv, så får dere henge dere på om noen får lyst
Nå har ikke jeg og Etanec trent med to liner så mange gangene, tror dette var 3.gangen. Ser at det funker bedre med linene bak rompen hans, men det tok ikke min datter bilde av Får att noen bilder av det neste gang.
Om jeg selv skal kritisere noe her så syntes jeg ikke han jobber så godt med bakparten her, i mine øyne skal den mer under ham og med bedre fremdrift i stumpen Men slik ser det ut foreløpig hvertfall :

skritt :

trav :

galopp :

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." -

Lopke

Norway

Skrevet - 07/06/2006 :  16:46:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Åhh fine gutten.. Bra tråd Bente, gøy å se hvordan andre fester longelinerne.. Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 07/06/2006 :  17:12:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Tusen tusen takk, Lopke Er meget fornøyd med ham selv, like vakker inni seg som utenpå er han

Ja det er kjekt og se hvordan andre fester longelinene og hvordan andre trener i longe, har tatt dette som en selvfølge at det er bare og feste i kapsunen og helt bare "dure ivei". Men slik er det jo ikke, en kan jo få noen kjempegode og nyttige treningsrunder med longering

Og ikke minst får en se hvordan hesten jobber når en står på bakken, få se hvordan de jobber bakfra og frem og om det er bra nok.
Så jeg har virkelig fått sansen for longering, spesielt etter at jeg fikk muligheten til og trene med lange tøyler

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 07/06/2006 :  18:29:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Flott tråd, har dessverre ingen bilder fra jeg longerer Enig med Bente om at man får sett hvordan hesten beveger seg og jobber når man står på bakken

Var bare en ting jeg reagerte på og det var at jeg syns ryggstykket lå veldig langt fram på hesten... Er kanskje bare meg...

Fin hest, Bente

Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 07/06/2006 :  22:28:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Var bare en ting jeg reagerte på og det var at jeg syns ryggstykket lå veldig langt fram på hesten... Er kanskje bare meg...

Opprinnelig postet av Molly

Longegjordten du mener? Ja, så det selv men gadd ikke ta den av og fikse det. Er noen hersens spenner på den

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 07/06/2006 :  22:35:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Molly

Longegjordten du mener? Ja, så det selv men gadd ikke ta den av og fikse det. Er noen hersens spenner på den

Opprinnelig postet av Bente_og_Etanec

Flisespikkeri

Nyyydelig hest du har Bente, og den longeringen har du dreisen på, det ser jeg!
Slettet.

Redigert av - nn den 09/06/2006 08:10:53 Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 07/06/2006 :  22:43:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Så flott hun samler seg, Birgitte!!! Og godt hun tråkker under seg da!! Jeg syntes Vicki går i en meget pen form der

Sleng gjerne inn flere bilder om du har, og også når du en gang får tatt når du longerer, er så kjekt og se hvordan andre gjør det. Og hvordan hestene går i longen

Ellers så kan jeg bare takke og bukke for all skryt av gliset mitt, hehe

nn

Afghanistan

Skrevet - 07/06/2006 :  23:29:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tusen, tusen takk. Det var koselig å høre Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 08/06/2006 :  10:53:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har ingen bilder av min hest som longeres, da jeg ikke kan longere og ta bilder samtidig, men jeg har tatt et av unghesten til venninnen min (3 åring). Longerer med en line. Er litt stram her, for hesten ville bare fram fram, men slappet av etter hvert og søkte mer ned med løsere line.

Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 08/06/2006 :  14:05:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Den varianten har jeg ikke sett før Torhild.
Er det for å få et slags ledende tøyletak?

Birgitte: Fin form på første bildet. Men på bilde to er jeg ikke helt enig med Bente.
Det ser ut som om du rir på volte. Men uten å få bøyningen gjennom kroppen. Hunhar halsen bøyd en vei og hoftene går motsatt (i dette øyeblikket bildet er tatt.)
Innvendig bakfor skulle tråkket mer frem og under hesten (mot der du sitter)
Du burde også vært litt rakere i kroppen.
Kjempesøt hest da:)

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 08/06/2006 :  14:13:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg kunne bare kommentere første bildet, Carambee. Siden det bare var det første som vistes da jeg skrev..

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 08/06/2006 :  14:17:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Ikke fest longelinjen i kun en bittring, da blir det gjerne slik som bildet til Torhild, og det ser ikke behagelig ut. Fest heller longelinjen i ytterste bittring og deretter over nakken og ut gjennom innerste - eller bruk en kapsun :-) Gå til toppen av siden

Masterpiece

» VIP

Norway

Skrevet - 08/06/2006 :  14:22:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMasterpiece  Send %s1% en ICQ meldingMasterpiece  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMasterpiece  Svar med kopi av melding
For det første: Etanec = WOW
Veldig flotte bilder! Ser ut som han bruker ryggen sin godt! Min sportsponni blanding av Welsh og Araber blir også hvitt som Etanec, kanskje han kan bli en mini utgave He he... Kan jo håpe

Jeg har bilder fra de to første longeringsøktene med Masterpiece. Brukte bitlessbridle den perioden fordi han felte tenner, og han går derfor naturlig nok ikke så samlet! Synes allikevel han bruker kroppen godt og tråkker inn under seg. Hadde mer fokus på selve treningen med gangarter, overganger, og min stemme...

Skal få tatt flere bilder senere. Moro hvis folk kunne oppdatert med jevne mellomrom slik at vi kunne sett utviklingen. Morsom Side

Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 08/06/2006 :  15:06:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Bente: Litt stram innspenning? Sntes han knakk litt bak. Han kunne med fordel fått plass til å søke nesa litt mer (ned og) frem.
Men han ser da veldig flott ut. Spesielt i skritt får han bakbeina godt med seg.

Masterpiece: Sjønte ikke hva du mente med at han naturlig nok ikke samler seg når han har bittless bridle?

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det.
Redigert av - carambee den 08/06/2006 16:04:08 Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 08/06/2006 :  15:54:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Den varianten har jeg ikke sett før Torhild.
Er det for å få et slags ledende tøyletak?

Birgitte: Fin form på første bildet. Men på bilde to er jeg ikke helt enig med Bente.
Det ser ut som om du rir på volte. Men uten å få bøyningen gjennom kroppen. Hunhar halsen bøyd en vei og hoftene går motsatt (i dette øyeblikket bildet er tatt.)
Innvendig bakfor skulle tråkket mer frem og under hesten (mot der du sitter)
Du burde også vært litt rakere i kroppen.
Kjempesøt hest da:)

Opprinnelig postet av carambee

Det er ikke jeg som rir, det er en god venninde av meg som har hatt dressurhest i 25 år. Meget dyktig "dame". Vi tok bildene i går, og jeg fikk Beate til å ri for meg, jeg ville se hvordan Vickie arbeidet på banen. Ikke så lett å se seg selv når en ikke har tilgang på ridehus med speil.

Og Beate kan mye mer enn meg, så det er fint å få en som kan det til å ri, så kan jeg få litt råd og vink

Kanskje ikke perfekt, men du må ikke glemme at dette er en traver som aldri har gått på bane før i noen særlig grad, og siden jeg fikk henne i mars tror jeg jeg kan telle på fingrene de gangene hun har fått seg en skikkelig treningsøkt på banen. Synes hun er flink jeg!!!
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 08/06/2006 :  16:00:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Bente: Litt stram innspenning? Sntes han knakk litt bak. Han kunne med fordel fått plass til å søke nesa litt mer (ned og) frem

Opprinnelig postet av carambee

Stram innspenning? Ser ingen innspenningstøyler jeg...?
Gå til toppen av siden
Side: av 11 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.67 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.