hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Betalt for varen man ikke har fått, hva gjør man.?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Betalt for varen man ikke har fått, hva gjør man.?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  19:16:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Fant en annonse her inne på hestemarked ang.bøker til salgs. Pratet med hun som solgte dem og ble enige om en pris på alle bøkene. Jeg forhånds betalte både bøkene og portoen (nesten 1100,-) FØR PÅSKEN og har ennå ikke sett noe til bøkene. Surt og forferdelig frustrerendes. Hun som selger dem har angivelig fått bøkene i retur 2 ganger og sendte dem for 3 gang og det var like etter 17 mai. Ennå er ikke bøkene kommet. Kan ikke noe for det, men jeg føler meg faktisk lurt. Adressen min har hun fått 2 ganger så den skal være riktig. Neste skritt vil bli og politi anmelde selgeren og det har jeg opplyst henne om. Hva ville du gjort om du var i mine sko???? Har du opplevd noe lignende?
Hilsen skuffa og forba..... kjøper

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  19:34:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Uff... slikt er så utrolig trist. Jeg bruker også å forhåndsbetale for å slippe oppkravsgebyr og for å vise at jeg er ærlig. Det er utrolig tillitsbrudd når slikt skjer.
Om du betalte via nettbank kan du jo ta utskrift av overføringen, det er jo bevis nr 1.
har du snakket direkte med henne på tlf?
Spør på ditt lokale postkontor om de har returnert pakken, alt blir registrert elektronisk, om ikke få pakkenr. av henne de kan spores opp uansett om den er gammel og returnert, bare for å ta henne om hun lyver. Lyver hun ikke vil jo det være registrert på posten.
Får du ikke pakken og heller ikke pengene i retur må du annmelde. Jeg personlig synes du har ventet alt for lenge, gi henne max 1 uke på å rydde opp!
Lykke til håper det ordner seg...

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  19:35:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men hun har jo fått dem retur?? eller tror du ikke på det? Jeg hadde snakket med posten jeg.. eller bedt henne sende rekomanndert! Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  19:45:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Takk for svar. For å være ærlig så tror jeg ikke på henne lengre. Gjorde det i starten, men nå begynner forklaringene hennes å bli tvilsomme. Første gang hun fikk bøkene i retur var samme dagen som jeg etterlyste dem. Da kom hun hjem fra en slitsom examens dag og fant bøkene i retur. Akkurat det samme skjedde da hun fikk dem i retur for 2.gang. Også da hadde jeg nettopp etterlyst dem og nok en gang møtte hun bøkene i retur etter en tung examens dag. En gang er jo mulig men to ganger på rad føles for meg noe tvilsomt. Skal kontakte posten i morgen og om det viser seg at hun lyver vil jeg kontakte politiet snarest. Blir så tris og oppgitt over at folk er så forferdelig sleipe og uerlige. Håper inderlig at jeg tar feil av henne, men har desverre ikke høye forhåpniner til henne lengre. Hilsen skuffet
FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  20:06:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
På hvilken måte ble de sendt? Norgespakke er registrert og forsikret og skal kvitteres ut.
Pakker kommer ikke i retur hvis adressen er riktig..

Ta en tur på lensmannskontoret, du..

Line.
Gå til toppen av siden

hannev

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  20:23:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehannev  Svar med kopi av melding
Huff... jeg synes så synd på deg! *trøste trøste*...
Jeg har solgt noe utstyr selv og også tatt forhåndsbetalt men alltid sendt etter avtale. En trygghet er at selgeren sender som norgespakke, den har sendigsnummer og kan spores opp hvis den skulle komme på avveie. Det koster litt ekstra men trygt for begge parter om kjøperen ikke feks får pakken sin, da får man ihvertfall igjen erstatning i form av verdien på pakken. Likevel har jeg hørt om tilfeller der man har avtalt slik deal eller fått pakken i postoppkrav og når man har hentet og betalt for innholdet har selgeren sendt en tom pakke!

På den andre siden er det også utrolig kjedelig for selgeren om pakken ikke hentes, da blir man belastet for retur og det er vel derfor mange ønsker forhåndsbetalt så man er sikker på at kjøper henter pakken sin. Det koster så lite å ta en telefon å snakke med vedkommende på forhånd uansett hva som skal kjøpes. Noter navn, adresse og telefon nummer. Jaja, det var ikke ment som en moralpreken dette da, men håper vi kan dele erfaringer.
Når dette er sagt finnes det utolig mye fint til hest og rytter på markedet i utlandet og det finnes mange nettsider med mange gode tilbud og man kan også prute seg til en god pris, nei kanskje ikke bøker da...
Til eksempel skal jeg til sommeren kjøpe meg chaps og saltasker fra Tyskland. Samme produkt kjøpt gjennom en norsk importør (som også har nettside) sparer jeg inntil 3000 kr! Om jeg skulle kjøpt direkte fra forhandleren i Italia hadde jeg spart 1500 kr. Ja det er helt sant!
Man leter seg frem ved at man finner varen feks i en norsk hestebutikk, så søker man på forhandleren og da finner man samtidig ander importører av samme merke/ produkt. Slik kan man kontakte forskjellige forhandlere og få pristilbud. Man må selvfølgelig tenke gjennom hvilket tilbud som er tryggest med tanke på at man også forhåndsbetaler her.
Nei nå prater jeg meg bort! bla bla bla...
Håper du får bøkene dine! Du kan jo melde personen til forbrukerombudet eller få hjelp der.

Man kan lede hesten til vannet, men ikke tvinge den til å drikke av det. Gå til toppen av siden

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  20:30:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
Huff, veit kor du har det! Eg såg ei annonse her rett før jul, ang salg av ein sal. Akkurat same str og alt som eg trengde. Me avtalte alt, og me førehandsbetalte 3500,- så ho skulle ha nok til porto. Ei vennine sende den for ho. Rett etter nyttår var der endå ikkje kome nokon sal, me tenkte at dette var sikkert for der var så mykje pakkar som blei sende i jula.
Etter 3 veker ville me ha postpakken sitt nr, så me kunne spore opp salen. Dette hadde ikkje ho, i og med at vennina sende salen for ho. Og vennina var tilfeldigvis vekkreist i 2 veker. Etter nesten 2 månadar fekk ho "salen i retur", og sende på nytt. Men me fekk aldri sjå noko pakkenr.
Me såg ikkje noko til salen, og sa me ville ha pengane att. Ho overførte 3500,- frå ein annan sin konto, då me ikkje fekk noko pengar frå hennar konto. Ei veker etter fekk ho tilbake salen, og spurte om me skulle prøve ein gong til, men då hadde eg allereie bestilt meg ein sal med Rytterbua..

Med Rytterbua, eller Eldonor som dei bestilte igjennom, gjekk det også 2 månadar, men det er ei anna sak.. Huff,så mykje styr for å få tak i ein sal!

Så til ditt problem: pappa snakka med ein Jurist, eller kva det heiter, og spurte kva han kunne gjere. Pappa snakka også med politiet. Dette opplyste me jenta om, og sa klart ifrå at om me ikkje fekk pengane, kom me til å anmelde ho. Om du kjenner nokon som er politi el. kan du jo alltids få den personen til å ringe, få lensmanskontoret til å ringe, eller møte på døra hennar. Du kan også møte på døra hennar, om du har adressa, og kreve pengane, eller evt. bøkene. Om dette ikkje funker, så er det jo berre å anmelde ho... Dette er då mi meining..

Ann Lajla
Bloggen min: http://hest.no/blogg/?bid=524

Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 06/06/2006 :  20:36:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vet hva jeg hadde gjort

En telefon til damen med streng beskjed om en ukes frist for enten å ha sørget for at du får penger eller bøker.

Blir ikke den avtalen overholdt hadde jeg troppet opp med to skumle bikere på døren. Nå er det ikke alle som har slike bekjente, men jeg kan sende et par for deg

Selv fikk jeg solgt lærridestøvlene mine til en hyggelig jente på fredag. Hun hadde ikke kontanter, men lovte å sette inn penger på kontoen min så fort hun kom hjem. Dette gjorde hun og alt er i skjønneste orden! Slike mennesker er det hyggelig å gjøre en handel med.
Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  21:00:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Nå er det slik at hun sjelden er å treffe på telefon. Hun har to hjemme adresser og et annet telf.nr enn det som er oppgitt i annonsen. Alt dette fant jeg på internett. Så med andre ord jeg vet hvor hun bor, men hun er ikke å få tak i på tlf. Eneste gangen hun svarte i telefonen var da jeg svarte på annonsen første gang. Da virket hun både hyggelig og grei. Å få et slikt tillits brudd midt i tryne er ikke mye morsomt. Det er alltid koslig å gjøre handel med ærlige folk som gjør det man avtaler. Men ekstra surt er det å sitte med skjegge i postkassa fordi man valgte å stole på vedkommende. Vi betalte med nettbanken så overføringen er registrert og dokumentert der. Kontonummeret hun oppga tilhørte kjæresten hennes så vi har navnet hans som vises på kontoutskriften (hvis det stemmer at han er typen hennes da.) Jeg syntes egentlig at jeg har vært veldig tålmodig. Betalte henne føre påsken og det er jo en god stund siden. Ønsker åp gå til politiet men så er det tvilen om: Hva hvis historien hennes stemmer? Hva hvis hun har sendt bøkene 3 ganger slik hun påstår? Hva om pakka kommer i morgen?? Men det er nettopp dette jeg har sagt til meg selv de siste ukene uten noe resultat. Nå er jeg så sinna, skuffa, trist, irritert og fly forban..... og vet hverken ut eller inn. Men jeg skal ringe postkontoret i morgen, og dersom det viser seg at hun har løyet blir det politiet neste.
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 06/06/2006 :  21:21:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg sliter også litt med noe lignende. Solgte et dekken til ei, men hun ville ha det pr. postoppkrav. Altså la jeg ut 176,- i porto. Men hun hentet ikke pakken, og jeg fikk den i retur. Måtte da betale 112,- i porto. Har snakket med henne og sagt hun må iallefall betale de nesten 300,- jeg har lagt ut på porto, og hun sier jada, selvsagt skal hun det. På mandag, på fredag, neste uke, neste mnd, når nettbanken er oppe og går, når dataen virker osv osv... Stadig nye unnskyldninger.... Er nå over tre måneder siden, men fremdeles har jeg ikke fått pengene mine. Veldig irriterende.
Gå til toppen av siden

crusabell

» VIP

Skrevet - 06/06/2006 :  21:45:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
sendte også en sal i postoppkrav som ikke ble hentet ut. utrolig irriterende ringte han da jeg fikk pakken i retur,men han hadde "aldri" fånn noen hentelapp. særlig...nesten så det skulle vært lov å legge ut navn på slike tufser. Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  22:00:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
hjelp! jeg har akkurat sendt salen min i postoppkrav.... nå blir jeg nervøs... enn om den ikke blir hentet ut!?! jeg er avhengig av at de pengene kommer inn på kontoen så snart som mulig...

(når kan jeg foresten forvente å få de, når jeg sendte salen på lørdag...?)

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

belinda1982

» VIP

Skrevet - 06/06/2006 :  22:16:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidebelinda1982  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebelinda1982  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hjelp! jeg har akkurat sendt salen min i postoppkrav.... nå blir jeg nervøs... enn om den ikke blir hentet ut!?! jeg er avhengig av at de pengene kommer inn på kontoen så snart som mulig...

(når kan jeg foresten forvente å få de, når jeg sendte salen på lørdag...?)

Opprinnelig postet av Dr_ag_on_86

Hvor mye koster det å sende en sal?? Sånn ca ihvertfall..?Mulig jeg kjøper sal privat denna uka og de må sende den..

http://www.belinda1982.piczo.com Gå til toppen av siden

Lukka, Solfari og Greta

» VIP

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  22:23:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvorfor ikke ringe fra et annet nummer enn ditt egent.. kanksje hun kjenner igjen ditt og dermed ikke vil ha kontakt med deg.. Prøv å ring fra mobilen til en venn av deg eller noe, prøv det.. kanskje det funker ;-)
Greta Lind, Lukka og Solfari<3 Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  22:26:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg sliter også litt med noe lignende. Solgte et dekken til ei, men hun ville ha det pr. postoppkrav. Altså la jeg ut 176,- i porto. Men hun hentet ikke pakken, og jeg fikk den i retur. Måtte da betale 112,- i porto. Har snakket med henne og sagt hun må iallefall betale de nesten 300,- jeg har lagt ut på porto, og hun sier jada, selvsagt skal hun det. På mandag, på fredag, neste uke, neste mnd, når nettbanken er oppe og går, når dataen virker osv osv... Stadig nye unnskyldninger.... Er nå over tre måneder siden, men fremdeles har jeg ikke fått pengene mine. Veldig irriterende.

Opprinnelig postet av TORHILD

akkurat det samme skjedde meg!

kanskje samme mennesket!

sikkelig surt og vente på og få inn penger og ikke få de og så ha betalt ekstra for og få igjen dekkenet!

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  22:30:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hvorfor ikke ringe fra et annet nummer enn ditt egent.. kanksje hun kjenner igjen ditt og dermed ikke vil ha kontakt med deg.. Prøv å ring fra mobilen til en venn av deg eller noe, prøv det.. kanskje det funker ;-)

Opprinnelig postet av Lukka, Solfari og Greta

Takk for tipset.

Klippe// klippe// Blir ikke avtalen overholdt hadde jeg troppet opp med to skumle bikere på døren. Nå er det ikke alle som har slike bekjente, men jeg kan sende et par for deg
Klippe// klippe//

Takk for tilbudet. Har notert meg det

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.5 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.