hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvilken kommentar har gjort deg mest glad?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Hvilken kommentar har gjort deg mest glad?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 05/06/2006 :  15:45:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Litt sånn inspirert av en tråd på Bukefalos så lurer jeg på hvilken kommentar som har gjort det mest glad/fornøyd når det kommer til deg selv og ridning/hestehåndtering? (Ja, her er det lov til å skryte!)

Det som sitter best igjen hos meg er når en voksen og erfaren dame jeg arbeidet litt for fortalte meg at hun så opp til meg fordi jeg var så rolig og naturlig rundt hestene - uansett situasjon (dette er en dame med stallen full av unghingster, avlshingster, føll osv, som jeg håndterte - og jeg var 15.).

Guro
» VIP

Skrevet - 05/06/2006 :  17:54:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Hmm, vet du det tror jeg er noe så banalt som når en som er veldig flink til å ri sa til meg "du har nå alltid helt fra starten hatt så rett og fin sits"
Dessverre har jeg etter den kommentaren ridd utrolig mye "flyvende vidundre" og sitter deretter. Men det var en kommentar jeg husker på :-)

Tror mye av grunnen til at jeg husker det er fordi det kom uoppfordret, fra en som slett ikke behøvde å prate med meg i det hele tatt.

Guro

edit for å si: fint trådtiltak Silje :-)

Redigert av - Guro den 05/06/2006 17:55:09 Gå til toppen av siden

Kristine-Ibrahim

» VIP

Skrevet - 05/06/2006 :  18:38:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har fått mange kommentarer som jeg har satt veldig pris på, men fikk en i dag som varmet godt.

Sendte dette bildet til ei venninne og sa at jeg og Ibbus koste oss så veldig sammen. Så fikk jeg svar tilbake om at; vet du, det synes virkelig.

Kanskje ikke store greia, men det varmet. Virkelig.
Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 05/06/2006 :  21:13:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Da jeg begynte å ri for den faste treneren min for 3-4 år siden, hadde hun jobbet med de 3 andre på gruppen min i flere år, og jeg hadde litt følelsen av å være en "inntrenger". Men da hun, etter at jeg hadde ridd for henne et par måneder, kalte meg "Mønstereleven" to ganger i løpet av en kveld på "by'n" med fôrverten min, ble jeg skikkelig glad!:)

En annen av jentene på ridegruppen hadde følgende utsagn om meg og min daværende fôrhest: "I 9 av 10 tilfella e det rytteren sin feil når hesten refusera. Men med Marte og Amadeus e det omvendt!" heheh, beste komplimentet ever:)

Dette var de to jeg kom på nå, men det er utrolig lett å glemme pene ting andre har sagt til deg! Hadde det vært alt det stygge hadde nok listen blitt myye lengre;)

Ta vare på komplimentene, og gi mange!!
Gå til toppen av siden

maane

Norway

Skrevet - 05/06/2006 :  22:04:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg gikk på Fjordane FHS, og dagen vi sluttet sto ridelæreren min og snakket med mamma. Hun kom bort til meg og gjentok hva han hadde sagt. Han hadde lett og lett etter min søknad til 2. års hestelinje, og han sa at jeg var den beste eleven han hadde hatt noensinne. Det betød utrolig mye. Er godt mulig dette var noe han sa til flere foreldre, men likevel så steg selvtilliten min flere hakk.

Det må sies at jeg lærte utrolig mye av denne ridelæreren. Jeg lærte å tenke og ressonnere over hva jeg gjør med hestene hver dag, slik at det er mye enklere å være selvstendig. Det er godt når man ikke har tilgang på instruksjon så altfor ofte.
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 05/06/2006 :  22:41:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding

Jeg stod og hang over ryggen på hesten min som stod avslappet på grime med leietauet slakt over ryggen hennes mens jeg snakket med ekskona til Peer da han kom stressende forbi. Ekskona stoppet ham og sa "dette er Roxette!"
Da var det ca. et halvt år siden Peer Werner Vogel hadde møtt hesten på min stall og opplevde henne som farlig både på boks og ute...
"Neigu heller! Detta kan'ke være samme hesten!" var en kommentar som gjorde meg litt stolt.

Ellers blir jeg oftere stolt av hestene enn jeg blir av meg selv. ;-)

Mvh Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 05/06/2006 :  23:48:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
En ting er ord, men jeg synes hester f.eks. også sier veldig mye. Som iallfall har gjort meg stolt.. Noen mennesker er flinke til å rose, mens andre kan være stille mer av misunnerlse. I slike tilfeller tier aldri hesten iallfall.

En ting jeg er stolt av er hesten som ingen hadde tro på, som jeg rei opp til å bli riktig så fin etter vinterens omløp. Det begynte med at hesten hadde kastet av flere av de som hadde prøvd å ri han, og alle så på hesten som "elendigheten" som ikke hadde noen fremtid. Planen var at jeg skulle ri han til han ble solgt.. Men han ble ikke solgt. Istedet ble han riktig så fin. I tillegg til at det ga meg mye lærdom, ser jeg på engasjementet og holdningen denne hesten hadde i tiden jeg jobbet med han, og hva vi fikk ut til slutt, som en enorm respons som jeg er veldig stolt av. Vi startet kun en LC til 60% på vårparten, men kunne nok ha startet LB hadde det ikke vært for at dommerne, rail, speakere og alt annet som følger med et stevne var så innmari skummelt. Rei øvelser som versader, traver, enkel kontragalopp mot slutten, og det var bare rutine og mer balanse som lå til grunn for at han ikke gikk noen LA mot slutten da jeg rei han. "Dessverre" var en strek i regninga at hesten skulle bli skolehest, men det visste jeg hele tiden. Han ga meg iallfall veldig mye, og i dag er han rideskolens gullklump Selv om han ridemessig har forfalt litt, så beviste vi iallfall at han på langt nær var den skumle, farlige og elendige hesten som kastet av alle, og som det ikke fantes noen fremtid i. Bakn i bordet.. Jeg falt heller aldri av

Ellers synes jeg det var morsomt etter å ha vært på treningsuke for min tidligere trener for en månedstid siden, alle de positive kommentarene hun hadde å gi både meg og ridningen min, og til og om hesten jeg har på helfôr. Hun kommenterte det på stevne forrige helga også, at hesten så så fin og veltrent ut i kroppen. Og selv om jeg sliter litt med at ting ikke blir riktig så stabilt i konkurransesammenheng, så er hun flink med å trekke frem at vi faktisk har endel ting som er veldig bra. Jeg har lett for å overse sånne ting I tillegg var det morsomt å snakke litt med trenern hestens eier har ridd for tidligere. Hun også synes at han så ut til å være fin i kroppen, og det er et komplement å ta med seg.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  00:25:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Enig med Spoff, hester kan si minst like mye som mennesker.

Ta for eksempel i dag. Jeg hadde en litt dårlig dag, Kenzo skulle ha fri og stå på gress 1-2 timer. Boksen var måkt, maten var lagd, og fremdeles var det en halvtime til jeg skulle hjem. Jeg var sliten og trøtt, og fant ut at jeg ville finne meg et helt rolig sted hvor jeg kunne være helt alene (noe som ikke er så lett på et ridesenter med 35 hester og sikkert dobbelt så mange mennesker) og høre på musikk og synge for meg selv.

Jeg gikk litt rundt og så, men jeg fant ikkenoe sted. Men så plutselig kom jeg på den gode ideen at jeg kunne sette meg inne hos Kenzo i gresshagen hans. Så jeg fant meg en passende plass, oppe i en kløverflekk, og nøt synet av min vakre hest som spiste gress. Og da kom han. I stedet for å spise det grønneste og saftigste gresset, spiste han heller kløveren som var mellom føttene mine, ved siden av meg, bak meg og på andre siden av meg. Han var rett og slett nesten oppå meg, og han snuste meg i håret, slikket på skoene mine, og gned seg inntil meg. Han stakk den søte mulen sin opp i ansiktet mitt for å kose, mens jeg sang for han. Det var så deilig, å virkelig føle seg i ett med hesten sin, på en annen måte enn ved ridning. Det var det aller beste jeg kunne gjort i dag, jeg ble nesten litt på gråten av glede og begeistring over denne nydelige skapningen som ville være med meg i stedet for å spise. Jeg elsker han, og jeg håper og tror at han elsker meg også..

Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  00:46:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Joda, en hest kan si mye den også, men her lurte jeg mer spesifikt på hva det du minnes best at en menneske har sagt til deg er (av positiv art). :-)

I hestemiljøet ser det ut til å være så mye enklere å sitte å kaste skit om hverandre (bak ryggen helst) enn det er å faktisk rose noe, derfor er det alltid koslig å faktisk få ros - fra sine tobente medmennesker.
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 06/06/2006 :  01:17:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Etter et BITTE LITE stallstevne her forleden, så VANT min 22 år gamle nl-hest sprang-konkurransen. Hun er stallens eldste og minste hest.

Det var ingen sure miner fra de andre heste-eierene eller rytterne, bare hjertelige gratulasjoner, og noen kommentarer som: "Vi trodde jo ikke at HUN ville vinne, men SÅÅÅ gøy!"

Og "gamlemor" VISSTE at hun hadde vært riktig så flink, for hun gjør bare akkurat det hun skal, verken mer eller mindre.

Det er moro å ha en sånn hest - som vet AKKURAT hva den skal gjøre, og så holder det til seier - denne gangen.....
Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  01:29:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Det er bare det at det er så vanskelig å komme på noe, desverre er det jo sånn at det som er positivt går i glemmeboken, mens det negative graver seg inn i hukommelsen..

Kommer jo på noen småting, som f eks at veterinæren som sjekket hesten jeg skulle selge sa at jeg måtte ha gjort en flott jobb med henne siden hun var så riktig muskelsatt og i godt hold, og han så sjelden en 12 år gammel hest som skulle selges som var så ren og fin i beina. Han sa at hvis det var noe mindre enn 0 på bøyeprøver, hadde han gladelig satt -5

Også var det ei dame (var før sprangdommer, har sett utrolig mye hest i sitt liv!) som er litt på stallen som syns at Kenzo og jeg dannet en av de bedre og mest harmoniske ekvipasjene hun hadde sett! Vi jobbet så godt sammen, og vi så virkelig ut til å stortrives i hverandres selskap, og hun så en utrolig forskjell fra jeg fikk han til nå! Hun sa at alt så veldig riktig ut, og at dette kunne nå helt til topps, bare jeg passet på å skynde meg sakte, så det ikke ble noe klunder.. Godt å høre sånt fra mennesker som har sett mye, det hjelper på selvtilliten, også skjønner jeg at jeg må gjøre tingene riktig.

Treneren min sa også her en dag etter at hun hadde ridd Kenzo for meg at hun merket utrolig stor forskjell fra sist hun red han (i mars) til nå, og at ting var blitt mye bedre! Gøy gøy gøy

Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  08:16:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Westerntreneren min Anders har alltid rost meg opp i skyene.
Det er litt morsomt, for han har lettere for å slenge dritt.
I april i fjor hadde han flere hester i trening , og jeg fikk den store ære av å hjelpe til med hestene, ( til den o store lønn av 1500,- :p )
Jeg fikk alle hestene som ikke var inridd, eller de som var innridd men ikek mye ridd.
Deriblandt en fjording, hun var nok på vei bli en riktig problemhest da hun kom, hun var håpløs å leie, og når jeg satte meg på henne løp hun rett i gjerdet i rundpaddcken med meg, prøvde i ridehuset og lp hun i veggene. Når mnd var over var hun blitt en riktig flott liten hest, hun var så snill og god, og gjorde sitt beste, hele holdningen hennes var noe helt annet. Hun gikk samlet på lange tøyler, og gjorde alle basics.
En stund etterpå kom det et langt takkebrev fra fjrodingens eier i rideklubbposten, og det synes jeg var litt artig, riktig nok var det ikke skrevet til meg men mannen som egentlig skulle trene den, men ettersom det var jeg som hadde den i trening hele mnd, så tok jeg det til meg.

Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 06/06/2006 :  09:06:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg ble veldig stolt den gangen jeg gikk på rideskole en gang i uken på Nesodden. Det var ikke særlig utvalg av gode ridehester, men vi red nå på noen kaldblodser som var leid inn for vinteren. Dette var hester som gikk på fjellturer om sommeren.

Da jeg fikk til kommentar av flere på stallen inkl instruktør at ingen hadde klart å ri den hesten slik som jeg gjorde, da ble jeg fryktelig stolt!

Det varmer også å få en bekreftende kommentar av andre her på hestemarked, at de er enige i mine synspunkter. Det er nå ikke alltid slik at alle er like enige med meg, men det er morsomt når det skjer.
Gå til toppen av siden

Wendy-J

» VIP

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  10:05:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWendy-J  Svar med kopi av melding
Jeg ble også veldig stolt da jeg red på rideskole og red en hest som var mildt sagt litt stressa. Han hadde gått en time før jeg skulle ri ham og klarte ikke stå stille nr jeg skulle oppå. Jeg begynte å ri og ca midt i ridetimen utbrøt ridelæreren (som ikke skryter så veldig mye) "du er en trollmann med den hesten, har aldri sett noen som får den hesten så avslappa under rytter før!" det skal jeg love varma godt. Gå til toppen av siden

malinas

Skrevet - 06/06/2006 :  12:41:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Husker jeg red på ridetime på rideskolen, og hadde byttet hest. Jeg hadde tidligere ridd en treg hest som jeg ikke fikk fram i galopp, men så byttet jeg, og fikk galoppere masse. Da sa ridelæreren min: "Det ser ut som om du ikke har gjort annet enn å galoppere du!". Det var veldig gøy å høre;) Er noen år siden nå, men husker det godt.

Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  12:44:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Var på rideleir for to år siden og var litt eldre enn de andre som var der. Fikk da ri den "litt spreke" privathesten som gikk i rideskolen litt innimellom. Det husker jeg var stas! Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.44 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.