hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Død:(
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Død:(
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Goldkløv

Norway

Skrevet - 30/05/2006 :  21:27:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoldkløv  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoldkløv  Svar med kopi av melding
Hei.. Igår måtte vi avlive hunden min Roky fordi han hadde en kreftkul bak på rompa, syntes dette er kjempe trist! Var glad i denne hunden
Gråt og gråt så mye i går atte. Jeg fikk ikke si hade til han en gang.. Syntes dette er så ferlt.. Hva skal jeg gjøre for at jeg ikke blir så imari lei meg?

Savner deg utrolig mye Roky

" Når skal det bli hest på meg da?"

lovise_felex

Norway

Skrevet - 30/05/2006 :  21:37:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelovise_felex  Send %s1% en ICQ meldinglovise_felex  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselovise_felex  Svar med kopi av melding
off.. ja me og har ein hund så hette laika ! hu e veldi gammale og støl i leddene. så eg tror hun og kommer til å forsvinne snart vi har hatt henne i maaange år,å hu e blittt ganske gammal ! off, eg grue meg te den dagen ! men live går videre, men det går jo vist man sitte fast på den samme tingen hele tiden .. så.. off..!!!
<3 Vetle Felex <3 min lille klomp =D Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 30/05/2006 :  21:37:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Alle folk hater å høre det, selv om alle vet at det stemmer; tiden leger sår. Jeg var også veldig lei meg når min hund ble avlivet. Jeg var bare 11 den gang, men det stikker fortsatt litt av og til. :-/ Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 30/05/2006 :  21:40:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
http://www.indigo.org/rainbowbridge_ver2.html
Tenkt på at han løper rundt på de evige jaktmarker, uten en eneste bekymring og uten smerter. Det var kanskje det beste, i.o.m. at han kanskje hade opplevd lidelse om han ikke hadde forlatt deg. Prøv å tenk på hvor flott dere fikk oppleve å ha det sammen.

Skjønner hvordan du har det, det er inderlig vondt, men det vil bli bedre etterhvert..

*Trøsteklem*

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Goldkløv

Norway

Skrevet - 30/05/2006 :  21:41:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoldkløv  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoldkløv  Svar med kopi av melding
Vi har hatt denne hunden lenge vi også.. Men jeg syntes utrolig synn på pappa for det var liksom hans hun, han kjøpte han og tilbrakte tiden sin til han.. Har faktisk sett han gråte i går, han gråt i dag også.. Han ser så veldig ulykelig ut er det noen som veit hva jeg skal gjøre for at han ikke skal ser så imari trist ut?
" Når skal det bli hest på meg da?" Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 30/05/2006 :  21:46:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Hva med at dere kjøper dere en ny hund? Det hjelper ofte på.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

jameho

Norway

Skrevet - 30/05/2006 :  22:00:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Uff, jeg føler med deg.. Du kommer nok til å sørge en god stund, og det er bare sundt. Joda, vet det høres fælt ut, men jeg mener man skal få lov og tid til å sørge. Man sørger over mennesker som går bort og noen sørger like mye over dyra sine.
Mulig det vil hjelpe å skaffe seg en ny hund, men jeg forstår ærlig talt ikke de som skaffer seg en av samme rase og kaller den f.eks. Rambo 2. Ingen dyr kan erstatte et annet, for alle er unike.
Kondolerer..

Hjemmeside: http://www.freewebs.com/kajaroma/
http:/www.freewebs.com/lardalhesteforening/
Gå til toppen av siden

Goldkløv

Norway

Skrevet - 30/05/2006 :  22:02:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoldkløv  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoldkløv  Svar med kopi av melding
Vi har også en hund til men det er ikke en samma rase heller noe.. Men veit ikke om det blir noe bedre med en ny hund. * snuffs* snuffs*

mighty_spin

» VIP

Skrevet - 30/05/2006 :  22:52:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Uff jeg vet hvordan det er. Hunden min blev kjørt over av toget for snart to år siden. sabner han kjempemass:(
gamle vipen min er mullert Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 31/05/2006 :  00:13:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi er vel mange som har måttet ta den tunge beslutningen at et kjært dyr måtte forlate oss. Som får tårer i øyekroken når vi tenker på akkurat den triste dagen - og tiden rett etterpå.

Noe som da kan hjelpe godt er å tenke på alle de HYGGELIGE opplevelsene man har hatt sammen, være glad for disse, ta vare på minnene og være glade og takknemlige for den tiden man fikk oppleve sammen med disse HELT spesielle dyrene.

Det er jo en HELT spesiell forskjell mellom det å miste et familemedlem, og det å miste et dyr, for som oftest må dyret avlives, etter en tung beslutning, mens mennesker dør "av seg selv" - noen ventet og noen som et uventet sjokk. (Hvis ikke dyret dør etter ulykke, da.)

Har selv opplevd å måtte avlive en gammel og syk hest - det var en tung beslutning. I disse dager er det en hest i stallen som må "tas" pga. sykdom, og alle er triste for det, og prøver å trøste eieren så godt vi kan. Selv blir jeg våt i øyekroken, og minnene om min egen gamle hest kommer opp igjen. Men så var hun en HELT spesiell hest....

Jeg blir egentlig litt forbauset over min reaksjon når en hest må "gå", for jeg har mistet min far, mor og mann i de siste år, og er i tillegg blitt varig funksjonshemmet. Men dette er for meg liksom blitt "livet", og jeg har akseptert det som "livets gang". Jeg har lært meg å tenke på de positive og hyggelige minnene jeg har opplevd. Det har holdt meg OPPE i de vanskelige årene.

Det er alltid vanskelig å MISTE noe/noen - tenk da på hva/hvem du HAR, og hva du har av hyggelige minner.

Vet ikke riktig om jeg kan LOVE noe, men det GÅR over - LIVET går videre!

Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 31/05/2006 :  01:13:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er uendelig trist å miste et dyr!
For snart 3 år siden brakk hesten min foten på beite og måtte avlives umiddelbart.
Man blir ganske nummen av sånt, hele familien hadde en tung tid...

Likevel, livet gikk videre, ny hest kom til gårds, og selv om den ikke kunne erstatte den gamle, så ble dagene lysere etter hvert.
Nå, såpass lenge etter, tenker jeg fortsatt mye på Blue, men mest på de gode tingene, og all den fine tiden vi hadde sammen.

Har etter det måttet avlive 2 av mine 4 kaniner med 1 års mellomrom.
Begge ble uvanlig gamle.
Blir trist da og, men når dyra blir uhelbredelig syke, må de jo få slippe.
Mange synes det er komisk at jeg har blitt trist etter å ha avlivet kaninene.
Men her i gården har ingen av dyrene ordet bare foran.
Det er ingenting som heter bare en kanin, eller bare en katt!

Får et generasjonsskifte her snart, har mange veldig gamle dyr.
Kaniner på 8 og 6 år, hund på 14 og katter på 14 og 11.
Bare hestene er unge...
Er veldig bevist på at ingen skal lide for min del.

Jeg har en slags barnslig trøst når dyra mine dør.
Som 17-åring mista jeg faren min i ei ulykke.
Så når dyrene dør, tenker jeg på at de reiser til pappa, og at vi skal sees igjen en gang.
Barnslig kanskje, men faktisk en trøst at alle dyra jeg har vært så glad i skal være sammen med pappaen min.
Kremt, det begynner å bli ganske mange dyr hos pappa nå...

Goldie Flamingo, som andre sier, du må bare ta tiden til hjelp, og tillate deg å sørge.
Husk gode og dårlige dager sammen med hunden, til slutt vil alt dette være gode minner.

Anette Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 31/05/2006 :  11:01:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Mange synes det er komisk at jeg har blitt trist etter å ha avlivet kaninene.
Men her i gården har ingen av dyrene ordet bare foran.
Det er ingenting som heter bare en kanin, eller bare en katt!

Opprinnelig postet av anettex

Helt enig.
For noen år siden hadde vi ei høne(ikke le). Hun ble bare 1 1/2år.
Veit ikke hva hun døde av, men det kom som et sjokk på meg og jeg var helt knust.
Den høna var helt spesiell, var som en hund. Fulgte oss over alt, kom når vi ropte osv.
R.I.P Magda
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 31/05/2006 :  14:00:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Godt skrevet av T.Boysen og anettex...

Det er alltid kjempetrist å miste noen, uansett om det er dyr eller menneske. Jeg har grått mange tårer over kattene mine som har blitt overkjørt... det er noe spesielt med ens egne kjæledyr, man får et spesielt bånd til dem. Og da blir det veldig rart når de ikke lever lengre.

Dessverre er det sånn at vi mennesker som oftest overlever våre dyr. Men at vi vet det, må ikke føre til at vi ikke skaffer oss kjæledyr for å slippe smerten når de forsvinner ut av livene våre. For meg er det ingen jeg kan snakke så godt med som kattene mine og hestene mine. De forstår alt, og jeg takker for hver eneste dag jeg har de hos meg. En dag vil de bli borte, men da vet jeg at så lenge de har vært hos meg, så har jeg gjort alt jeg kan for at de skal ha det best mulig...

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Goldkløv

Norway

Skrevet - 31/05/2006 :  14:38:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoldkløv  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoldkløv  Svar med kopi av melding
Den høna si Linda den var KJEMPE spesiell! Har aldri vært borti en så snill og grei høne atte. Den var akkurat som en hund.

JaMaBlueSky er altså søsta mi

Goldkløv

Norway

Skrevet - 05/06/2006 :  10:47:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoldkløv  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoldkløv  Svar med kopi av melding
Idag fikk vi en ny hund Det er en Drever tispe på 9 månder.. Kjempe søt.. Har bilde av henne i galleriet mitt på vipen min..

Goldkløv

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  21:02:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoldkløv  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoldkløv  Svar med kopi av melding
9 uker mente jeg.
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.