hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kjøpe hest fra Langedrag?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Kjøpe hest fra Langedrag?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Mari^_^

Norway

Skrevet - 03/06/2006 :  16:05:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Hva tror dere om det? Positivt/negativt med å kjøpe hest fra der?
www.hestene.no

Mari^_^

Norway

Skrevet - 03/06/2006 :  18:19:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Dette er grunnen til at jeg spør.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

kari anne
» VIP

Skrevet - 03/06/2006 :  20:25:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har du fulgt med på programmet? Kanskje det går an og laste ned noe fra NRKs nettside? Så kan du kanskje se hvordan de er med hestene? Kanskje? F.eks? Kanskje? Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 03/06/2006 :  20:26:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Jeg er ikke kjent med Langedrag utover at jeg har fått med meg et og annet program på TV som jeg mener er derfra.
Så da må jeg spørre: hva mener du skal være annerledes med å kjøpe hest derfra framfor fra "hvem som helst" eller en hvilken som helst annen "rideskole" eller leirplass?
Eller er det faktisk dette du lurer på? Altså om å kjøpe fra rideskole/rideleir/leirskole?

Guro
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 03/06/2006 :  20:43:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Ja, jeg bare lurer på hva som er positivt/negativt med å kjøpe hest fra rideleir/leirskole og om noen hadde noen erfaring med hestene fra der.

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 04/06/2006 :  00:09:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Jeg må jo si at noen (noen) hester som har gått i skole i mange år har en tendens til å bli noget lobotomerte.. Det er det negative jeg ser! Ellers er de sikkert snille og kalde i hodet, siden de er rolige nok til å gå i en rideskole..
Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 04/06/2006 :  00:45:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
De hestene jeg kunne tenkt meg fra der, har kun gått i skolen 1-2-3 år og er unge.

Masterpiece

» VIP

Norway

Skrevet - 04/06/2006 :  00:55:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMasterpiece  Send %s1% en ICQ meldingMasterpiece  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMasterpiece  Svar med kopi av melding
Så ut som om utvalget var stort, både med henhold til alder, personlighet og nivå! Skader jo ikke å reise opp og prøve/titte litt
Lykke til med å finne hest forresten
Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 04/06/2006 :  01:03:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
De hestene jeg kunne tenkt meg fra der, har kun gått i skolen 1-2-3 år og er unge.

Opprinnelig postet av Mari^_^

Da er det ikke noe problem! Dra dit og prøv de da vel, så ser du

Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 04/06/2006 :  18:28:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jepp, kommer nok til å ta meg en tur...

Tonje_

Norway

Skrevet - 04/06/2006 :  20:34:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTonje_  Svar med kopi av melding
Hold oss oppdatert da Mari=)
Ikke ri fortere enn skytsengelen din kan fly
-Tonje-
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 04/06/2006 :  20:39:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Joda. Jeg 'tapte' jo kampen om den andre jeg ville ha, så jeg skal bare kikke litt.

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 05/06/2006 :  02:19:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har nå det optimistiske synet på hester at de ikke blir "lobotomerte".
Om en hest skifter miljø og eier tror den vil tilpasse seg enten positivt eller negativt alt etter det nye stedet/personen den kommer til.
De er utrolig tilpassningsdyktige, ofte mer enn vi tror, og en lei rideskolehest/stresset traver kan bli en flott hest i sinn og skinn med den rette stimulans enten den trenger opptrening eller ro..
Jeg skjønner at det innebærer en del mer jobb men blir så lei meg når folk avskriver skolehester som "lobotomerte".
De har jobbet hardt et helt liv, ofte under ikke alt for gode forhold, og lært mange unger å ri bare for senere å bli forkastet av de samme for at de ikke lenger er flinke nok.
Bare et hjertesukk...
Nå er jo dette unge hester så jeg ser ikke at det skulle by på de store problemene (-:

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 05/06/2006 :  12:22:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva med å høre med Ellbell her på MIXen?
Hun jobber vel der så vidt jeg vet?

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 05/06/2006 :  14:30:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg har nå det optimistiske synet på hester at de ikke blir "lobotomerte".
Om en hest skifter miljø og eier tror den vil tilpasse seg enten positivt eller negativt alt etter det nye stedet/personen den kommer til.
De er utrolig tilpassningsdyktige, ofte mer enn vi tror, og en lei rideskolehest/stresset traver kan bli en flott hest i sinn og skinn med den rette stimulans enten den trenger opptrening eller ro..
Jeg skjønner at det innebærer en del mer jobb men blir så lei meg når folk avskriver skolehester som "lobotomerte".
De har jobbet hardt et helt liv, ofte under ikke alt for gode forhold, og lært mange unger å ri bare for senere å bli forkastet av de samme for at de ikke lenger er flinke nok.
Bare et hjertesukk...
Nå er jo dette unge hester så jeg ser ikke at det skulle by på de store problemene (-:

Opprinnelig postet av Harneshaug

Det jeg sa kom kanskje litt feil ut.. All ære til skolehestene, de har jo lært de fleste alt de kan! Uten de vet jeg virkelig ikke hvordan hestemiljøet hadde vært i Norge, eller i verden for den del..

Men det jeg vil, er at de gamle skolehestene som har gått i skolen i mange år skal få komme på en liten bondegård til et gammelt ektepar, som kan dulle og kose og stelle med de, sånn at de kan blir pensjonert og gå å gresse på en stor grønn eng hele dagen. DET syns jeg de fortjener, etter alt sitt slit! Derfor syns jeg ikke det er riktig å selge en gammel skolehest til en aktiv rytter, som bare vil ri og presse hesten. En ung hest derimot, er det helt greit med, siden den har hele livet foran seg.

Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 05/06/2006 :  14:37:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Helt greit Ingvild, da er vi så enige (-;

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.