hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Trenings-/Ridebandasjer
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Trenings-/Ridebandasjer
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 03/06/2006 :  00:18:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Jeg bandasjerer både med elastiske, fleece og vanlig "tøy" (sånn småstrikka på en måte) når jeg rir. Som oftest blir det fleece, da jeg syns disse fungerer best. Alltid underlag, og jeg lar det alltid være igjen en liten kant på underlaget øverst bak på beinet (litt vanskelig å forklare) på frambeina, siden sena som ligger der ikke skal bli utsatt for noe press øverst. Jeg begynner på midten, så varierer det om jeg går opp eller ned etter som hvor lange bandasjene er, og overlapper med 2/3 av forrige runde.

Som stallbandasjer bruker jeg kun fleecebandasjer. Da har jeg underlag som ligner på små dyner, og jeg passer på å ikke bandasjere for stramt, men heller ikke for løst for da har det ingen virkning. Er ikke så ofte jeg bruker stallbandasjer på Kenzo, evt i forbindelse med hard trening/sprangtrening/galler/fyllinger.

Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Kristine-Ibrahim

» VIP

Skrevet - 03/06/2006 :  13:23:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bare å bandasjere mot klokken, slik at det laget som ligger og strammer, blir liggenes på pipa - ikke senen. Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 03/06/2006 :  16:26:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Bare å bandasjere mot klokken, slik at det laget som ligger og strammer, blir liggenes på pipa - ikke senen.

Opprinnelig postet av IbrahimK

Ja, det gjør jeg alltid, men den øverste delen av sena skal ikke bli utsatt for noe som helst slags press, derfor skal man ikke bandasjere øverst bak på frambeina. Det er grunnen til at man ofte ser at folk har bandasjert slik at underlaget synes.

Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 04/06/2006 :  10:28:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Men hvor høyt bandasjerer du da, Ingvild?
Jeg har alltid bandasjert helt opp, noe jeg har lært for mange år siden.. Og de andre jeg har sett bandasjere gjør det samme..
Kan du forklare dette nærmere for meg, for jeg vil svært gjerne lære dette ordentlig da.
Hva skjer om senen får press rett under kneet? Og har du evnt. et bilde som viser hvor høyt en skal bandsjere opp?

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.