hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Trenings-/Ridebandasjer
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Trenings-/Ridebandasjer
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Flokus

Norway

Skrevet - 31/05/2006 :  14:29:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva er det godt for? Er det behagelig? Kan rytter kjenne forskjell på hesten med å ri med eller uten? Hvordan skal man bruke bandasjer på meeeeget stiv hest?

Litt kronglete, men hesten jeg passer har bandasjer, men det ser ikke helt ut som han liker å gå med det. Noen tips?

Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

lino

» VIP

Skrevet - 31/05/2006 :  14:36:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Bandasjer støtter jo beina. Du kan prøve å bandasjere din egen arm, feks så kjenner du det.
Generelt mener jeg at det ofte brukes for mye bandasjer, jeg tror mange bandasjerer uten å vite hvorfor de gjør det, annet enn at "alle andre gjør det"..

Om eieren har sagt at du skal bruke bandasjer på hesten, må du nok bare gjøre det. Har du spurt eieren hvorfor?

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 31/05/2006 :  14:41:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Har du spurt eieren hvorfor?

Opprinnelig postet av lino

Flere hundre ganger. Er litt skeptisk til å bruke bandasjer på en slik hest, siden han har ALDRI gått i bandasjer før, baare meningsløst. Da jeg spurte, sa hun ''fordi de var på tilbud, så fikk jeg lyst på de''. Jeg spør bare hva er hensikten med å kjøpe bandasjer når du ikke aner hva det er godt for? Hun svarer ''fordi det er grævla fint med bandasjer og det er godt for hesten''. Er det det?

Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 31/05/2006 :  14:55:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Hvis bandasjene blir lagt på riktig, støtter de sener, varmer og beskytter. Men hvis de blir lagt på feil, gjør de mye mer skade enn nytte. Da kommer trykket på feil sted, og det kan føre til seneskader og trykkskader. Så man bør vite veldig godt hvordan man skal bandasjere før man gjør det. Jeg ser veldig mange skolehestryttere som surrer bandasjer rundt beina på hestene uten å vite hva de egentlig gjør, hvorfor de gjør det, og uten underlag (noe man etter min mening ha, uansett hva slags bandasjer man bruker). Jeg sier heller til de at de skal sette på belegg i stedet, siden det er mye mindre komplisert på alle måter.
Kenzo&Buster
Diamantene<3

Redigert av - Ingvild og Kenzo den 31/05/2006 15:00:25 Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 31/05/2006 :  15:02:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ok.
Eieren til hesten har ikke kjøpt underlag, bare bandasjene.

Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 31/05/2006 :  15:10:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Hvordan er bandasjene da? Hele i samme stoff, eller todelt (fleece og elastikk/strikk)? For de todelte skal egentlig kunne brukes uten underlag, siden fleecedelen skal erstatte underlaget, men det holder ikke for meg, så jeg bruker underlag der også.
Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 31/05/2006 :  15:16:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er sånne helt normale på en måte.. Kjøpt på MinHestebutikk, så jeg kan se om jeg finner bilde.

Edit for å legge inn bilde

Disse tror jeg det er.

Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Redigert av - Flokus den 31/05/2006 15:23:06 Gå til toppen av siden

MagicHoneyEye

» VIP

Skrevet - 31/05/2006 :  15:31:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
gud, brukes de uten underlag? d skader mer enn det hjelper..
camilla & Honey <3
vip.hestemarked.no/vip.asp?id=53
Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 31/05/2006 :  15:34:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
MÅ HA UNDERLAG!
Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 31/05/2006 :  15:51:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg håper inderlig at eier av hesten ikke har en vip på Hestemarked og kommer over denne linken. Jeg hadde blitt rimelig forbanna, selv om jeg er enig i at bandasjebruk stort sett er unødvendig i de fleste tilfeller. Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 31/05/2006 :  16:03:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Eieren har ikke internett, så jeg tviler sterkt på det.
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 31/05/2006 :  16:33:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Eieren har ikke internett, så jeg tviler sterkt på det.

Opprinnelig postet av Ojdiis

jamen Øydis da..
Pass på å ikke drite deg på leggen nå...
Gå til toppen av siden

kari anne
» VIP

Skrevet - 31/05/2006 :  16:49:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg håper inderlig at eier av hesten ikke har en vip på Hestemarked og kommer over denne linken. Jeg hadde blitt rimelig forbanna, selv om jeg er enig i at bandasjebruk stort sett er unødvendig i de fleste tilfeller.

Opprinnelig postet av Birre

? Fordi???? Hadde vel ikke vært så dumt om ho og fikk retta opp i misforståelsen? Tror hvis jeg hadde vært hestens eier ville jge blitt så flau at jeg hadde løpt og kjøpt bandasje underlag og latt som jeg bare hadde glemt det. Syns det er flott jeg at man stiller spørmål ved påstander selv om de som kommer med de burde vite bedre for ingen er helt feilfrie.

Kunne ønske alle hadde tatt seg en tur på Hestemarked.no for det er alltid noe og lære for alle her!

Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 01/06/2006 :  13:21:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Jeg håper inderlig at eier av hesten ikke har en vip på Hestemarked og kommer over denne linken. Jeg hadde blitt rimelig forbanna, selv om jeg er enig i at bandasjebruk stort sett er unødvendig i de fleste tilfeller.

Opprinnelig postet av Birre

? Fordi???? Hadde vel ikke vært så dumt om ho og fikk retta opp i misforståelsen? Tror hvis jeg hadde vært hestens eier ville jge blitt så flau at jeg hadde løpt og kjøpt bandasje underlag og latt som jeg bare hadde glemt det. Syns det er flott jeg at man stiller spørmål ved påstander selv om de som kommer med de burde vite bedre for ingen er helt feilfrie.

Kunne ønske alle hadde tatt seg en tur på Hestemarked.no for det er alltid noe og lære for alle her!

Opprinnelig postet av kari anne

Hadde du virkelig det?

Jeg hadde blitt forbannet og såret over at fòrrytteren min hadde lagt meg ut på nettet til gud og hvermansen. Diskutert hestestellet mitt med alle andre enn meg.

Dårlig gjort og lite oppegående spør du meg. Jeg hadde nok endt opp med en ny fòrrytter til hesten min vil jeg tro.
Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 01/06/2006 :  14:25:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er ikke fôrrytter til hesten, bare steller, og dessuten så er hun like gammel som meg.
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 01/06/2006 :  14:44:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
jeg har noen bandasjer fordi de er så fine.. he he.. men jeg bruker dem ikke.. av samme grunnen.. da blir de jo skitne og sånn... (veldig dyp jeg)

jeg synes du skal små hinte om at hun burde ha underlag under.. ellers ser jeg ikke noe feil i og bruke dem fordi de er pene.. men de må så klart brukes/ settes på riktig..

jeg er også enig i at det ikke er bra og henge ut noen.. men utgangspunktet var vel hva bandasjer var godt for?? selv om det kanskje sklei litt ut..

mvh Mia..... Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.5 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.