hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Stemmer du FrP?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 Stemmer du FrP?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 9

Tone_

Skrevet - 01/06/2006 :  10:41:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tja, hva skal jeg si... å tro at Gud skapte verden betyr ikke nødvendigvis at en forkaster alt som har med forskning å gjøre.

For mange vil kanskje tanken på at Gud skapte verden virke "gammeldags" og urealistisk... For meg er tanken på at mennesket stammer fra apene mer urealistisk...tross all denne forskningen og empirien... men jeg skjønner og respekterer at folk tror på dette... derfor håper jeg at folk respekterer det jeg tror på..

For det hele dreier seg jo, til syvende og sist, på en tro? Ingen av oss var da der da det skjedde, så en skal være litt forsiktig å si at "slik er det"...

Tone melone kaffekone
Redigert av - Tone_ den 01/06/2006 10:42:15 Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 01/06/2006 :  16:48:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Ok, nå har jeg ikke lest alt som står her, men jeg har jo selvsagt et par synspunkter likevel :p
For meg handler det å ikke stemme FRP om mange ting, også mange ting i og utenfor partiprogrammet deres.

1. Jeg skjønner ikke hvor man skal få penger fra, til å drive den norske staten om man skal oppfylle mer enn noen få punkter i FRP's partiprogram. Ja, jeg ser at Siv Jensen og Carl Ivar har mange mer eller mindre gode ideer, men ingen av dem virker helt gjennomtenkte.

2. Jeg funderer ofte på om det er "alle" som er medlemmer i partiet som har mistforstått partipolitikken, eller om det er Siv og Carl Ivar som holder tilbake på de mindre hyggelige delene.

3. Med den gjengen av fe-huer som er politikere i dette partiet både lokalt og sentralt så er det faktisk for meg helt utelukket å stemme på dem.

Disse testene for å finne ut hvem man skulle stemme på var helt underlige, man måtte ta "enten eller" standpunkter. Man kunne aldri svare "det syns jeg er ok" når det kom til både det ene og det andre.

Frp står for et menneskesyn jeg aldri vil kunne se som mitt eget, og for meg er det god nok grunn til ikke å stemme på dem.
Samtidig er også alkohol og tobakk så lite viktig for meg, at det bare virker latterlig at dette skal være punkter i en valgkamp.

Lopke: at brennevin/ølsalg gikk ned i Danmark betyr dessverre ikke at det vil gjøre det her. jeg vet ikke om jeg har sett Danmark slik det egentlig er, men det virker som drikkekulturen der er en helt annen enn den er her på bjerget. Så akkurat der støtter jeg vel på sett og vis tanken om at det kan være lurt å opprettholde de. Samtidig har jo dette med arbeidsplasser i Norge å gjøre, og hvis man kan redde arbeidsplasser ved å senke avgiftene noe er det jo likevel en tanke å tenke.

Det jeg på mange måter syns er mest fascinerende og skremmende på en gang er at mye av Frp's oppslutning forteller noe om nordmenns ønsker om billigere alkohol, og ikke minst det forteller mye om folks fremmedfrykt.

Helt til sist: den dagen Carl I Hagen uttalte at spanjoler i _Spania_ måtte lære seg norsk om de skulle jobbe med nordmenn...ja da mistet han _all_ troverdighet og kredibilitet hos meg. Der forsvant hans svungende "vi må hjelpe dem der de er, vi må integrere oss der vi er" tale rett i do spør du meg.

Guro
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 01/06/2006 :  16:56:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
3. Med den gjengen av fe-huer som er politikere i dette partiet både lokalt og sentralt så er det faktisk for meg helt utelukket å stemme på dem.

ALLE parti har har personer innad partiet, være seg det er sentralt eller lokalt, som er "fe-huer", for å bruke ditt ord. Å dra dette frem i en diskusjon på en måte som tilsier at det bare er FRP som har mindre funksjonerende mennesker i partiet blir bare feil.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 01/06/2006 :  16:59:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Kunne ikke vært mer enig med deg Guro, *tankeleser*.
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 01/06/2006 :  17:57:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Signerer Guro sitt innlegg jeg også.
Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 01/06/2006 :  19:13:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vil bare også si meg enig med Guro.

Og til Vinga: dinosaurene er faktisk beskrevet i Bibelen, som store, skjellete øgler. Husker ikke i hvilken sammenheng, og hvor i Bibelen det står, men det gjør det...

Jeg er ikke kristen selv, men det provoserer meg grenseløst når folk avviser religion som bare vås og sprøyt, med grunnlag i vitenskapen. Det er faktisk fullt mulig å bevise at mange av de utrolige historiene i Bibelen kan ha skjedd, like fullt som det er mulig å bevise at evolusjonsteorien er riktig, til tross for et manglende ledd.
Gå til toppen av siden

Ildfuglen

» VIP

Skrevet - 01/06/2006 :  19:17:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skal ta meg tid til å svare litt mere i kveld/morgen (nu er det fest på statsvitenskap..)
Men jeg er helt enig med Guro! Knallgodt innlegg!!

Renate
Gå til toppen av siden

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 01/06/2006 :  21:16:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Og til Vinga: dinosaurene er faktisk beskrevet i Bibelen, som store, skjellete øgler. Husker ikke i hvilken sammenheng, og hvor i Bibelen det står, men det gjør det...

Det er ikke dinosaurene det er snakk om, men øgler av type iguana og kondor. Både nålevende og utdødde.
Dessuten viser hudfunn at dinosaurene ikke var så skjellete
Dinosaurene døde ut for ca 60 millioner år siden, og de første skjelettene ble først gravd opp for noen få århundrer siden, ingen viste om dem før det, og det ble trodd de var valer.

Jorden har eksistert i nesten fem milliarder år. I følge bibelen ble mennesket skapt noen dager etter skapelsen av jorden, om jeg ikke husker feil, hvordan kan det henge sammen når jorden er så gammel?

Og ja, jeg vet mange kristne ikke tolker bibelen ordrett. Men det gjorde man for et par århundrer siden.

Spørsmålet er: Hvor lenge skal man vri og vrenge for å få gi religionene plass i den moderne verden før de blir like hullete som et dårlig eventyr?

Kopi av melding:
Jeg er ikke kristen selv, men det provoserer meg grenseløst når folk avviser religion som bare vås og sprøyt, med grunnlag i vitenskapen. Det er faktisk fullt mulig å bevise at mange av de utrolige historiene i Bibelen kan ha skjedd, like fullt som det er mulig å bevise at evolusjonsteorien er riktig, til tross for et manglende ledd.

Selv om jeg overhodet ikke er religiøs selv, er jeg ikke i tvil om mange av personene i bibelen virkelig har levd. Det er alltid noe(n) som gir opphav til historiene. Jeg tror til og med at Jesus har levd, dog som et vanlig menneske.
Husk at når historier glir fra person til person blir ofte en fjær et helt hønsehus.

Det "manglende leddet" er et 80 talls spørsmål/problemstilling som for lengst er løst, da vi overhodet ikke utviklet oss som perler på snor, men mer som en busk med tusen grener. Faktisk har vi levd side om side med utallige menneske varianter opp gjenom hundretusenvis av år.
Om som alltid i naturen: Den sterkestes rett..........

Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 02/06/2006 :  18:42:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

ALLE parti har har personer innad partiet, være seg det er sentralt eller lokalt, som er "fe-huer", for å bruke ditt ord. Å dra dette frem i en diskusjon på en måte som tilsier at det bare er FRP som har mindre funksjonerende mennesker i partiet blir bare feil.

Opprinnelig postet av Ullsokken

Greit nok jeg tar til meg at dette var et dårlig uttrykk, og ja, det er flere partier som har mennesker jeg ikke vil ha som mine venner innad i sin organisasjon, men jeg føler at det er ingen andre partier som har en så stor forskjell i uttalt politikk mellom partiledelsen og "grasrota" i partiet. Iallfall ikke på denne måten, selvom Jens Stoltenberg får kjeft for å dra inn sine "høyreorienterte" venner ved å ha med Støre i sin regjering, så kjennes det iallfal som at det er en litt annerledes uenighet.
Ikke en uenighet om hvordan man tolker partiprogrammet.

Guro

edit for å legge til: Takk for støtten:-)

Redigert av - Guro den 02/06/2006 18:46:28 Gå til toppen av siden
Side: av 9 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.