hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Belgisk blå? Denne er amerikansk rød!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Belgisk blå? Denne er amerikansk rød!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

nn

Afghanistan

Skrevet - 29/05/2006 :  12:12:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå er jo amerikanerne kjent for at alt skal være så forbanna stort. Det er ikke bare hestene som er store der borte, det gjelder vel folk og dyr generelt.

Usmakelig form for avl, hvor utseendet går foran helse og dyrene lider under dårlig fysikk.
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 29/05/2006 :  12:13:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå er jo amerikanerne kjent for at alt skal være så forbanna stort. Det er ikke bare hestene som er store der borte, det gjelder vel folk og dyr generelt.

Usmakelig form for avl, hvor utseendet går foran helse og dyrene lider under dårlig fysikk. Disse ekstreme tilfellene, (den siste var pen), ser jo ut som flodhester!

Det er DET det er!!! FLODHEST
Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 29/05/2006 :  12:42:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ugh..
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 29/05/2006 :  12:55:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Nei da er jammen en blanding av to forskjellige raser bedre.
Sånn utstillingsavl er forferedlig synes jeg, når det gjelder alle dyr. OG i USA er alt ekstremt.
Helt utroligat et føll blir født med så overutviklede muskler. Ser lite sundt ut.
Samme med Tennesse Walking Horse. De presser hester til det ekstreme for egen vinnings skyld.

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 29/05/2006 :  13:04:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
De presser hester til det ekstreme for egen vinnings skyld.

Dette gjøres dessverre i all hestesport.
For en hest er det ikke naturlig å bli ridd på; verken over 1.80 meter høye hindere,vanskelig grad av dressur eller bli tvunget å løpe fort i trav uten å få slå over til galopp-noe som ville vært mer behagelig/naturlig for hesten i et så høyt tempo.
Bare for å nevne noe..

Dette med Halter-hester er nok ikke noe verre enn mye annet nei.
Avl av hunder hvor bla. haler blir kupert vekk og ører stiftet opp...
...og utvikling av miniatyr-hesteraser som er så dårlig av kvalitet at de aldri kan brukes til noe annet enn å stå ved siden av prydbuskene i hagen...

Lista kan bli lang...

Redigert av - xxxx den 29/05/2006 13:20:21 Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 29/05/2006 :  17:17:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Mosjon 6-12minutter til dagen? Siden de må ha allslags beskyttelse for å traves i 6 minutter regner jeg ikke med det blir så mye fri utegang på hestene heller? Stakkars, står de bare å spiser og blir børstet hele dagen da? Høres ikke ut som ansvarlig hestehold på meg.
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 29/05/2006 :  21:18:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Dette er jo noe vi har sett i hundeavlen lenge. Feks finne Golden Retriever og Labrador i en "utstillingsversjon" og en "jakt/bruksversjon". Endatil er jo ikke dette de som er ille.
Men det er helt klart lettere å se at en hest ser "bolet" ut enn å se at en hund begynner å få dårlige neseganger (altså at de klemmes sammen og blir dårlige feks).

Jeg mener nå ikke at jeg jeg syns dette var verken pent eller spesiellt heldig. Men at det ikke er noe sjokk at noe sånt må du kke opp også her. Men det er bra hvis det er slik som Nancy skriver at man allerede er obs på saken og jobber mot en mer moderat versjon av denne typen hest, noe som garantert vil være en stor fordel i forhold til hestens helse. Og ja, jeg mener at det er helt sprøtt å avle hester som ser så til de grader "feil" ut i forhold til alt hva jeg er vant med av avlsmål om harmonisk og bra bygget hest.

Guro
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 29/05/2006 :  23:05:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noe av det som er skremmende med denne her er at den tydeligvis er en godkjent og ettertraktet avlshingst og trekkes frem som et ideal.

http://www.halterhorse.net/Willy.html

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 30/05/2006 :  00:19:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fatter ikke at noen kan se på disse hestene som vakre,jeg får en creepy følelse..
Gå til toppen av siden

jameho

Norway

Skrevet - 30/05/2006 :  00:39:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Helt enig. Ser virkelig ut som bolehester. Ikke pent!

Hjemmeside: http://www.freewebs.com/kajaroma/
http:/www.freewebs.com/lardalhesteforening/
Gå til toppen av siden

linndi&ida

» VIP

Norway

Skrevet - 30/05/2006 :  14:09:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelinndi&ida  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselinndi&ida  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Dette er jo noe vi har sett i hundeavlen lenge. Feks finne Golden Retriever og Labrador i en "utstillingsversjon" og en "jakt/bruksversjon".
Bilde av de to forskjellige typene Golden Retriver?? Har en Golden selv så ble litt nysjerrig.... Min er bare familiehund da så, har liksom ikke satt meg helt inn i rasen..... OT....

uffameg! Så jo absolutt IKKE naturlig ut med så mye muskler på lille føllet.... Å moren da.... HUFF!!
Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 30/05/2006 :  15:31:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Nydelige hoder og hals men fy *** så stygg kropp? Hjelp, misfoster, sorry med det der var stygt det, sett masse rare stygge hester men dette tok kaka, synes i og for seg alle hester er pene, men dette var stygt...
Garsy du er verdens beste! Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 30/05/2006 :  16:03:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja denne TOK kaka..
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

avur

Norway

Skrevet - 31/05/2006 :  22:26:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideavur  Svar med kopi av melding
Uff! Halterhester er jo noe for seg selv, da... Tro om den er N/N eller H/N...? Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 31/05/2006 :  23:28:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
??
NN??
HN??

Opplys de uvitende masser (dvs den uvitende Nina) hva betyr det??

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.89 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.