hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dressurryttertestene er i gang..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Dressurryttertestene er i gang..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 24/05/2006 :  12:50:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Se: "Dressurryttertester"

Første stevnene er allerede til helga faktisk. Under L-stevne i Alvøen og under D-stevne i Moss. Spennende.. Men foreløpig er klassene lukket og rytterne som får ri er kun inviterte.

dressurblogg.no

Kajsa

» VIP

Skrevet - 24/05/2006 :  14:42:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Jeg finner det ikke :/
I proppene for stevnet i Alvøen til helgen står alle klassene som åpne. Er jeg blond eller står det ikke?

http://www.n3sport.no/organisation.asp?WCI=wiKlubbKassaNews&WCU=413209&CatId=73074

Prøv min quiz om de kule gule HER

Gå til toppen av siden

Destrier

Norway

Skrevet - 24/05/2006 :  16:05:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDestrier  Svar med kopi av melding
Lukkede klasser og kun inviterte ryttere; da trenger det ikke stå i proposisjonen.

Foreløpig er dette kun på test-stadiet. Det er først til neste år at det vil åpnes for slike klasser på stevner.

Hilsen Destrier
www.klassiskdressur.com
Det er de som vet minst som bruker flest ord for å forklare det de mener. De som vet mye, sier det med få ord. (Baucher)
Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 24/05/2006 :  16:25:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Aha. Da var jeg ikke så blond allikevel da
Jeg skal definitivt ut og se. Alvøen er jo min klubb, jeg står bare ikke oppstallet der. Blir spennende. Turrytter-rapport-fra-dressurstevne kommer

Prøv min quiz om de kule gule HER

Gå til toppen av siden

kjersti *

» VIP

Skrevet - 24/05/2006 :  20:38:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
hva er dressurryttertester egentlig? har aldri hørt om det jeg Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 24/05/2006 :  21:20:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hva er dressurryttertester egentlig? har aldri hørt om det jeg

Opprinnelig postet av kjersti *

Ikke jeg heller!

Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 24/05/2006 :  22:45:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Det er noe de har hatt en del år i Tyskland allerede, som nå innføres i Norge. Er også, eller holder på, og innføres i Sverige og. Målet er å fokusere med på grunnridningen, og gjøre det mer "atraktivt" å terpe sits og pen ridning allerede fra starten av. Ser man på de tyske ponni- og juniorrytterne ser man tydlig forskjell når det gjelder sits på disse, sammeliknet ryttere fra land uten disse testene. I Tyskland har det blitt veldig prestigefylt å gjøre det bra i disse testene.

Hvordan dette blir i Norge er vel ennå ikke helt bestemt, og prøveperioden nå er vel ment for å prøve og feile litt. De vil ta endel ideer fra Tyskland, og legge opp endel selv. Slik jeg fikk presentert det for nesten 1 år siden, var at man ønsket ryttertester fra LC til MB-nivå. Når man rir en slik test, skal man ri 2-3 ekvipasjer sammen. Man skal vise et program, og ri etterhverandre. I dømmingen vil det vektlegges hvordan rytteren utfører sin ridning. Da ser man på sits og hvordan innvirkning sits og hjelpere har på hesten. F.eks. vil ikke gangarter ha noen betydning. Til å dømme vil det være en trene og en dommer. Mer info kommer nok siden, og det er mulig det er gjort endringer siden jeg fikk dette presentert. Det har vært en komitee som har jobbet med dette frem til nå, og vil jo anta at de har kommet frem til noe.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 25/05/2006 :  00:50:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Noen som vet hvorfor klassene er lukket? For å få en gjennomgang/test ikke bare for ryttere men også for dommere?

Spm 2: Hvordan er det mulig å finne ut hvor det sakl være slike klasser om de ikke står i de vanlige proposisjonene? Kunne vært superartig å dra og se en gang (men her oppe på feil side av Dovre virker de skremmende lite interessert i dressur innimellom).

Guro
Gå til toppen av siden

kjersti *

» VIP

Skrevet - 25/05/2006 :  17:30:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
hmmm....
ganske likt dressurtestene på studentrytterstevner da minus det at man kun rir mot ryttere som rir samme hest...

må jo være fordel med hest som har små steg i så fall eller tar jeg feil????
Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 25/05/2006 :  17:32:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

må jo være fordel med hest som har små steg i så fall eller tar jeg feil????

Opprinnelig postet av kjersti *

Hvorfor det? Skjønte ikke den jeg..

Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

kjersti *

» VIP

Skrevet - 25/05/2006 :  17:54:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvis det er kun sits og stil og formen til hesten eller bevegelser ikke har noe å si, ville i hverfall jeg valgt en hest med mindre steg som det er lettere å sitte pent på med mindre hesten bare raser av gårde helt av tøylen da.... min er ikke lett å sitte på i hvertfall i skritt føles han ut som en kamel og i traven må jeg legge til alt jeg har av balanse, styrke og konsentrasjon og likevel greier jeg ikke holde beina der jeg vil menmen, er vel et luksusproblem som jeg finner ut av etterhvert. Gå til toppen av siden

kjersti *

» VIP

Skrevet - 25/05/2006 :  17:56:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
regner uansett med at slike tester er for lettere klasser så tenkte bare at for en uerfaren rytter må det jo være lettere å vise frem fin sits på en hest uten altfor mye gang Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 25/05/2006 :  18:13:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Aha, skjønner

Jeg hadde også store problemer med å sitte på min hest, men etter hvert som jeg har blitt bedre kjent med han, og fått han til å jobbe enda mer med ryggen, så er det ikke et så stort problem lenger. Nå klarer jeg også å sitte godt i øket trav!

Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 03/11/2006 :  13:34:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Ser de er satt opp igjen nå, se her. Alvøen i Bergen arrangerer åpne klasser i LC og LB.
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 04/11/2006 :  00:08:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
spennende saker! gleder meg til det kommer hit også :D
www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden

Labbis

Denmark

Skrevet - 18/11/2006 :  21:46:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det noen som har vært med på eller sett på noen av disse ryttertestene? Hvordan har det fungert? Er litt spendt på hvordan det har blitt, så hvis noen har noen erfaringer med det, så del det gjerne med oss andre! Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.