hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dressurryttertestene er i gang..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Dressurryttertestene er i gang..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 29/05/2007 :  12:24:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Er det fortsatt slik at klassene er stengt om man blir invitert eller kan nå alle delta på dette? Hvilke klasser skal man ri? Er det de vanlige programmene som ligger på NRYF?

Ser man skal ri sammen med flere i noen klasser, og hvordan gjøres dette da? Blir vi fortalt hva vi skal gjøre som på et stil og sits stevne?

Tenkte jeg skulle være med på Lier Horse Show sitt ryttertest stevne i juni, men trenger virkelig mer feedback på dette.

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 29/05/2007 :  19:45:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg tror ryttertestene dom er under Lier Horse show er første gang denne konkurranseformen går som åpen. Propen tyder på at det bare er å melde seg. Kan dog tenke meg at det kan bli populært, så vær tidlig ute :)
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Lene81

» VIP

Skrevet - 29/05/2007 :  23:31:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei.

Jeg var med på ei samling med Lillian Grepne i Steinkjer i Nord-Trøndelag i vinter, og da fikk vi ganske mye informasjon om ryttertestene. Jeg håper disse etterhvert erstatter "rekrutt-klassene" LC og LB i alle fall, for det er først og fremst rytteren, og ikke hesten som blir vektlagt, så det setter mer fokus på selve ridningen.
Det er jo helt klart flere fordeler med det:
- når 3 og 3 eller 2 og 2 ryttere rir samtidig i LC og LB sparer man masse tid når det er mange startende
- det er kanskje mindre skummelt å starte sitt første stevne når man ikke skal ri alene
- veldig publikumsvennlig ettersom programmet blir lest opp fortløpende
- Sist men ikke minst: det er RIDNINGEN som blir bedømt! :)

På den samme samlingen ble det utført en demonstrasjon av både LC, LB og LA, og det viste seg å bli en mye mer publikumsvennlig dressurklasse ettersom det hele tiden er en person som leser opp programmet.
I LC skulle de ri 3 og 3, så det ble til tider litt problematisk med avstander ettersom det var ganske stor forskjell på hestene i både størrelse og hastighet. I LB red de 2 og 2 på demonstrasjonen for oss, og det fungerte kjempebra. Det var enkelt for publikum å følge med på begge ekvipasjene og programmet (som fortsatt ble lest opp høyt). I LA startet en og en ekvipasje.

Det blir spennende å se om disse klassene blir mye brukt neste år! Håper det! :)
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 30/05/2007 :  13:04:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Ok, så da trenger jeg ikke pugge noe program, de leser det opp for meg? Jaja, får bare hive meg med å se hvordan det går.. hehe... Håpe på å få passet til gampen til da ;o)

En annen ting når man starter ryttertest klassene, må hestene da ha hestelisens?

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!

Redigert av - Roxira den 30/05/2007 13:26:37 Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 30/05/2007 :  20:01:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

En annen ting når man starter ryttertest klassene, må hestene da ha hestelisens?

Opprinnelig postet av Roxira

Dette følger stevnekategori, altså om det er D-stevne, klubbstevne osv, ikke gren og type program. Når det gjelder hestelisens er dette KRI-stoff.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Lene81

» VIP

Skrevet - 30/05/2007 :  22:11:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ok, så da trenger jeg ikke pugge noe program, de leser det opp for meg? Jaja, får bare hive meg med å se hvordan det går.. hehe...

Opprinnelig postet av Roxira

Du bør nok uansett pugge program, for hvis den som rir foran deg rir feil skal du likevel ri rett, og det blir veldig "gjennomsiktig" i forhold til planleggingen før hver øvelse dersom du ikke kan programmet. Anbefaler nok å ri igjennom det et par ganger på forhånd ja! :)
Dere må skrive inn og fortelle hvordan det har gått etter at dere har ridd!
Gå til toppen av siden

SofusOgMarlene

» VIP

Skrevet - 03/06/2007 :  16:35:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSofusOgMarlene  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSofusOgMarlene  Svar med kopi av melding
Det var et sånt ryttertest stevne her på nnhs. Skulle egentlig være med men greide å få lungebetennelse i siste liten

På hingsteutstillinga på NNHS brukte vi et av de programene og red pauseinnslag til musikk med bare lyngshester. Da var vi fem stk. som red etter hverandre. Men det var jo bare et pauseinnslag da...

http://www.piczo.com/EliasnesSofus Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.