hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - sesongstart
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Distanseridning
 sesongstart
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 16

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 02/06/2006 :  22:53:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Hva slags PolyPads er det du skal ha? Jeg har en svart som jeg ikke bruker, men den er ikke så tykk som de vanlige. Den er vel på tykkelsen av de tykkeste shabrackene vil jeg tippe. Så si fra om du vil ha den, jeg bruker den ikke. De ligger ikke roligt på Etanec, hverken denne tykkelsen eller de helt tykke
Jaja, ikke uventet... Hva ligger vel som det skal på ham?..
Skal skal ikke ha noe for den, er bare glad om jeg blir kvitt noe av alt som ligger og slenger (greier jo ikke kaste utstyr, hehe).

Ser ut som om jeg kan få tak på skinn nå Fant en nettside der de selger skinn :
http://www.naturmagasinet.no/pages-productinfo/product-50/granberg-garveri-as-reinsdyrskinn.html
så jeg kommer nok til og bestille derfra. Grei pris også

Huff, ja det er fælt hvordan en kan finne en haug med unnskyldninger for og shoppe hesteutstyr... Og jeg er fæææl med det...
Jaja, godt at skattepengene kommer denne mnd, hihi
I tillegg til skinnet skal vi jo på araberhestuts. i Drammen til helgen, og da jeg bare innom Skoies Det var de stigbøylene +++ *kremt, Bente i et nøtteskall.. Må bare ha og må bare ha..*

Åja jeg kan virkelig tenke meg hvordan du savner Ferrari og turene deres... Lenge til du er klar da?

Hadde jo vært kanonflott om de laget ei 80 km.løype også Men det er jo kjekt at der er såpass mange som skal starte. Det er jo en kjempefin avstand for oss og kjøre til Kv.Dal. Så jeg håper inderligt at arrangørene får mersmak og vil arrangere senre igjen
Vi får bare glise det beste vi kan til de fastboende når vi er i løypene, så de ikke får noe negativt og si på oss, hehe

Godt jeg ikke er alene om og vite om der er reisndyr her i området!
Men husker da jeg gikk på landbr.skolen i Søgne, da fikk jeg anonymt brev fra en - eller flere - på skolen, der der var bilder og prisliste over snøscootere, hahaha Og jeg ble alltid omtalt som "hun fra vidda", såå hvem vet
Og så forstod de nesten ALDRI hva jeg sa Til slutt endret jeg dialekt, ble sørlending jeg også, var så lei av og høre "hææ???" og "hvafforno`??"

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 03/06/2006 :  02:05:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Sånn, da var reinsdyrskinnet bestilt

*Trett Bente skal krype i køya nå.. Gjeeesp*

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 03/06/2006 :  10:42:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har bestilt tre stk polypads, så jeg trenger vel ikke flere med det første. Fikk et greit tilbud gjennom landslaget , så jeg slo til. Så spørs det jo om de ligger greit på hesten. Skal heller skrike ut hvis jeg trenger en til da =)
Har jo hørt både positivt og negativt om de pad'ene, men har også lest litt "bruksanvisning", så, får se hvordan det går.

De reinsdyrskinnene så jo greie ut, skal ha det i bakhodet når jeg trenger nye, og ikke får tak i jegerene Grei pris også.

Er det araberutstilling neste helg? Heldig du, det er jo så mange flotte hester! Har vært på linnesvollen en gang (og da var Etanec også der), sammen med ei venninne. Vi gikk jo rundt på rosa skyer hele den helga!

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 03/06/2006 :  11:01:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Ååårh, jeg har jo kommet inn i araberhestmiljøet og deres utstillinger for sent jo Har bare sett Etanec bli stilt på Viba`s B-show hos Rine jeg.. Og da var det min mann som stilte ham, gikk jo bra da. Han kom på 2.plass i vallakklassen og med sin halvbror KA Palermo på første
Jaja, jeg skal hvertfall kose meg til helga ja. Shoppe på Trædal og så videre til Drammen og nyte synet av mange flotte arabere
Både Kjell og Ragnvald (Hagen Arabians) har hester som skal stilles, så dette blir spennende!! Er også litt usikker på om en annen her på Haua også har ei som hans skal stille? Husker ikke helt i farten, det er min mann bedre oppdatert på
Men spennende og kanonkjekt blir det uansett!!
(Og så skal vi til Aachen i september på utst. + Blommerød eller noe før det igjen..) Elsker og gå og se på disse utstillingene

Ja bare si fra du, så skal jeg ta med paden om du vil
De jeg har prøvd har fungert fint så lenge jeg skrittet, men i trav og galopp (spesielt) har de slidd bakover, og jeg har måttet sale av og på på turene for og fikse det
Men jeg håper inderligt at det funker bedre for deg! Som sagt tidligere så har Etanec er "grusom" pels, så det kan jo også være det som virker inn..
Vet at Ellen med KA Pluton bruker PolyPads mye, og de ligger helt fint på ham.

Ja jeg syntes også de hørtes - og virket - greie de skinnene. Men her er en link til, om du vil lese størrelsene på skinnene, i tilfelle du planlegger og dele det i to f.eks.
http://granberggarveri.no/reinskinn.htm
Jeg tok ikke hensynt til det akkurat nå siden jeg trenger og prøve det ut for og se om det kan funke på Etanec. Men er det for lite til og dele, og det ligger fint på ham, bestiller jeg bare et til ved en senere anledning.
*Det var det med og bruke masse penger ja, kremt host*

Om jeg ikke greier og finne reinsdyrjegere her i området da, hehe

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 03/06/2006 :  11:39:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du kjenner kanskje denne hesten?

Dere reiser til utlandet også for å se på hester? Åh, sikkert enda flere flotte arabere der! De er en fryd for øyet

Men, det skal jo sies at det er kjempemange nydelige arabere her i distriktet også! Syns det er fint at folk får opp øynene for araberhestens og dens gode bruksegenskaper og herlige gemytt. Det finnes jo arabere i hver eneste bygd her i distriktet, nesten. (gyland, flekkefjord, kvdal, moi/hovserad, haua, feda..)

Tidligere var det jo bare stortsett travere og gulinger
Hihi, denne tråden har jo blitt litt lang

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 03/06/2006 :  12:46:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Åååå, næmmen det er jo min søte lille sukkerklump jooo, hihi
Bare se på vakke rhan er *hjertesukk.. Bente drømmer seg bort litt..* Kanonstilig hale han har der, hihi
Husker du hvordan det gikk med Etanec på denne utst.? Mon tro om det er Jørgen Olsen som stiller ham her?.. *kremt* jeg har aldri sett Jørgen bakfra jeg
Er det greit om jeg kopierer bildet og har det på vipsiden min?

Ja det er kjempestiligt at der er blitt så mange arabere i distriktene rundt her!
Husker for bare noen få år tilbake hvordan omtalen var av araberne; Greie og ha i hagen og se på, men egnet seg ikke til noen form for bruk what so ever.. Det var hva folk hadde som oppfatning av araberne
Godt det har endret seg radikalt, for det er noen suverene hester og bruke. De er så utrolig utholdende, sterke og sparsommelige i matveiene for ikke og snakke om tilliten til mennesker da..

Ja her også var der i overflod på gulinger og kaldblodser. Så jeg har stelt mange fjordinger og kaldblodser opp gjennom årene, men det har vært meget lærerikt også. Men husker somom det var i går, da Kjell, Albert og Harry kom med sine 3 første arabere Et par uker etterpå kom Darwin, deres første hingstepjokk på et år.
Jeg turde jo ikke klappe hestene deres, trodde de hadde overvåkningskameraer på beitene, hahaha jeg ler meg ihjel Sa jo bare sååå mye pent om de vakre dyrene, høøyt og tydeligt i tilfelle de hørte meg i "kameraene" sine.
Såklart var der ingen kamera da, hehe. Og et par uker etterpå var jeg den stolte steller av Petronika Mine to veninner ble stellere for Sekwoja og Proscenia.
Jaja, nok mimring.. Har lett for og la jabben fly avsted når jeg tenker hest, hehe.

Jepp, tråden er blitt kjempelang den Men så har vi det morsomt også!

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 03/06/2006 :  14:14:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
jada, du må bare kopiere bildet. Det var de som eide etanec når de bodde på gyland som viste han. Husker ikke helt hvordan det gikk, men har en liten husk om at han var litt daff den dagen. Lang kjøretur, kanskje? Nydelig er han jo lell

Møter fremdeles noen som mener at araberhesten knuser bare du ser på hesten, hihi. De vet ikke hva de snakker om, har aldri vært borti sterkere type hest! Ferrari er mye flinkere enn de andre hestene vi har hjemme til å komme seg frem i ulendt terreng. De andre bare "går på", mens Ferrari på en måte tenker og planlegger hvor han skal trø henne. Flinke hesten

Overvåkningskamera på beite, jeg ville sikkert trodd det samme! Kan tenke meg at det var litt av et syn når det kom så edle hester sammenlignet med de tyngre typene.

Du skulle vel ikke ha noen bilder av Firanka? Har sett et bilde av henne, og det var den gangen hun var avbildet i avisen Agder Fikk jo såvidt sett henne den dagen vi var på den søndagsturen, men da stod hun inne. Var det ikke så at hun hadde skadet en fot på utstilling(?) en gang, og ble forfangen?

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

-Tanha-

Skrevet - 03/06/2006 :  17:16:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
hehe:) nei he ikkje ennå prøvd å ri uden boksa.men d sko tatt seg ud.
legg chaps hjelpe litt om du bruge dei boksan.men som miriam så blir du vandt med dei glatte.sjøl he eg bare prøvd dei i ei ugas tid.og blei fort vandt med dei.
ja,miriam koti kjeme du heim!ein gogutt som savne dg:) når eg låne flisjakka di...som egentlig e mi..hehe.så tru ferrari at d e du som kjeme og sga kosa me an.hehe.
eg sga nåkk slå dg i ein spurt ei gång. så håbe d blir ei 8 mil i kv.dal.hehe.
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 03/06/2006 :  17:35:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Aha, da er det Ole på bildet (tror det var det han het?..) Og da forstår jeg hele sammenhengen, for Kjell mente at Etanec aldri hadde vært på Linnesvollen. Men da var det etter hans tid med Etanec, hihi
Ja han så noe daff ut på bildet også, var noe av det jeg reagerte på.. Og at ikke handler viste mer interesse for og få ham "opp og frem" i ringen.. Han bare løper liksom, ved siden av.. That`s it.. Jaja, skjønn er han da uansett, hihi Gliset mitt
Ja det kan være lang kjøretur, men han er makelig annlagt sånn generelt også

Joda, bilder av gamle Firanka skal jeg greie og finne Vet at Kjell har noen hjemme i skoesken sin, hehe. Skal kapre noen av dem neste gang vi skal til ham.
Nå var han her nettopp, hadde jeg husket det skulle jeg bedt ham ta med seg esken sin. Slik at jeg kunne kost meg med en haug med bilder

Jo det stemmer det du skriver om Firanka.
Hun var i Danmark (tror jeg det var) på utstilling, ble satt på boks og skulle sparke i veggen etter nabohesten.. Der traff hun drikkekaret (automat) og skadet foten sin alvorligt. Hun ble operert, mener og huske det ble en kostnad på kr.10.000.-
Etter det ble hun vel egentlig aldri helt frisk igjen. Så hun ble aldri ridd på eller noe, men gikk i avl i noen få år.
Etterhvert utviklet hun forfangenhet, den eneste hesten Kjell har hatt som har fått det.. Og det var dette som ble hennes død...
Utrolig kjipt og trist....

Men vet du hva?.. Kjell kan ikke kjøre meg til distanserittet likevel.. Det er samme helg som der er utst. på Blommerød, og der skal jo han
Så nå henger rittet i en tynn tråd for min del... *Wrææææl*
Eneste muligheten jeg har (tror jeg) er og kjøre selv.. Men er usikker på om jeg greier det siden jeg skal ri i tillegg. Men jeg vil bort dit, så jeg skal virkelig tenke og gruble på hvordan jeg skal fikse det.
Jo!! Nå har jeg bestemt meg, jeg må delta enkelt og greit, om jeg så må ri bort, hehe

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 04/06/2006 :  00:37:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jammen.. du må jo komme deg til kvdal den dagen! Du fikser vel det på et vis, rideturen bort er vel bare en fin oppvarming før selve rittet? Hihi.
Nei, håper du får til noe!

Tenk så kjedelig å måtte vente helt til august igjen, om du ikke får startet nå? Det går jo ikke.

Fikk forresten resultatlisten fra forrige ritt, da red vi 100km på 8 timer og tre minutt (en del skritting, siden det var en del bratte opp/ned bakker)

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 04/06/2006 :  01:15:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Hehe, det var lenge og sitte i salen gitt Men godt dere tar det med ro og tenker så godt på hestene

Jepp, jeg skal bort til Kv.Dal den dagen!!! Oppvarming ja, hehe, of course at jeg ikke tenkte på det
Har tenkt og spørre min svoger (heter det det?? Broren til mannen min hvertfall) om han kan kjøre meg. Han kjører seint og fint, så det blir en behagelig tur for Tanec det

Venter og venter på utstyret nå.. Nå måå det komme på tirsdag hvertfall, jeg er jo bare såå utålmodig *kremt kremt*
Gleder meg så til og se hva slags blåfarge hodelaget har. Håper det er sterk blå, kongeblå eller noe i den duren

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 04/06/2006 :  02:37:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Har tenkt og spørre min svoger (heter det det?? Broren til mannen min hvertfall) om han kan kjøre meg.
Opprinnelig postet av Bente_og_Etanec

Broren til mannen din er svoger ja, og eventuell søster til mannen din er svigerinne. Også har du svigermor og svigerfar da selvsagt ;)
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 04/06/2006 :  10:06:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Hehe, takk Ragnhild
Er så skjelden jeg bruker svoger/svigerinne-ordene skjønner du. Helgarderer meg alltid med og si "broren til min mann" eller noe i den duren, hehe

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 05/06/2006 :  00:41:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
oh, godt du har noen i reserve til å kjøre Det er av og til en mangelvare, har jeg opplevd, grr! (Pappa kjører jo for oss, men det er ikke alltid han syns det er like gøy, spes når det er turer opp til østlandet). Maser litt på Rune (min kjære) om at han skal ta hengerlappen, men da må han først få fingeren ut å ta billappen først! Treige mannfolk
Jeg kunne jo tatt hengerlappen selv, men er litt pysete.. skummelt å sitte med alt det ansvaret Får vel prøve.. etterhvert.

Det er nok en fin blåfarge skal du se. Janne og jeg har jo babyblå/turkisaktig farge til hestene, så har jeg et knæsjgrønt i tillegg, kjempekule Lyser hvertfall opp! Så har jeg sett ei har hodelag/forstykke i oransj, ordentlig stilig det også.

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 05/06/2006 :  00:50:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Ja, sjåfører kan til tider være mangelvare ja... Jeg har jo lappen selv og kan kjøre med henger, men ønsker helst ikke ta sjansen på at helsen holder til kjøring + ritt
Typisk at ikke min mann kan være med og fungere som sjåfør, hestepasser og hovslager denne gangen
Jaja, han skal ikke få slippe unna neste gang, hehe. Egentlig skulle han vært på fiskerimesse når der er ritt på Moi, men jeg har sagt han har med og komme hjem og hjelpe meg, hehe Noe han har sagt han skal da, så da er den turen sikret.

Ja jeg tror også fargen blir flott jeg Gleder meg som en liten unge til og hente det på posten... Løper ned til postkassen hver eneste dag og venter på pakken, hehe.
Kommer nok snart tenker jeg

Side: av 16 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.53 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.