hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - sesongstart
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Distanseridning
 sesongstart
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 16

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  12:13:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
det går nok fint selv om du ikke får med mannen din denne gangen. Jeg syns hestepasserne er veldig flinke til å hjelpe "sine egne" og andre Det er en fin ting i denne sporten, selv om det er en konkurranse, så hjelper alle alle

Funnet noe spennende i postkassen nå? Kjenner at jeg gleder meg på dine vegne, du får væresgo se til å knipse bilder av hest m/nytt utstyr!

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  13:02:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Ja jeg skal fint greie meg uten ham, men jeg er et aldri så lite vanedyr da... Det er vel det største problemet med meg, hehe
Men nå er sjåfør sikret, nå mangler jeg bare passere men rekner med at det skal ordne seg.
Skal ha en prat med hun ene til helgen når vi skal på araberhestutstillingen * Bente gleder seg stooort *
Men som du sier så er det en herlig sport der folk er flinke til og hjelpe hverandre. Din mor har vært meget flink til og hjelpe oss med råd og kommentarer, noe jeg har satt meget stor pris på
Hadde det ikke vært for henne hadde jeg vel muligens enda ikke turd tro at Etanec var klar for 4 mil enda
Hun kom bort på siste 2 mila vi startet og sa at nå måtte jeg komme meg videre, han var for sprek og trent til og bare daffe rundt på 2 mila, så neste gang turde jeg starte 4 mil og angret ikke!!

Neeeidaaa, ikke noe i postkassen enda *sukk sukk...*
Er like ivrig med nesa ned i postkassen hver eneste dag men ikke noe kjekt i den kassen enda...
Men lover deg at bilde skal komme inn her sikkert samme dagen jeg får utstyret

I den senere tid har Etanec hatt bittelitt fylling i øverste del an pipene sine fremme, men håper at det ikke er noe galt. Har snakket med veterinæren min i dag og han mener jeg skal trene som vanligt men følge med på bena hans.
Siden han ikke halter eller viser noe er galt på annen måte var det greit og trene videre (kan jo være gresset som er årsaken).
Men kontakter ham med en gang om det skulle utvikle seg noe.
Kjøler ned bena hans etter hver trening og vasker småsår med grønnsåpevann, så jeg håper han ikke feiler noe spesielt som gjør at jeg må stå over rittet..
Krysser fingrene så går det nok greit, hehe

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 07/06/2006 :  20:14:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hihi, mamma er ei masehøne Men god å ha! Skulle jo bare mangle at du og Etanec stiller i andre klasser en "bare" ei to mil

Hvordan går det med fyllingene? Håper det ikke er noe alvorlig, og at det bare er gresset som er synderen.

Nå får jeg snart reise hjem til min lille venn. Blir en del pendling mellom gyland og stavanger denne sommeren. typen og jeg skal flytte inn i ny leilighet, så jeg må visst hjelpe til. Etter det blir det mange uker sammen med fine hesten

Er det denne helgen det er araberutstilling? Er det mange fra rundt-her-omkring som skal stille? Er alltid så spennende å høre om hvordan det går, siden det er mange spennende hester her

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 07/06/2006 :  22:36:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Det går bare bra med fyllingene nå heldigvis Etter og ha snakket med veterinæren og trent ham videre er de fyllingene blitt mindre. Så jeg tror dette vil gå bra

Ja det er denne helgen det er utstilling, og jeg skal love deg at du skal få bli oppdatert med resultatene
Vet at Ragnvald skal stille hest, Kjell og Steinar (en på Haua). Skal knipse bilder også, så om der blit noen greie bilder skal jeg se om jeg kan få lagt dem ut hvertfall på vipen min, slik at du kan se hestene

Hehe, neida mor de er ikke masehøne, hun er bare helt råkul!!
Så herligt for deg og snart få komme hjem til Ferrari og komme ordentlig igang med treningen hans igjen.
Du får bare kaste tingene inn i den nye leiligheten, og så vende nesen mor Gyland i full fart, hehe

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 08/06/2006 :  12:22:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har du prøvd Back On Track på beina hans? Har brukt de på Ferrari, spesielt etter ritt, da han pleier å fylle etter lange ritt (ikke så rart da), men etter at han har stått med BoT over natta, så e beina tørre og fine, uten fyllinger. Da har jeg hatt på kjølende leire, eventuelt kjøt ned med vann, og tatt på varmebandasjer etterpå.

Blir vel en annen sak i ditt tilfelle akkurat nå, men BoT er en fin investering uansett

Gleder meg til en rapport fra helga! Håper det går bra med hester og utstillere En araber som vise seg ordentlig frem er et nyydelig syn

Fått ordnet sjåfør til 1juli nå?

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 08/06/2006 :  14:11:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Nei jeg har ikke prøvd Back on Track, men har sett en del på dem. Så jeg får se om jeg investerer i slike etterhvert Han har en del fyllinger etter trening når han står på boks, så høst og vinterstid ville det nok passet godt med noen slike.
Funker godt med varmebandasjer også, da pleier jeg la ham stå med dem natten over etter en hard trening. Men forstår det slik at BOT har en bedre effekt?

Hva slags leire mener du? Jeg har aldri vært borti leire før så her er jeg helt grønn... Hvordan fungerer leiren?

Åja, araber som shower er et fantastisk syn... Gleder meg helt VILLT til helgen Holder på og lade batteriet til kameraet nå, så det skal være fit for pictures det jah!

Jeppz, har fått svogeren min til og kjøre meg Han kjører seint som en sniggel så Etanec får en rolig og fin start på dagen han, hehe.

Ble skallet av Etanec i forgårs på treningen, så her sitter jeg da... med en liten hjernerystelse.. Men håper jeg snart greier og være tilbake i salen igjen, slik at jeg får fortsatt treningen hans. Greide longere i går, men tror jeg må kaste inn håndkleet i dag, dessverre
Hater og få slike opphold i treningen!!!

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  08:52:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er en slags kjøleleire, en hvit liten bøtte m/blått lokk. De selger det sikkert hos skoies. Selve leiren er også hvit. Når vi har tatt dette på hestene på stevneplassen, har små søte jenter kommet bort og spurt: "Hvorfor gipser dere beina" Hihi. Men det kan jo se sånn ut. Jeg tror ikke dette er et bedre avkjølingsmiddel en 100% naturlig vann , men det er kjølig, og gjør hvertfall ikke vondt værre. Etter et langt ritt vil det være små ufarlige "skader" inni beina. Nå husker jeg ikke helt ordrett her, men har lært at etter et ritt/hard treningsøkt bør beina først avkjøles, deretter oppvarmes, stå med varmebandasjer. I og med at dette fungerer på gullet mitt, så fortsetter jeg med dette.

Sånn ser det altså ut etter at leiren er tatt av. Litt grå bein, hihi (og masse støv på meg ) Og de hvite sokkene blir kritthvite!

Fikk du faktisk hjernerystelse?? AuAu Uff, håper det snart går bedre. Bra du har en snill svoger. På disse noe svingete veier her i området er det fint med en sneglesjåfør

God tur til araberutstillingen, regner med det er masse fint å se på

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  09:25:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
"Kyler gör man ju direkt efter en ansträning bara. Då vill man hindra att eventuella småskador förvärras. Kylningen hindrar blodgenomströmningen och som hindrar att skadan förvärras. När man så har stoppat detta så behövs i stället en god blodgenomströmning för att läkningsprocessen skall komma igång. Att linda benen värmer och ökar blodgenomströmningen och är bra att ta till om man måste ställa hästen på box. Men ökad blodgenomströmning ger ju även rörelse." Sånn, ordrett av det jeg tenkte på i forrige innlegg
Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  11:04:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jaaa, det fikk jeg Og så har jeg nettopp vært ute på en liten treningstur med Etanec, men såklart glemte jeg solbrillene mine. Så jeg skal love deg at hjernerystelsen er ikke noe bedre etter denne anstrengelsen...

Skal innom Skoies når vi snart kjører, skal ta en titt på leiren der
Hehe, ja hvorfor gipser du egentlig bena hans?? Godt spørsmål det, hihi

Men det er jo bedre og bruke leire på det viset at en da slipper og stå med vannslange o.l. og kjøle ned bena deres. Og mye enklere på et stevne med leire siden der ikke er noe god tilgang på vannslange eller andre måter og kjøle ned bena deres på, siden en må bruke litt vann til det.
Men du skriver du bandasjere bena etter og ha kjølt dem ned, men tørker du dem bare så godt du kan og på med bandasjer? Eller venter du til bena er 100 % tørre før du bandasjerer?

Da jeg bandsjerte Kelly (i den tiden han var aktiv), fikk han rasp siden jeg ikke hadde fått bena hans 100 % tørre, så jeg har litt angst for slikt noe på Etanec da. Så jeg tørr ikke legge dem på før jeg har fått bena heelt tørre

Jaja, nå reiser jeg så da får du ha det bra så lenge
Bilder skal oppdateres når jeg kommer hjem, selv om vi to garantert har de beste og peneste araberne i heeele Norges land, hihi

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 10/06/2006 :  17:03:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har ikke bandasjert våte bein med varmebandasjer. Pleier alltid å kjøle dem ned i ei elv som renner her, for så å skritte hjem og da har jo beina tørket. Hvis det ikke regner da, hihi. Som oftest så bandasjerer jeg bare om han skal stå på stall etter trening, som regel så slipper jeg han ut igjen til de andre kompisene, og da vil jo blodsirkulasjonen komme igang igjen etter avkjøling. (Ferrari har det med å ta seg noen løpeturer på beitet etter trening/ritt. Trøtt?Han? haha, aldri Må jo sjekke om det er liv i de andre hestene, at de ikke har glemt han!)

Dersom jeg har brukt leire, så børstes denne vekk på kveldstid (når vi kommer hjem fra stevne), beina er jo tørre, så da tar jeg på varmebandasje.

Håper du har hatt det fint i drammen Fikk beskjed fra mamma at hun også reiste opp i dag (lørdag). Heldiggriser

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 12/06/2006 :  09:26:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Nå er vi kommet hjem og jeg har fått summet meg til og legge ut noen av bildene jeg tok, så her er noen av de vakre araberne jeg fotograferte i helgen

Exalubur e.Psynergy u.Mascara :

Exalibur igjen, dette var virkelig en hingst som elsket og showe!!! :

Rohara Baccara e. Padron Psyche u.Sidia :

Rohara Baccara igjen :

Poirot e. Org. Adman u.Wielka Panienka (altså Etanecs halvbror). Han har visst vunnet kjempemasse innen westernridning!!

Tabaluga Ibn Emiratus B e.Emiratus B u.Tahissca :

Tabaluga igjen :

Det var kjempekjekt og være på utstilling igjen!! Mye pent og se, som du ser, hehe
Men også kjempeherligt og komme hjem til sin egen araber.. Savnet ham fæælt der borte...

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 12/06/2006 :  16:13:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
åååå,så flotte
Hørte at det gikk veldig bra med hingsten til Ellen Suhr (mamma som rapporterte, hehe.) Hvordan gikk det med hestene til kjell og de i kvdal?

Fikk du handlet noe spennende?

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 12/06/2006 :  16:52:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Hehe, ja det var masse flotte hester og se
Hingsten av Elle Suhr, Plagiat, mener jeg og huske vant hingstechampionatet Han avr veldig vakker han også, det var min manns favoritt mens jeg og Albert (en bror av Kjell) hadde en brun elegant kar ved navn Wisdom`s Surprise som favoritt.

Kjell sin Salza (åringshoppe) kom på 3.plass og Steinars hoppe, Llambalaya, kom på 6.plass. Så de hevdet seg ikke så godt i år. De var meget vakre så det stod ikke på det, men tror det kan være en fordel om de er født tidlig på året slik at de får utviklet seg mest.
Der var et sprik på et halvt år på åringene.

Benedikte stilte også sin åringshingst, Sayid, men hevdet seg ikke noe særligt..
Shatan var bliltt kastrert for 1 mnd siden og stilte i vallakklassen for første gang. Det nedte med 1.plass og en gevinst på kr.5000.-!!!
Der var 9 stk i vallakklassen, så jeg tror det må ha vært den største vallakklassen ever!!

Sahraa av Hagen Arabians i Kv.Dal gjorde det heller ikke så helt bra, og endte vel på en 5. eller 6.plass mener jeg og huske... Viste seg bra og showet godt, men ikke gode nok poeng. Husker ikke hva som trakk ned..

Og Tabaluga av Benedikte kom på 6.plass. Vakker gutt men...

Jeg kjøpte ikke så mye i år, var og så litt rundt men med bare to stander var der ikke allverdens.
I den ene standen skulle jeg prøve noen leggchaps, prøvde først L men de var for store. M hadde de ikke tatt med seg og sa jeg burde prøve S. Jooda, Bente prøvde sånn i full fart men sa at de kom til og bli for trang rundt leggen. Men det øret ville de ikke høre på, tredde den på leggen (med buksen min inni) og var to stk til og zippe opp glidelåsen..
Men likevel mente jeg dette ikke var "min greie" da, og ville ha den av, og såklart da satte glidelåsen seg fast i buksen min...
De var 3 stk som prøvde før sistmann fikk den av.. Trodde såklart at buksen var tapt da, men heldigvis var det god kvalitet (Nike), så det gikk bra
Forsvant fort derfra jah, hehe.

Var slike pene beduinske hodelag til kun kr.600.- og noen andre runde til bare kr.250.- Men jeg kjøpte ikke i år, får se en annen gang heller. Jeg bruker dem jo bare når jeg fotograferer likevel..
Ellers så var der masse rart på standen, og kom opp i en litt heftig diskusjon om et (i mine øyne) fælt bitt med bulk på midten.. "Jammen det er sååå godkjent i USA"... Jaaada!! Hva er ikke godkjent i USA??
De hadde også slike "svettearmbånd" til og ha på kodeleddene som skulle øke blodgjennomstrømningen og forhindre fylliger. Men jeg tror bandasjer gjør like god nytte
Det kjipeste var at hun som stod der kom og gav oss en perm som vi kunne lese om det forskjellige i.. Hun visste jo ingenting hun, hehe. Ikke priser heller, det måtte vi finne i permen
Jaja, alt det rare en skal komme opp i.

Men en kjekk tur var det, og da vi kom hjem holdt Etanec nesten på og rive ned grinda av glede!! DET var herligt det Henge seg om halsen på ham og kysse kysse kysse på godgutten min, thi hi

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 13/06/2006 :  00:30:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
jøss, har de kastrert shatan? han er jo kjempeflott. Regner med de har frosset ned noen av hans edle dråper

Regner med at disse unge hestene kommer sterkere tilbake ved en senere anledning

uff, ja, er nok mye rart som er "godkjent" i usa, som heldigvis ikke er i bruk her. syns det er skummelt at folk kan putte hva som helst i en hestemunn All heder de til som faktisk vet hva de gjør å sprer kunnskap!

Hørtes ut som Etanec hadde savnet deg, så herlig! Nå ser jo jeg enda mer frem til å reise hjem til gullklumpen min, savner han. Blir ikke så lenge til nå! (gleder meg masse!!!) Skal være med på ridekurs til helga, solveig som eier Mynt (halvbror av Ferrari og en drøss andre avkom e Fynt). blir spennende.

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 13/06/2006 :  01:07:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Ja, hun valgte og kastrere ham siden han ble så vanskelig og håndtere.. Han steilet opp og løp avsted på bakbena... Kunne til og med svinge og komme seg bortover hvor han enn måtte ønske det..
Egentlig måtte det ha vært et rart syn da, hehe, men sikkert ikke kjekt for den som sitter oppå..

Nå vet ikke jeg hvordan hans avkom er, om de er roligere i gemyttet eller hva. Men håper de er snille og greie med sine eiere

Solveig ja, er ikke det de som eier Epiton også? Hørte noen "rykter" om at han er for salg?.. Huff, håper han får et godt hjem, og et varigt hjem... Det fortjener han virkelig for han har jammen meg hatt en tøff start på livet han..

Ja, kan du fatte hvordan de i USA kan holde på slik som de ofte gjør? Syntes mange av dem er så ekstreme i et de gjør jeg...

Hehe, ja gullgutten savnet meg, og jeg savnet ham.. Så jeg ble vel ganske påminnet på hvordan du har det ja...
Men nå er det snart ferie for deg, så da kan du kose og trene med Ferrari alt du orker en hel sommer Det blir vel bra vel, hihi.

Fikk reinsdyrskinnet i dag, men har ikke prøvd det enda på ham siden det er så utrolig varmt nå.. Men håper på og kunne prøve det under salen i morgen eller noe
Det var et skinn fra en kalv så det var ikke så tort men det var lyst og pent i fargen og ganske tykk i pelsen sin.
Hehe, Etanec syntes det var kjeeempenifst!!!!! Så jeg vet hva vi kan feste i enden av pisken om vi noen gang vil stille ham ut igjen, haha
Har aldri sett så god hals på ham noensinne, hihi.
Og hodelaget venter jeg skal komme i morgen, hvis ikke skriker jeg høyt snart... For jeg har vel aldri ventet så lenge på en pakke i posten
Har til og med gjordt en ekstra avtale med ei som jobber på posten her, slik at jeg kan komme innom før posten kjøres ut og høre om pakken min har kommet

Uæææ, tenk bare 3 uker igjen nå..... Jeg grugleder meg jeg...

Side: av 16 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.97 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.