hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - sesongstart
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Distanseridning
 sesongstart
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 16

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 29/05/2006 :  15:04:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Hehe, ja jeg kan tenke meg at tårene kommer trillende da ja... Etter så langt ritt kan en vel bli myk og sentimental hvem som helst, hehe
(*Bente tenker så det knaker på hvem hun vil lure med seg ut i ei 120 km`s løype... Hvem vil hun se bli sentimental, hihi *)

Det hørtes herligt ut for hesten med reinsdurskinn under salen jo
Salen jeg fikk tilpasset lå jo fint og roligt, og det gjør den forsåvidt enda. Men når jeg har vært på klatretur o.l. har den ligget litt uroligt på ryggen hans. Har bygget opp med saueskinnpad, men det var just om jeg skulle heller prøve skinnet istedenfor, siden det virker mer vennligt mot hesten?.. Siden det puster og slikt..
Haha, viking ja, hørtes jo ordentlig kult ut, hihi
Det er nok hvertfall verdt forsøket, og se om salen ligger rligere på ham. Han reagerer ikke på at den ligger uroligt, men det er litt kjedeligt og se hårene (som jeg ofte bare kan strigle ned igjen) ligge i uorden på ham likevel. Spesielt når jeg tenker på at jeg skal ri ham 6 mil, istedenfor de små treningsturene jeg har på ham ..

Jeg har bestilt hodelaget og forstykket nå Tok med en cardpack også, så nå skal jeg forhåpentligvis finne frem i pereferien, hehe.
Hun skrev at om det ikke ble store pakken kunne hun sende det som pakke, og da slapp jeg tollen.
Gleder meg til den kommer i posten!! Huff, jeg er en utålmodig sjel jeg!!

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 29/05/2006 :  19:32:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
pkke i posten er alltid gøy, og ventetiden er alltid lang (føles det hvertfall som) Etanec blir sikkert knallfin i blått!

Tror det var på samme måte hun sendte varene til meg også, var bare litt usikker på om det var skjedd endringer p.g.a nye regler (er ikke helt oppdatert til alle tider, hehe)

Si fra når du har testet reinsdyrskinn! Jeg syns det er behagelig, og det tror jeg hesten også syns. Litt problematisk er det å få det til å ligge riktig, men teknikken kommer seg etterhvert

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 29/05/2006 :  20:20:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Ja jeg skal si fra når jeg har fått tak i et reinsdyrskinn og testet det ut Spurte nmin far om han kunne hjelpe meg og få tak i et, og vet du hva!!; han hadde nettopp KASTET et reinsdyrskinn jo!!! Dusten!!!
Jaja, håper han kan greie og skaffe et nytt da.. Si gjerne fra om du kommer på noen plasser som selger

Håper vi finner snart da, slik at jeg får øvet meg en del på og få det til og ligge riktig, før jeg skal starte
Etanec blir nok "konge" ja med det blåe hodelaget og forstykket, hehe.
Så får vi se senere en gang, om jeg kjøper enda et hodelag og "slår til" med en mer sjelden farge som ikke så mange har da.. Om jeg tørr skille meg mer ut, hehe

Fikk nettopp mail fra Sverige igjen, de har ikke inne forstykket enda men får det inn neste mnd, så da håper jeg de får sendt det før rittet skal være. Ser nå som jeg har øket litt på distansene når vi trener at det i lær kan ha en tendens til og gnage litt på sidene av bringen hans, på skulderkantene. Har ikke opplevd det før jeg..

Det er så herligt nå som han begynner og komme i form og får bygget muskler Nå er han tilbake i den form han var i da jeg måtte gi ham ferie i vinter, kanskje litt sprekere nå. Føler jeg bare går og studerer og beundrer hele tiden, hehe.
Jaja, det er vel bare til jeg kommer meg til Kv.Dal og ser alle de andre araberne med enda mer muskler, slik som f.eks. Ferrari Har alltid beundret ham... Han er bare helt råflott!!
Men det kommer med tiden, han er enda ung.

Men en liten ting til som jeg lurte på ang. reinsdyrskinnet..
Bruker en det samme skinnet under hele rittet, eller bør en ha et i skifte? Får det tid til og tørke på den halvtimen en er inne ved etappemål?
Jeg må kjøpe ny shabrack også... Har funnet èn type som ligger bra på Etanec, og såklart skal den være i en pris oppi kr.500.- Det er bare såå typisk min flaks da!!...
(Har bare en shabrack som ligger bra på ham, det er den jeg skrev om tidligere i gj.boken din. Den fra Ilset salmakeri). Det er en til slik jeg skal ha, slik at jeg har bytte ved etappemålene også.

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 29/05/2006 :  22:47:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva?! Hvem er det som finner på å kaste reinsdyrskinn? galning Vet ikke om noen som selger, de jeg har er funnet hjemme i skap, og har tidligere vært utsatt for risikoen i å bli.. kastet Hehe, heldigvis ble det jo bruk for dem likevel.

Jeg pleier å ha to reinsdyrunderlag med meg, og det går bra for oss. Det beste er jo å prøve seg frem. Jeg rir fremdeles med "normalt" salunderlag også av og til, liker å variere litt. Men reinsdyra er med på hvert ritt uansett Det skjer jo ofte at de blir ganske våte, ikke pga hestesvette, men av vann som blir helt over hesten ved behov. Om det er veldig varmt (skikkelig sommertemperatur), tror jeg et tykt skinn blir ganske varmt, så jeg ser det litt an. Har et tynnere skinn i tillegg til et tykt et. Reinsdyr har vel sommer og vinterpels de også?

Åå, jeh blir så glad når andre sier at de syns Ferrari er en fin hest (og jeg er jo helt enig). Har et forhold til han som jeg aldri har hatt til andre hester.

Disse araberene er meget spesielle

Du vil nok ikke oppleve gnag ved bruk av biothaneutstyret. Det er veldig mykt, og veldig enkle å holde rent. Går visst an å vaske dem i oppvaskmaskin (uten såpe)! Og kjempepraktisk med det bittsystemet som plutselig blir ei grime

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 29/05/2006 :  23:09:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Ja ikke sant?? BANK skulle han hatt!!! Jeg er hans eneste datter og så tenker han ikke på at jeg kunne trenge et slikt skinn?? Jeg som har sagt det til ham tidligere...
Jaja, skal nok greie og få tak på et til slutt Han har litt kontakter i "det kalde nord", så han har bare med og fikse det, hihi.

Ja det hadde vært toppers og kunne variere litt med både underlag og bitt, men Etanec er litt vanskelig på de områdene og vil ha det akkurat som han selv ønsker og føler behov for, hehe. Han har en pels som gjør at den slites fort om ikke underlaget er 100 % okey på ham, ligger det litt uroligt blir pelsen slitt med en gang..
Og hva bitt angår??.... Weee, jodaaa en kan si det slik at han til tider kan være ganske "hard" mot det om det ikke faller gutten i smak

Skal prøve hacken igjen snart, har lagt den litt til sides ettersom den skled og sidestykkene ble liggende oppe ved det ene øyet.. Men jeg vil prøve en gang til og se om jeg kan få det til og funke. Hadde vært kjempetopp og kunne variere med og uten bitt på ham

Åja, Ferrari er en utrolig vakker hest!! Ikke så ofte jeg kommenterer det når jeg treffer folk "live", blir fort litt sjenert da
Men det skal du vite at han er en av de vakreste araberne jeg har sett!!! Hver gang jeg ser bilde av ham sitter jeg litt i min egen verden og bare beundrer gutten din
Og har sagt uttykkelig ifra til Etanec at Ferrari må være hans forbilde, hihi

Så flott at Biothaneutstyret er såpass mykt og greit og holde rent?!
Nå skal jeg betale utstyret i morgen og så kan hun sende pakken. Blir greit og ha et hodelag jeg ikke trenger og skifte for og ta på ham grimen Har tenkt i lang tid og kjøpe nytt hodelag, siden det jeg har et ganske rustet nå (Pennyklubb-hodelag ). Men er glad for at jeg ikke har funnet noe enda, for dette er jo topp syntes jeg.

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 31/05/2006 :  01:07:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
mannfolk altså Hehe. Men om du nå skulle få tak i et stort skinn, er det bare å dele det i to, og hokuspokus, så har du to reinsdyr

Nå ser jeg virkelig frem til stevnet 1juli. Ifjor reiste vi en del til østlandet for å starte, men i år holdes det jo en del stevner her i distriktet, og det er herlig å slippe de laaaange reisene. Ferrari er ikke overbegeistret når det kommer til kjøring, men har heldigvis blitt bedre i senere tid (mer rutine )

Så da syns jeg det er viktig å stille opp på de stevnene som er her rundt omkring (så sant det er mulig)

Må jo få si at første gang jeg så hesten din, var på en VIBA utstilling, sammen med Primadonna. Jeg falt helt pladask for de to der, og nydelige er de jo fremdeles

Får håpe at Etanec'en din liker det nye utstyret

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 31/05/2006 :  07:58:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg har ei veninne som jobber som veterinær i Alta (hun har emigrert fra Haua til Alta, kan du forstå det?? ). Skal høre med henne om hun kan få skaffet meg et godt reinsdyrskinn.
Det er det minste hun kan gjøre siden hun har flyttet opp dit, hehe.
Ja det var jo en genial måte og få seg et par skinn på da, hehe. Skal ha det i bakhodet når jeg greier få hjem et skinn

Ja... Hadde jeg også bare kunnet starte på en del av dem... Kan starte i Kv.Dal og på Moi. Men er i Danmark når dere skal ha det på Gyland i slutten av juli...
Håper Viba skal arrangere en dag jeg kan være med også *krysser fingre og håååper* Skal ikke på så mye utstillinger med hund, men vi skal visst reise litt på araberhestutstillinger.
Men men, jeg krysser fingre og håper hvertfall
Må bare si fra om du kommer på at der skal være flere stevner i nærområdet..

Etanec liker heller ikke så godt og stå på hengeren. Det går helt greit så lenge vi kjører, men med en gang vi stopper??!.. Ja da skal han ut, så enkelt er det bare!! Om ikke jeg går inn og prater med ham da, da kan det gå an og stå likevel, hihi. Den tullingen, han vet hvertfall hvordan han vil ha det

Var han åring da du så ham på Viba`s utst.? Har nettopp fått noen bilder av Kjell, da han ble stilt en eller annen gang.
Ja Primadonna var også kjempeskjønn

Ja jeg håper også han liker utstyret, og at alt fungerer greit. Men det tror jeg, hehe. Han må da føle seg som den rånegutten når han kan løpe rundt her i blått, hihi

Men lurte på en ting; satt og leste her den ene kvelden om når en starter 12 mil og oppover (tror jeg det var). Er det normalt at de hopper av og løper med hesten? Og trenger trene/jogge selv (om dagene), for og kunne gjennomføre løpene? Stemmer det?

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 31/05/2006 :  15:07:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja, mener de var åringer da, små edle skapninger Var første araberutstillingen jeg var å så på, og det var jo nyydelige hester over alt, men de to tok kaka, hehe. Mener det var på Foss Eikeland, kan det stemme??

Hester og hestehengere altså, men jeg forstår de egentlig godt, jeg ville fått helt klaus dersom jeg ble plassert inni en blikkboks Har aldri likt å ha hest på henger, selv om det må til. Er jo godt når hesten føler seg litt sikker bak i der da.

Og du, det er jo distanseritt i DK også, du kan jo slå to fluer i et smekk?

Det er noen som leier hesten sin i deler av løyper, men det varierer. F.eks ned bratte bakker er det jo ok å kunne gå litt selv (det er litt tyngre for oss tobeinte å gå opp disse bratte bakkene )
Men uansett, det er en fordel å holde seg noenlunde i form når man rir 100km og oppover. Jeg merker det godt, jeg kan bli fryktelig sliten når det nærmer seg slutten. Siden jeg bor i stavanger når jeg studerer, får jeg jo ikke ridd hver dag, som igjen gir utslag på kondisen Skal bli godt å bo på Gyland i sommer, og kunne gå ut til hesten hver dag!

Jeg vil jo tro at når rytter er i form, vil han/hun også klare å hjelpe hesten bedre, også mot slutten (unngå å bli så trøtt at en sitter som en potetsekk mot slutten, tenker jeg på, samt tenke på diagonal, bytte av galopp osv osv).

(energidrikk og energibars er en fin ting , til meg selv)

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 31/05/2006 :  18:07:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei, sniker meg inn i tråden deres jeg, hehe ;)
Har lyst til å starte hesten min litt i år jeg også, men hva skal man be hestepasseren/medhjelperen sin om å gjøre. Har startet et distanseritt før bare(23km) og da var det ikke så stress. Men fikk bemerkning av dyrlegen på at hesten var øm i ryggen(var surt vær og regn og pappa kom ikke med dekkenet fort nok. Gamlemor orker ikke kaldt regn på ryggen stakkar) og det var jo mye min skyld da jeg og pappa ikke hadde avtalt bra nok.

Så har dere som er litt mer erfarne noen tips om hva hestepasseren må gjøre/hjelpe til med?

Har lyst å starte 4-6 mil i løpet av sesongen. Er jo ikke så veldig langt, men siden jeg er så uerfaren så er det greit å begynne forsiktig.

~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 31/05/2006 :  20:17:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Og siden vi er litt sånn inne på det.. Hvor lang tid bruker man på å ri et 4mils løp? Og et 6 mils løp? Sånn ca?
*nysgjerrig*
Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 31/05/2006 :  21:25:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
gøy at du har lyst å starte igjen, lillings Om det er pga kulde hesten blir øm i ryggen, vil jeg tro at det hjelper å slenge på et teppe rimelig fort. Ellers så skal hestepasserne slave rundt som du bestemmer, hihi. Neida, men det er lurt å avtale sånn noenlunde på forhånd,
-hvor vil du ha vann til hesten og mat/vann til deg selv ute i løypene
-at hestepasser står klar når du og hesten kommer inn til delmål og målpassering (hjelper til med å ta av sal, måle puls, holde hest)
-hvem viser hesten i vet.kontroll (husk å gi startnummer til hestepasser om det er han/hun som skal vise hest)
-eventuell bruk av følgebil
-bruk av elektrolytter (ikke alltid nødvendig)
-holde hesten i pausene så rytter kan gå på do
-leie hesten i pauser og etter målpassering så hesten ikke stivner

Ragnhild E
ved frifartklasser er det satt en kilometertid, hver etappe skal ikke ris senere enn 10km/t. av og til er denne satt ned til 8km/t. i FEI ritt er det 12km/t.

Sånn cirka, uten obligatoriske pauser så blir firemila vanligvis unnagjort på to til fire timer, seks mil: fra tre timer (da er kilometertiden høy), til seks timer. Så er det jo obligatoriske pauser utenom, fra 20min til 30min (40min på lengre ritt).

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 01/06/2006 :  08:23:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Juuu-huuu Endelig var det noen andre som kom inn på tråden til meg og Miriam, hehe
Syntes Miriam har svart på det dere lurte på, så da har jeg ikke så mye mer og tilføye. Annet ann at jeg syntes farten var ganske høy på 4 mila, da jeg startet den. Og har forsått det slik at farten er lavere på 6 mila.
Det sier seg vel nesten selv også, siden hestene må "spares" mer på 6 mil enn 4 mil.
Mye derfor jeg heller hopper på 6 mila på neste løp enn 4 mil.
Jeg tror også at hesten min er klar for denne distansen (er nok mer usikker på meg selv, om jeg er klar, men det vil tiden vise).

Jeg er usikker på hvor det var han ble stilt da han var åring, tror der var flere plasser han stilte da. Men høres jo ut som om det godt kan være på Foss Eikeland han stilte også, sammen med Primadonna
Lille søte gutten, hehe.

I Danmark blir det full fres med hunder.. Bading, føhning, grooming, trening, utstilling i tillegg til diverse kennelbesøker..
Og så stiller jeg fra torsdag til og med søndag. Der stiller mellom 40-50 samojeder, så det vil ta 3-31/2 time før rasen er ferdig bedømt.. Så det blir nok ikke tid til og snike seg bort på et evnt.distanseritt...
Men der hadde sikkert vært noe og lære der ja, hehe

Jaja, jeg får ta den "sorgen" med løping når/om den tid kommer.
Jeg kan ikke løpe så mye, men gå er ikke noe problem. Så om jeg noen gang stiller i 100 km.løype, så får jeg bare ta det som det kommer
Ja, energidrikk var en god idè!! Tenk at jeg ikke har kommet på det før... *Braindead *

Ser at der bare er opp til 6 mil i Kv.Dal. Så kjipt da, men det er jo første gangen de arrangerer så de vil vel ikke "gape over" for stort stevne enda, hehe. Husker selv da vi arrangerte her på Haua, hva var det lengste? 4 mil? Haha, at folk gadd komme så langt for bare et par små søte ritt + handicaprittet
Jaja, det var jo koseligt da, hehe.
Men da rekner jeg med at du også starter 6 mila?

Virket til og være en herlig løype i Kv.Dal??! Masse grus og skogsveier høres toppers ut!!
Får bare krysse fingrene for at Kjell vil - og kan - kjøre oss da... Min eneste sjanse
Skal høre med ham i dag, slik at jeg vet om jeg kommer meg bort eller ei. Greit og få det avklart
*Bente krysser fingre haardt*

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 01/06/2006 :  13:10:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, har kjempelyst til å starte igjen, men har vært så vanskelig å få låne henger, bil, få noen til og kjøre og være hestepasser. Men tenkte jeg skulle tvinge pappa med meg, hehe... Og broren min kanskje ;)

Men må man ha hestepass uansett nå? Selv på små distanser?

Synes man må ha så mye for å starte jeg, både grønt kort, lises og pass. For et stevne i løpet av året.

Også har hesten min klart det utrolige og ryke hodelaget sitt(aner ikke hvordan hun fik det til, plutselig var det bare i stykker) så jeg lurer litt på å kjøpe hodelag i stoff/nylon eller i sånn plastikk. Er litt vanskelig å forklare, men har sett noen bruke det under ritt, ser så praktisk ut. Noen som veit om butikker som selger sånne hodelag?

~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 01/06/2006 :  14:14:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Du trenger ikke hestepasser til 2 mila, men jeg syntes det var greit og få litt hjelp ved etappemål og når jeg kom i mål, på 4 mila. Har du en veninne som kunne stått der og tatt imot deg og hesten din kanskje? :o)
På 2 mila trenger du ikke lisens, men oppover trenger du det ja.. Ja det er jo litt og betale for et stevne.. Men derimot er jo kanonmorsomt og delta da =D Så jeg syntes nesten at det veier opp for lisenspenger og slikt :o)

Jeg har nettopp bestilt et slikt hodelag selv jeg :o) Har hørt så mye positivt om det av Miriam, så da turde jeg ta sjansen på og handle et selv.
Du kan bestille det her : www.distansritt.nu
Jeg skrev og spurte ang. toll og avgifter, men hun svarte at om det er en liten pakke hun skal sende til meg, kan jeg overføre pengene og så sender hun det som vanlig pakke. Da kom portoen bare på kr.55.-
Siden hun er seriøs hadde jeg ikke noe problemer med det :o)
De er kjempekule de hodelagene i Biothane, i tillegg kan du få forstykke og tøyler som matcher :o)

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 01/06/2006 :  14:25:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bente, jeg kan trøste deg med at jeg stort sett aldri går av hesten, bortsett fra i pausene da . Hender jeg hopper av i nedoverbakker, men ellers mener jeg at hesten min er såpass sterk at han takler at jeg sitter oppå han gjennom hele rittet. Om jeg en gang starter en 160km, vil jeg nok gå av litt mer. (men, den tid den sorg )

Jeg trodde jo de skulle ha 80km i kvdal, men det blir nok en 60km på oss, hvis de ikke skal ha lengre. Hehe, det blir rart, ri et så "kort" ritt. Gleder meg likevel

Selvfølgelig må du få han til å kjøre deg og hesten! *krysser fingrene sammen med deg* Så får han se hva disse krone-hestene er gode for

Distanseritt er jo en sosial "begivenhet", så det skulle vel bare mangle at folk dukker opp på stevner, små som store stevner! Har dere ikke rideklubb på Haua lengre? Jeg fikk aldri startet der Var med da søs startet med Hans Petter, tror det var hans første ritt (fire mil). Han kom seg gjennom, men fytti så stiv han var etter å ha stått litt! Det gikk bra da, men var sprøtt å se hvor fort de kan stivne.

Lillings, du kan bestille kjempepraktiske hodelag om du går inn på www.distansritt.nu De er av typen "plastikk"

Jeg klarer ikke helt følge med på det med pass til hesten i små klasser. Jeg har ordnet pass til min firbeinte venn, og har ikke trengt å bekymre meg noe videre for det. Kanskje du vet om det er nødvendig, Bente?

Uansett, om du får hestepass til hesten, så varer jo det i mange år, imotsetning til rytterlisens som må betales hvert år man skal konkurrere

Håper du får med deg far og bror på stevner nå, Lillings

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden
Side: av 16 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.