hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - sesongstart
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Distanseridning
 sesongstart
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 16

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 25/05/2006 :  23:52:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Ja jeg har en ridebukse som er ganske behagelig og ri i, men har bare den ene og bruke. Den i helskinn som jeghar gnager i sømmene i baken på lengre turer, så den er utelukket
Hva slags typer bukser er vanligt at de bruker i distanse? Trodde det var sykkelbukser, men etter og ha kjøpt en kort sykkelbukse (til og sykle med hunden i), fant jeg til min forskrekkelse ut at der var tykkt ekstra lag i baken på den jo??!!...
Sikkert ikke helt topp og ri med *kremt*

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  08:23:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
hehe, sykkelbukser har vel noe rart noe i rompa
De ridebuksene du sikkert har sett mange ri med, de som er svarte eller mørkeblå og har ei stripe langs siden, heter califorina riding tights, og er helt vidunderlige.

De har også ekstra beskyttelse mellom beina, men det er et mykt, tynt, behagelig filtstykke.
De kjøpes i sverige, fra samme butikken som selger disse fancy hodelagene

For å unngå gnag fra vanlig ridebukse, kan du jo prøve å ri med ei tynn nylonstrømpebukse under, det skal visst hjelpe.

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  09:35:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Var inne på nettsiden deres og tok en titt, de ser jo - og høres - bare helt herlige ut de ridebuksene... Så jeg får nok investere etterhvert, men det jeg kunne tenkt meg først var et hodelag.. Et slikt i biothane som en klipser av sidestykkene.
Det blir så mye enklere enn og holde på med vanligt hodelag og grime på etappemålene Har lagt ut annonse nå, så jeg får se om der er noen som har et brukt først. Men liker jo best og kjøpe nytt da..
Jaja, får se hva som dukker opp

Hmm, nylonstrømpebukse? Det skal jeg teste ut på neste langtur jeg og Etanec skal på! Det blir jo spennende, enten går det bra eller så står Bente i lia og river og sliter for og få av seg strømpebukse, haha

Heldigvis er rittet på Moi helga etter vi har vært i bryllup. Jeg var redd det skulle kræsje med det..
Hadde vært kjipt og betale lisens for kun et ritt i år Men ser ut som om det går bra, og så får jeg bare håpe at Viba finner en dato som passer, hehe. Kjipt at de ikke får arrangere på Borestranda mer da??!..
Jaja, de finner sikkert andre pene plasser tenker jeg

Nydeligt bilde av deg og Ferrari forressten Dere passer så utrolig godt sammen dere to... Det er ordentlig kjekt og se på!

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  18:07:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Er der ikke noen plass i Norge der de selger Biothane hodelag?
Eller må en bestille fra Sverige?..

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  18:20:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Nydeligt bilde av deg og Ferrari forressten Dere passer så utrolig godt sammen dere to... Det er ordentlig kjekt og se på!

Opprinnelig postet av Bente71

Tusen takk for det Han er en spesiell hest, og jeg er glad for at skjebnen går sine egne veier (når jeg skulle kjøpe meg ny hest, var det ikke araber som sto øverst på ønskelista, forstå det den som kan )

De biothanhodelagene er helt suverene. Har ikke hørt om noen som selger de i norge, bortsett fra at butikken på øvrevoll selger noe som ligner? Men det er ikke problematisk å bestille fra sverige, hun som driver den butikken er kjempe hyggelig, og svarer på det du lurer på. Eneste er at om hun ikke har det du bestiller på lager, tar det litt tid før hun får det fra USA. Uansett, så er det verdt ventetiden (om det skulle ta litt tid).

Mange morsomme farger å velge mellom

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  18:37:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Høres flott ut Men koster det ikke ganske mye toll og avgift for og få pakken til Norge?
Skal kjøpe et slikt hodelag snart. Hadde kjøpt nytt i lær men det var bare dritten (!!!), ble helt ubrukeligt etter jeg hadde vasket det Så jeg trenger et nytt, og da var det like greit og kjøpe et i biothane syntes jeg. Siden jeg likevel har planer om og prøve oss litt i løypene også, men også siden jeg da ikke trenger og vaske og pusse så mye lær

Så også at der var mange forskjllige typer tøyler også, kjempekult!! Og slik mappe til og ha kartet i... Åååh, der var jo bare masse kult der

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  18:39:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Hvordan ble det araber og akkurat Ferrari da? Siden du ikke ønsket deg araber fra starten av?

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  19:37:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
vet ikke hvordan det er med toll og avgifter, det har vel kommet nye regler ang det? hun sender jo en del til norge, så bare spør henne hvordan hun og norske kunder pleier å gjøre det Send henne en mail.

Er kjempe mye greit i den nettbutikken. jeg liker å friske opp med litt farger (alt med måte, da). i helga så jeg f.eks en skimmel hest med rødt hodelag av den typen, knallfint! Jeg får nesten lyst til å bestille ting og tang selv her nå, hehe. De flexride stigbøylene kan også anbefales . Så kan du jo matche med farget forstykke til hodelaget.

Mamma har nok en viss "skyld" i at det ble araberhest, siden det var en rase hun alltid har hatt lyst på. Så en dag, ei uke etter at den forrige ponnien min dro avsted til sin nye eier, tok vi oss en tur bare for gøy til Krone araberstutteri (søndagstur). Vi fikk jo se på alle disse herlige skapningene, og Kjell tipset oss om Trygve som hadde to arabervallaker til salgs, sånn halvveis. Så vi kjørte ned for å se på de to også, og der stod jo Ferrari og halvbroren Shanty Dagen etterpå var det bestemt, Ferrari skulle flytte til Gyland

Man kan jo si at det var en vellykket søndagstur!

Dagen etter at Ferrari kom til oss, og han skulle få bli kjent med de andre hestene på stallen (da var det gamle Filiokus, tungdøl Svarten og sandor), løp de rundt i skogen som de var galne! Mamma var jo sikker på at Ferrari kom til å knekke beina og det som værre er. Etterhvert så viste det seg at disse araberhestene er meget sikre på foten

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  20:44:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Hehe, morsomt og lese om deg og Ferrari Ja det er rart hvordan tilfeldighetene virker inn...
Var helt tilfeldigheter med meg og Etanec også. Men heldigvis fikk jeg muligheten til og kjøpe gullgutten min

Ja jeg skal maile hun i Sverige og høre hvordan hun pleier og gjøre det når hun sender til Norge. Jeg tenkte på et kongblått hodelag til ham, siden jeg bruker forstykke må jeg nesten ha det også, hihi.
Og så vurderer jeg tøyler i kongeblått, men må tenke litt på det. Må jo ikke bli helt fullstendig rar heller da, hehe.
For om jeg ikke kjøper buksen nå, så blir det uansett svart/blå bukse etterhvert også. Får se hva jeg gjør på første forsendelsen, om jeg tar alt på en gang elle rom jeg tar det over to ganger

Og så vil jeg ha en slik mappe til kartet, for jeg kunne nok trenge det fremme.. Er totalt surrehue når det kommer til og finne frem i løypen, så sant de ikke har merket løypene like godt som dere på Gyland merker Dere skulle hatt premie, for dere er fantastiske til og merke løypene
Det er min store skrekk, og ri meg vill....
Og saueskinnbeskytter til gjordten, den var jo ganske billig der. Så den har jeg også lyst på... Huff, blir raka fant om jeg slipper meg løs på den nettbutikken... Må nok ta det over et par ganger ja, hehe.
Hodelag og forstykke først ( + tøylene?), hmmm... ja se, der begynte jeg igjen, hehe

Flexride stigbøylene har jeg, de er fantastiske!! Ingen stigbøyler som er bedre!! (har ikke den tåhetten).
Ellen med Pluton solgte jo sine Fatter ikke at hun kunne, jeg... Jaja, vi har nok forskjellig smak, og behov.
Hun rir en del dressur nå, om jeg ikke tar helt feil. Men håper hun vil komme i løypene etterhvert igjen, hun også

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  21:40:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
åja, blått er også kjempefint! er jo ganske mange som har det, populær farge Ingenting er så gøy å handle som hesteutstyr! Finnes alltid noe å ønske seg, og pengeboka blir alltid så fin og slan etterpå, hihi.

godt merkede løyper er en fin ting ja, tanken på å ri seg vill på fremmede plasser er skummel Har vært på VIBA ritt, der vinden har tatt løypemerkene! og kartlesing, det er ikke min sterke side. (takk og lov for ridefølge og/eller følgebil!)

Blir det seks mil på deg i kvdal, om de skal ha den klassen? Og det tror jeg de skal, etter hva ryktene sier. Blir spennende å se hvor de skal ha løypene, og hvordan de ser ut.

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  22:44:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Ja jeg har sett en del som har blått utstyr, kjedeligt og "herme" men syntes det passer gullgutten min så bra Har ei blå grime til ham, og han er bare såå skjønn i den fargen..

Jepp, det blir 6 mila på meg og Etanec ja, om de skal ha den klassen Gleder meg heeelt sinnsykt!! Håper bare jeg får hestepassere, men det tror jeg jeg skal klare og finne tak i. Smisker bare litt så tenker jeg jeg skal greie overtale et par, hehe. "Lure" noen som Kjell pleier og si, hihi

Jeg har måttet lese en del kart når jeg og min mann har vært på utstillinger og diverse ferier, så kart er jeg ikke helt fremmed for.. Men føler det blir annerledes når jeg er alene i løyper og skal stole helt på meg selv bare. Men men, det skal nok gå bra det også... tror jeg..

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 28/05/2006 :  21:59:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
gøy at du planlegger start i seks mil, det kommer nok til å gå kjempebra. Hestepasser får du sikkert ordnet, bare å bestikke noen med god vin eller annet egnet bestikkelses-middel(rart ord)

Det kan jo ofte bli ganske sosialt også, for disse hestepasserne sammen med andre hestepassere løper rundt som slaver med vannbøtter og andre nødvendigheter, hehe!

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 28/05/2006 :  22:44:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Hehe, ja jeg skal nok greie bestikke et par veninner. Skal klekke ut en good plan *Bente gnir seg i hendene, hehe*

Satt på turen i dag og tenkte på reinsdyrskinn som jeg har hørt mye positivt om.. Men *kremt kremt* så har jeg jo såklart glemt heelt bort hva jeg har hørt om det da...
Lyst og fortell om det? Er det for og skåne ryggen? Pleier skinnet ligge opp i kanalen til salen eller legger en det bare flatt på ryggen?

Jeg gleder meg så til rittet at jeg klarer nesten ikke vente, hihi
Hva skal du starte, 12 mil? Håper jeg og Etanec greier og klatre oppover mot 12 mila vi også etter hvert

Har sendt mail til Sverige, så jeg håper de svarer snart. Kan si fra hva svar jeg får når de svarer, ang. toll og slikt

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 29/05/2006 :  01:38:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Kom på en annen ting; hvordan er det på premieutdelingen på 6 mila.. Stilles det i hvite ridebukser og slikt da, eller er det bare på lengre mils premieutdeling?

Må spørre i fare for og drite meg loddrett ut, hehe

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 29/05/2006 :  14:48:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
når du bruker reinsdyrskinn, vil det jo oppstå et lag med luft mellom hesten og salunderlag/sal, p.g.a det er luft mellom reinsdyrhårene. Jeg legger reinsdyrpelsen mot hårene til hesten. Så er det jo et natyrmateriale, boksavelig talt, så det puster. I tillegg er det jo mykt og behagelig, lett å stelle (bare børster det etter hver tur, pluss litt lufting). Jeg pleier å dra det opp i salkanalen, det ligger aldri å presser mot hestens manke.

Jeg må jo si at etter at jeg begynte med reinsdyr på hesten , så ligger salen stødig den tiden vi er ute (den skal jo ligge stødig uansett, så lenge den passer da, men), og den er trykkfordelende, mener jeg.

Hihi, første gang jeg hadde et slikt skinn under salen, følte jeg meg som en ordentlig viking Hesten venner seg til skinnet etter hvert, han syns det var litt snålt til å begynne med.

Anbefales å prøve!

Til premieutdeling stiller du i klær som ikke virker skjemmende for ridegrenen. Hvite bukser trenger du ikke, det blir brukt i mesterskapssammenheng. De fleste stiller jo opp i de klærne de har ridd i, så sant de ikke ser fryktelig skitne ut (jeg rir ofte i hvit t-skjorte med krage, den må ofte byttes, siden den ikke er så hvit når jeg er ferdig med å ri )

i kv.dal skal jeg nok starte i 80km klassen, tror det er den lengste klassen de skal ha. Så blir det jo 120km 29juli, NM. Det er langt.. Men utrolig herlig å fullføre

Godt at du tenker langsiktig mot en 120km, det er en fin følelse når du kjenner at hesten er godt trent, og fullfører et godkjent ritt. Tårene kommer lett frem da med tanke på hva disse hestene finner seg i!

(hehe, bare spør mamman min, hun griner hver gang Ferrari og Tanha fullfører!)

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden
Side: av 16 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.48 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.